Pc 2 x uitgevallen met t spel planet zoo

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-06-2021
Hallotjes.

Mijn pc van nog geen jaar oud is vandaag 2x uit gevallen.

Wel zat er onv 4 uur tussen. Maar erg vervelend.

Kan iemand mijn uit leggen waar het aan ligt.

Hier onder zie je wat er in mijn pc zit.

Groetjess..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uaB5akWNe0yl0zP4G6P3x65bCi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6MMlofo4LqeAWmrUo3KOEkq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ikWLueH0gEhfnOcEtWdTJwIOlPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/29olq4o4fAj7BjhkxK9LBO3J.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:16

Fordox

00101010

Op wat voor manier viel hij uit?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Gewoon tijdens het spelen. Dus het maken van het park

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:51

nelizmastr

Goed wies kapot

damentjee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:03:
En welke voeding zit erin? Maak even een foto van de binnenkant van de PC.

Wat doen de temperaturen van de onderdelen?

Zelfbouw of kant-en-klaar? In geval van dat laatste lekker de fabrikant laten uitzoeken wat er mis gaat :) zit nog garantie op.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:16

Fordox

00101010

damentjee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:03:
Maar op wat voor manier gebeurde dit?
Zwart scherm? Blauw scherm? Bleef vast hangen met audio? Hele pc viel uit of alleen windows?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Gewoon de voeding die er bij zat geen idee welke. Zal morgen wel is kijken.

Heb de pc kant en klaar gekocht idd.. hij staat nu nog steeds aan omdat ik een test aan t doen ben.

Dus foto maken gaat even niet. En wil t liever ook niet zelf uit elkaar halen.

Ik kijk t nog even aan. En anders idd even de winkel bellen waar ik de pc heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Gewoon zwart scherm dus zonder te blijven hangen viel de pc uit.

De voeding is 400 watt.. wat ik al had begrepen via fb groep is dat te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:35

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Mja, dat is idd een beetje aan de zuinige kant.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Haha ja idd.. dus dan gaan we een nieuwe voeding er in laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:29
damentjee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:14:
Gewoon de voeding die er bij zat geen idee welke. Zal morgen wel is kijken.

Heb de pc kant en klaar gekocht idd..
Je hebt garantie neem ik aan dus terug naar waar je het gekocht hebt.

Ben benieuwd welke 400w ze erin gelepeld hebben.
En de rest van de onderdelen. Ik kom systemen met i7-10700 tegen waar een H410 of budget b460 moederbordje in zit. Dat gaat niet lang goed omdat de stroomvoorziening van die bordjes niet is berekend op het verbruik van een i7. Die cpu's komen nauwelijks boven de stock snelheid als ze langere tijd belast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Dus je wilt zeggen, dat ik hem beter terug kan brengen naar de winkel?
Want als ik er een nieuwe voeding in laat zetten moet er ook een andere moederbordje in, anders gaat ie niet lang mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
damentjee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:56:
Dus je wilt zeggen, dat ik hem beter terug kan brengen naar de winkel?
Als er iets aan mankeert, natuurlijk. Je hebt niet voor niets betaald voor garantie.
Want als ik er een nieuwe voeding in laat zetten moet er ook een andere moederbordje in, anders gaat ie niet lang mee
Ik zeg alleen dat ik bij dergelijke prebuilds vaak besparingen op onderdelen tegen kom wat niet wil zeggen dat het bij jouw systeem het geval is. Zolang we niet weten welk moederbord (en overige onderdelen zoals ram, ssd/hdd, voeding) valt er niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-09 16:03
Beetje het 'gevaar' met prebuilds. Ik zou zoals hierboven genoemd contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Ja verder mankeert er niets aan, hij is gisteren 2 x uit gevallen..

Maar dat komt door mijn voeding van 400 watt, mijn videokaart mag 550 tot 750 hebben om betere stroom te krijgen,

Maar ik heb contact gehad idd vandaag met Coolbleu waar ik de pc heb gekocht, en hun ook uitlegt dat er eigenlijk een zwaarder voeding in had gemoeten, en dat de gene die mijn heeft geholpen dat eigenlijk ook duidelijk had moeten zeggen, maar goed is lastig, ik zij al als jullie nou een nieuwe voeding er in zetten op jullie koste, maar dat doen ze niet.

Dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen, ik heb ook niet super veel verstand van al die dingen die in een pc zitten en wat goed of slecht is haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Wat is het merk en type van de pc. Is het een HP, Acer of Lenovo ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Hp is t merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
En het exacte type? Ik neem aan dat je weet wat je gekocht hebt, anders staat het op de aankoopbon die je gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Hp pavillion tg01-1470nd

Dat is ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Tja, voeding vervangen voor een zwaardere is niet zo simpel. Daar zit een 12VO voeding met een 12Vsb in en het formaat wijkt af van normaal. Het komt in de buurt van TFX maar is het net niet en 12VO TFX voedingen zijn er niet.

Maar het ligt niet aan de voeding hoor! De onderdelen zijn zo afgestemd dat het maximale verbruik van het systeem ruim onder de 400w blijft. Ik verwacht dat het rond de 300w is. i7-10700 zal op het HP moederbord max 120w trekken want meer kan het bord niet aan en de RTX 2060 zal op 160w zetten. Met wat wattjes voor de rest kom je op 300w uit.

Ga naar de winkel en vertel wat het probleem is en dat je het opgelost wil hebben. Hoe ze dat doen is jouw pakkie an niet, als het maar opgelost wordt. Een te lichte voeding is het probleem iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Okeejj.. jaa ik heb verder geen problemen met de pc. En ik heb een paar winkels gebeld. En die zeggen toch echt dat er een andere voeding in moet.

Mijn videokaart is te groot blijkbaar. Er moet minimaal een voeding van 650 in zitten. Zelfs een vriend van me die pc gek is zegt t. Waar door hij uit kan vallen.Is vandaag niet gebeurt. (Gelukkig).

Hij is super snel ook tijdens het spelen van planet zoo is nog nooit vast gelopen of iets. Dus. Ik lastig en soms ook zo vervelend als je niet veel af weet van die dingen.

Maar goed.
Jij zegt nu terug gaan naar de winkel en hun laten oplossen om de pc beter te maken zoals andere moederbord en voeding. Op hun koste haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
damentjee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 19:59:
Okeejj.. jaa ik heb verder geen problemen met de pc. En ik heb een paar winkels gebeld. En die zeggen toch echt dat er een andere voeding in moet.

Mijn videokaart is te groot blijkbaar. Er moet minimaal een voeding van 650 in zitten. Zelfs een vriend van me die pc gek is zegt t. Waar door hij uit kan vallen.Is vandaag niet gebeurt. (Gelukkig).

Hij is super snel ook tijdens het spelen van planet zoo is nog nooit vast gelopen of iets. Dus. Ik lastig en soms ook zo vervelend als je niet veel af weet van die dingen.

Maar goed.
Jij zegt nu terug gaan naar de winkel en hun laten oplossen om de pc beter te maken zoals andere moederbord en voeding. Op hun koste haha.
Het probleem is niet de voeding en ook niet het moederbord. Als HP zulke problemen in een systeem stopt zouden ze het aantal RMA's niet aan kunnen en zijn ze binnen no time failliet. Alles in het systeem is perfect op elkaar afgestemd zodat het jaren probleemloos werkt.
Het probleem in jouw systeem is van andere aard, eerder softwarematig dan hardwarematig. Laat de winkel uitzoeken wat het probleem veroorzaakt.

Edit: @damentjee welke software en games heb je allemaal geïnstalleerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Uszka op 04-05-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Okeej dan laat ik dat naar kijken bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Ik heb planet zoo en ark er op staan niet heel veel.

Dus Steam.als software wat je nodig hebt, verder geen gekke dingen omdat ik me pc zo schoon mogelijk wil houden

[ Voor 52% gewijzigd door damentjee op 04-05-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Geen software voor muis/tobo als Razer geïnstalleerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Nee dat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Zijn de GeForce drivers up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damentjee
Nou die heb ik gisteren idd geïnstalleerd en ik had een Windows update gehad vandaag
Pagina: 1