Toon posts:

gainward G-Force2 GTS + IIyama S-900MT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag voor het eerst zelf een pc gebouwd. Tot mijn grote verassing deed ie het ook meteen toen ik hem voor het eerst aanzette.
Ook windows installeren ging best goed, maar toen ik videokaart had geinstalleerd begon beeld ineens heel erg te flikkeren en raar te doen. Toen heb ik resolutie en alles ingesteld maar op 1280*1024 op 70hz ziet het er al vaag uit terwijl die monitor 85hz moet kunnen, want bij een vriend draait ie ook zo en daar ziet het er prima uit.
Ook telkens als ik windows opstart en hij komt in windows zie je eerst +- 2 seconden gewoon beeld en dan flikkert de monitor opeens aan en uit :?

Weet iemand waar dat aan kan liggen?

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
probeer in safemode to booten, en je viddrivers te uninstallen, en daarna weer te installeren.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• dondervogel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
heb je hem soms overgeclockt

want als je windows opstart dan krijg je eers 2sec normaal en daarna gaat je Video kaart pas de overgeclockte instelingen nemen

heb je de monitor driver ook geinstaleerd?

AMD T-bird 1000@1050 ,Abit KT7-Raid ,640MB cas2 133mhz ram ,Asus V7700Pure 235@420 ,Iiyama s900MT1, 30Gb Maxtor ATA100, Terratec X-fire 1024, Kenwood 72x, Aopen 16x40, Plexwriter 12x10x32a, Aopen HQ08a Big tower | 3dmark 2000: 7754 | 2001:3615 |

Verwijderd

Lijkt me stug dat dit iets met monitor drivers te maken heeft. Zonder drivers van de fabrikant werkt een monitor prima. Het enige waar die drivers goed voor zijn lijkt mij is dat je het exacte merk e.d in apparaat beheer kan zien i.p.v. plug&play monitor. Heb je al in apparaat beheer gekeken of alles correct geinstaleerd is zonder conflicten? Probeer eens een andere videokaart en kijk of je dan dezelfde problemen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Het was idd een monitordriver die ik van iiyama site kon downloaden. Windows herkende de monitor niet ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Godver nou heb ik weer een nieuw probleem ontdekt :(
Het ziet er nu allemaal wel mooi en scherp uit, maar als ik me pc aan laat staan en een tijdje niks doe, wordt me scherm helemaal zwart en allemaal gekleurde lijnen erbij.
Dit gebeurt ook als ik monitor uitzet en pc aanlaat wat ik dus bij defrag had. Ook als ik screensaver aanheb gebeurt dit.

Weet iemand hoe dit nou weer kan? (Ik heb nu wel de goede monitor driver)

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Power Options misschien (hoe hete dat in het ned.?) :?
Pagina: 1