Geluidsinstallatie voor jeugdhuis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colasnoepje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-01-2024
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidinstallatie voor bij ons in het jeugdhuis.
De zaal is ongeveer een 120m². Momenteel hebben we een passieve installatie met 4 Mackie topkasten en 1 Mackie sub.
Mijn plan is om zowiezo over te schakelen naar een actieve setup met 4 topkasten en 2 baskasten.
Ik had als op topkasten de Mackie Thump15A in gedachten en als baskast de Mackie SR18S.
We zijn altijd tevreden geweest over Mackie en lees specifiek over bovenstaande producten heel goede reviews.
Nu ben ik nog aan het zien om er nog een processor/equalizer/manager/crossover tussen te stoppen.

Nu ken ik zelf wel wat van audio, meerbepaald van mobiele installaties, maar met vaste, grotere heb ik nog geen ervaring.

Wat denken jullie? Zou ik voor iets anders gaan? Welke apparatuur heb ik nog nodig?
Budget ligt rond de €3500 (incl. nieuwe bekabeling).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien eerst eens handig om aan te geven waarom je de boel wilt vervangen en wat je nu mist (of kapot is).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 13:34

Jag

Colasnoepje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:34:
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe geluidinstallatie voor bij ons in het jeugdhuis.
De zaal is ongeveer een 120m². Momenteel hebben we een passieve installatie met 4 Mackie topkasten en 1 Mackie sub.
Mijn plan is om zowiezo over te schakelen naar een actieve setup met 4 topkasten en 2 baskasten.
Ik had als op topkasten de Mackie Thump15A in gedachten en als baskast de Mackie SR18S.
We zijn altijd tevreden geweest over Mackie en lees specifiek over bovenstaande producten heel goede reviews.
Nu ben ik nog aan het zien om er nog een processor/equalizer/manager/crossover tussen te stoppen.

Nu ken ik zelf wel wat van audio, meerbepaald van mobiele installaties, maar met vaste, grotere heb ik nog geen ervaring.

Wat denken jullie? Zou ik voor iets anders gaan? Welke apparatuur heb ik nog nodig?
Budget ligt rond de €3500 (incl. nieuwe bekabeling).
Hoe ga je de 4 topjes gebruiken? Een dsp ertussen is altijd een goed idee. Dan kan je netjes filteren/eq-en (best lastig nog) en ook begrenzen.

Heb je 2e hands nog overwogen? Ik denk best wat 2e hands pa aanbod momenteel.