Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Sinds een week doet mijn Sony Xperia Compact XZ1 vreemd.

Wanneer ik mijn camera-app open, ofwel wanneer de camera moet worden gebruikt zoals bij het scannen van een QR-code, dan blijft de telefoon even hangen en dan reboot hij zich.

Ik heb hem zojuist een factory-reset gegeven, maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik het geprobeerd toen hij aan de oplader lag, maar toen deed hij hetzelfde. Dus lijkt ook niet aan de accu te liggen.

Nog andere opties die ik kan proberen? Iemand die dit ooit heeft gehad?
Dank.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En als je hem onder veilige modus draait? Als hij het dan niet doet is er waarschijnlijk een applicatie die de camera laat crashen. Doet hij het wel dat ligt het aan de standaard software van Sony of hardware en dan is het wachten op een update of deze bij een servicepunt van Sony laten controleren (verder zou ik het niet weten).

Opstarten in veilige modus: https://www.hardreset.inf...ia-xz1-compact/safe-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Thanks Gismo.

Zojuist nog even geprobeerd om de veilige modus te doen, maar dan gebeurt nog steeds hetzelfde.

Toch een hardware probleem denk ik. Waarschijnlijk te vaak laten vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-05 15:50
Heb je ook al een andere camera app geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stab
Arjantje72 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:00:
Heb je ook al een andere camera app geprobeerd?
Nee, maar als ik bijvoorbeeld een foto wil versturen en naar de gallery ga, dan doet hij het ook. En ook als ik met de bank-app een QR-code will scannen of iets dergelijks. Of via Whatsapp een foto neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-05 15:50
De Rom opnieuw installeren?
Anders denk ik ook aan een hardware probleem.
Pagina: 1