Geen Btw vrijstelling meer na 1 juli. Overgangs regeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macron0
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-04-2023
Hallo,

Ik zoek me a tijden suf over he het nu zit met het afschaffen van de btw vrijstelling voor orders buiten de EU onder de 22 euro.

Ik snap dat dit weg gaat. Ik snap ook dat verkopers buiten de eu de btw alvast kunnen innen bij de aankoop en dit dan melden via een code op het pakket.

Maar wat nu voor de pakketjes van 1 of 2 euro die ik vandaag bestel, free shipping dus het duur lang. Ik loop er nu tegen aan de de verwachte aflever datum na 1 juli valt. Maar ik betaal nu nog geen btw dus dan zal ik dat straks wel moeten betalen?

Nu vind ik de btw niet zo erg. 21% op 3.50 valt wel mee. Maar als er dan 13.50 inklaringskosten aan vast zitten wordt een pakketje van 3.50 1000% duurder en dan mogen ze hem houden.

Ik kan er echt niets over vinden. Weet iemand of hier over is na gedacht?

Het lijkt me nog al een logische vraag omdat veel order buiten de eu een lange levertijd hebben.

Alvast bedankt.

Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hier loopt/liep al een discussie over in Webshoppen vanaf 1-7-'21: BTW betalen bij aankoop buiten EU. Gezien de overlap met dat topic, gaat dit topic op slot. Je kan het beste je vraag daar opnieuw stellen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.