Ik ben bezig met een Excel sheet waarin ik in verschillende tabbladen data toon. Nu wil ik het eerste tabblad gebruiken om een samenvatting van de data te tonen. Dat wil zeggen van elke tabblad toon ik daar een paar rijen data. Dit doe ik met de FILTER() functie zodat ik bijvoorbeeld enkel data kan tonen van de afgelopen of komende 7 dagen. Zo is het me gelukt om van een bepaald tabblad de data van de laatste 7 dagen te tonen, maar bij een ander tabblad krijg ik het maar niet voor elkaar om de data van de komende 7 dagen te tonen. Je zou toch zeggen dat deze formules bijna hetzelfde moeten zijn, maar ik blijf maar de "#WAARDE!" melding krijgen. Heeft iemand enig idee wat er fout is aan onderstaande formule?
De tabel heet dus "Planning" en de kolom "Datum". Ik heb het ook nog geprobeerd met haakjes om VANDAAG()+7, maar tevergeefs.
Voor een ander onderdeel heb ik het dus precies hetzelfde gedaan, alleen dan voor de afgelopen 7 dagen en dat werkt wel. Dat is onderstaande formule.
Edit:
Ik heb echt uren zitten zoeken en nu vind ik, net na het posten van dit, eindelijk toch een oplossing. Ik heb het nu als volgt gedaan:
Mochten jullie weten waar het fout gaat bij mijn foute formule dan hoor ik dat nog graag.
code:
1
| =FILTER(Planning;EN(Planning[Datum]<VANDAAG()+7; Planning[Datum] >= VANDAAG());"") |
De tabel heet dus "Planning" en de kolom "Datum". Ik heb het ook nog geprobeerd met haakjes om VANDAAG()+7, maar tevergeefs.
Voor een ander onderdeel heb ik het dus precies hetzelfde gedaan, alleen dan voor de afgelopen 7 dagen en dat werkt wel. Dat is onderstaande formule.
code:
1
| =FILTER(Successen;EN(Successen[Datum]>VANDAAG()-7; Successen[Datum] <= VANDAAG());".") |
Edit:
Ik heb echt uren zitten zoeken en nu vind ik, net na het posten van dit, eindelijk toch een oplossing. Ik heb het nu als volgt gedaan:
code:
1
| =FILTER(Planning; (Planning[Datum]<VANDAAG()+8) * (Planning[Datum] >= VANDAAG());"") |
Mochten jullie weten waar het fout gaat bij mijn foute formule dan hoor ik dat nog graag.
[ Voor 12% gewijzigd door Robimeister op 03-05-2021 21:43 ]