Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.v.a
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 26-02 20:53
1) ik heb een jaar geleden een computer gebouwd en ik had daar 2 8GB RAM's in gestoken. nu wil ik daar 32 GB van maken en ik vraag mij af of ik bovenop de 2 8GB RAM's een 16 GB ram mag bij steken of dat ik de 2 8GB RAM's bij moet steken of de 2 huidige 8GB RAM'S ook moet verander naar een 16 GB RAM zodat ik 2 16 GB RAM's heb.
2) en dan juist nog een vraag voor het te installeren mag ik gewoon alle kabels uit mijn pc trekken en dan de RAM's insteken en dan terug in pluggen of moet het op een andere manier.
alvast bedankt.

Beste antwoord (via sander.v.a op 05-05-2021 10:14)

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 02:51
De standaard is gewoon nog 2 sticks van het zelfde type/merk ram met dezelfde timings. Dus gewoon nog een keer wat je al gekocht heb als dat mogelijk is.
Je wil gewoon geen geheugen gaan mengen tenzij troubleshooten je hobby is en stabiliteit geen noodzaak is.

En ik zou je pc eerst gewoon uitzetten :+
Verder is achterop de voeding de knop omzetten over het algemeen genoeg.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 08:10
Staat er niet in het boekje wat bij het mobo hoort in welke samenstelling je het ram kunt uitbreiden? En anders even op de site van de fabrikant kijken. Meestal kan het wel als je het maar in paartjes doet.

Ik zou inderdaad de voedingskabel even verwijderen en zorgen dat je zelf niet statisch geladen bent. Eén vonkje en je loopt grote kans op defecten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 02:51
De standaard is gewoon nog 2 sticks van het zelfde type/merk ram met dezelfde timings. Dus gewoon nog een keer wat je al gekocht heb als dat mogelijk is.
Je wil gewoon geen geheugen gaan mengen tenzij troubleshooten je hobby is en stabiliteit geen noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.v.a
Ferret schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:56:
Staat er niet in het boekje wat bij het mobo hoort in welke samenstelling je het ram kunt uitbreiden? En anders even op de site van de fabrikant kijken. Meestal kan het wel als je het maar in paartjes doet.

Ik zou inderdaad de voedingskabel even verwijderen en zorgen dat je zelf niet statisch geladen bent. Eén vonkje en je loopt grote kans op defecten.
bedankt heb het gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.v.a
computerjunky schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:01:

bedankt heb het gevonden.