lage internetsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maldims
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste vraag hier op het forum dus alvast excuses als niet alles juist vermeld is.

Laatst zijn wij overgestapt naar een glasvezel abbonnement van KPN. Hiervoor hebben we een abbonnement van 500 mbit/s voor zowel download als upload. Echter halen we deze snelheid niet. Via wifi is het logisch dat het niet haalbaar is natuurlijk, maar nu aan de kabel ook niet.

Via de wifi (ongeveer hemelsbreed van de router is dat 20 meter) haalde ik ongeveer 60 mbit/s download en nu via de kabel (cat6, 30 meter) rond de 160 mbit/s (echter wel 490 mbit/s upload). Nu vraag ik mij af of het normaal is dat er zoveel verlies is ondanks dat mijn laptop met de kabel verbonden is. Het is een nieuw gekochte kabel, waarvan ik er zo goed als zeker van ben dat deze niet beschadigd is geraakt tijdens het leggen. Deze meting is ook gedaan toen er niemand anders thuis was en was ik dus de enige op het netwerk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03:23

Clush

Do as I say...

Hoe heb je de snelheid getest?

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 16:20

3raser

⚜️ Premium member

Wat @Clush zegt is belangrijk. Vooral aangezien je upload wel goed lijkt te zijn. Er zijn best wat speedtest servers die niet goed om kunnen gaan met hoge glasvezel snelheden.

Ik test zelf vaak via de speedtest van xs4all. Die is redelijk consistent en redelijk snel genoeg om mijn bandbreedte bij te kunnen benen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 21:43

casemodder

--->

fast.com of https://speed.hetzner.de/

bij deze 2 aanbieders kan ik mijn KPN gigabit lijn bijna dicht trekken.

Welke box heb je? Ik had met de V10 problemen om gigabit te halen, later een V10A gehad van kpn en toen ging het wel.

Maar dat spul gauw aan de kant gegooid en de PFsense bakje eraan gehangen maar dat is een ander verhaal.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:26
@maldims Wie heeft de connectors op die kabel geknepen ?

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar toen er hier door het huis cat6a getrokken
werd. Leek het een heel precies werkje om de connectors op orde te krijgen.
Een foutje, en je krijgt rare snelheden.

Test het eens met een ander klein kabeltje bij het modem.

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 04-05-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Is de PC wel in orde? Je zal het niet verwachten met een hoge upload snelheid, maar als je een oudere PC hebt, gebeurt het nog eens dat die de snelheid niet aan kan.
Pagina: 1