Hallo,
Ik heb de volgende vraag: Ik heb een Opple switch met 6 knoppen en probeer deze via onderstaande code te in te stellen.
In principe werkt de code onder maar zou graag het toch iets anders willen doen.
Parameters:
Light1 is 1 lamp
Light2 is 1 Lamp
Leibomen is een groep van 3 lampen
tuin is een groep van 6 lampen.
vraag 1:
Bij Light 1 en 2 kan ik de toggleSwitch functie gebruiken, deze zou ik ook graag bij een groep willen gebruiken maar dat lukt me niet
vraag 2:
Hoe kan ik meegeven (Zowel bij een groep als mij 1 lamp) dat als de lamp aangezet wordt dat hij met een sterkte van X procent (bv 60%) moet starten.
Graag zie ik een oplossing te gemoet.
Ik heb de volgende vraag: Ik heb een Opple switch met 6 knoppen en probeer deze via onderstaande code te in te stellen.
In principe werkt de code onder maar zou graag het toch iets anders willen doen.
Parameters:
Light1 is 1 lamp
Light2 is 1 Lamp
Leibomen is een groep van 3 lampen
tuin is een groep van 6 lampen.
vraag 1:
Bij Light 1 en 2 kan ik de toggleSwitch functie gebruiken, deze zou ik ook graag bij een groep willen gebruiken maar dat lukt me niet
vraag 2:
Hoe kan ik meegeven (Zowel bij een groep als mij 1 lamp) dat als de lamp aangezet wordt dat hij met een sterkte van X procent (bv 60%) moet starten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| --Declarations local SwitchNum = 67 return { on = { devices = { SwitchNum -- Schakelaar } }, execute = function(domoticz, device) --Declarations local Switch = domoticz.devices(SwitchNum) --Schakelaar local Light1 = domoticz.devices(7) --Lamp keuken local Light2 = domoticz.devices(6) --Lamp keuken ledstrip local Leibomen = domoticz.groups('Tuin Leibomen') local tuin = domoticz.groups('Tuin muren') --Function if (Switch.state == 'B6') then Light1.toggleSwitch() domoticz.log('Short Press Aqara Opple Schakelaar (B6)') elseif (Switch.state == 'B5') then Light2.toggleSwitch() domoticz.log('Short Press Aqara Opple Schakelaar (B5)') elseif (Switch.state == 'B2') then Leibomen.switchOn() domoticz.log('Short Press Aqara Opple Schakelaar (B2)') elseif (Switch.state == 'B2D') then Leibomen.switchOff() domoticz.log('Double Press Aqara Opple Schakelaar (B2D)') elseif (Switch.state == 'B1') then tuin.switchOn() domoticz.log('Short Press Aqara Opple Schakelaar (B1)') elseif (Switch.state == 'B1D') then tuin.switchOff() domoticz.log('Double Press Aqara Opple Schakelaar (B1D)') end end } |
Graag zie ik een oplossing te gemoet.
[ Voor 5% gewijzigd door janss66 op 03-05-2021 16:57 ]