random crash probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
ik heb een probleem en kan niet achterhalen waardoor dat komt.De pc crashed op verschillende momenten, de sound blijft dan in een loop, herhalen dus en beeld freezed.
ctrl-alt-del gaat ook niet, muis freeze enigste is harde reset.

Ik heb een Athlon 900 (niet overclocked)
ABit K7T mobo met 256MB ram,
2x20GB HD's in RAID en een HD van 10gb..
Geforce 2 GTS 32MB (ASUS 7700)
Soundblaster Live
Boomslang 2000 mouse en logitech optical

Eerst dat ik dat ie te warm werd dus temperaturen gechecked, meerdere fans, andere koelpasta, andere cpu cooler. Temperatuur is zeer laag 50 cpu en 34 mobo.
Ander geheugen hielp ook niets. Heb windows opnieuw geinstalleerd ook nada.
PCI kaarten verwisseld of eruit gehaald maar hield ook niet (behalve AGP kaart niet)
Programma's niet laten opstarten,(msconfig) en een hele kale windows hielp ook niet.
Grafische driver geupdated (v11.01) en originele asus driver 5.33(ofzoiets) mocht ook niet baten. Direct 7 en 8 gewisseld geprobeerd.
PC voedingskabel geaard..

Ikzelf denk het is of het mobo, cpu of 3D kaart of de northbridge.:?
(toen ik dit probleem eerst had hing die fan vast, ik nieuwe gehaald en toen was et probleem weg. Nu probleem weer terug)
Heeft et misschien iets met de northbridge te maken?

Zijn er misschien programma's die dit probleem kunnen opsporen. Ik heb wel programms die de zooi teste maar alles is ok. Nou ja als ie crashed crashed dat programma ook natuurlijk.

Pleas help :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Dat kan aan best veel dingen liggen. Je voeding kan brak zijn, maar het kan ook zijn dat een fout in je bios de hele tijd je systeem laat crashen. Probeer dus ff een andere voeding te regelen (lees lenen ofzo) en flash je bios eens.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien bios...
reset je bios eens! kijk of dat werkt...

en anders eens kijken zonder sblive! dat ding is niet helemaal ok in sommige systemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PC heb ik half jaartje geleden gekocht en toen liep alles perfect. Als et bios toen goed was zou ik em toch eigenlijk niet hoeven flashen of wel?
(ik heb sindsdien alleen een andere muis gehaald, kan me voorstellen dat de bios geflashed moet worden als je een nieuwe HD aanschaft ofzo)

En heb me net een voeding gehaald en ingebouwd maar et probleem blijft..
Gisteren crashte die na 1 uur.. vandaag na 40 minuts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Laatst online: 05-09 15:30

Boesjke

Excellent!!

Crasht de zaak ook als je alle software helemaal opnieuw installeert? Indien ja, dan heb je geloof ik alles behalve mobo of proc al geelimeerd. Probeer die dan eens te wisselen.

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10us
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-12-2020

10us

Quila

misschien stomme vraag maar draai je soms ME

Will work for food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Win98se met een eerder gemaakte file(norton ghost) teruggezet enook helemaal fresh geinstalleerd.
Het probleem doet zich ook voor als alleen windows erop staat.. helemaal kaal dus.
Ik heb ook win98, win95 en winME geprobeerd en zelfde probleem.

Vandaag duurde et wel 2uur...huraaaaaayyy voordat de zooi crashte..

Ik denk ook de cpu of mobo, maar waar haal ik die ffe vandaan om te teste. Kan wel gaan kopen maar als et dat niet is zit ik ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Random Crash(tm) is een feature van Windows 9x. Het is een onderdeel van de Advanced BlueScreen Engine (ABSE).

In Windows 2000 is dit onderdeel standaard uitgeschakeld, maar vanwege compatibiliteit met eerdere versies van Windows nog steeds aanwezig.

Je kunt het uitzetten door de vinkjes bij endurance options weg te halen:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeuter.com/~connors/graphics/hitset.gif

Succes!

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja kewl die kon ik al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad, dat het beeld op een punt bleef staan en het geluid bleef haken en herhalen.
Ik had het alleen bij spellen en bij mij lag het aan me videokaart, ik heb toen een nieuwe gekocht en het was over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, tis de combinatie SBLive! en je mobo (waar de beruchte VIA chipset opzit). Ik heb een Terratec DMX XFire 1024 erin gedaan, en het loopt nu stabiel. Of je moet je BIOS flashen, dan schijnt die bug gefixed te zijn en een goede 4-in-1 driver installen. Trek die live er maar eens uit, helemaal geen crashes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die live heb ik eruit gehaald evenenals hd's netwerkaart, tv kaart andere muis monitor....
alleen de chip mobo en geforce heb ik niet gewisseld.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcp20366
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 08:44
Joh, dit is gewoon vervelend. Ik heb hetzelfde gehad.
Oplossing, inderdaad component voor component testen. Dus eerst alleen mobo met processor, harddisk, 1 ram module, videokaart en cd-rom. Alle extra zooi eruit (kast open). Draait een DOS benschmark goed en crasht windows? Dan ligt het aan drivers en tuning.

Nog steeds crashes? Dan zit het dus in één van je basisonderdelen. Rest alleen nog de onderdelen één voor één in een ander systeem te testen. Rotklus dat veel tijd kost.

Een goede flexibele dealer met service kan je veel ergernis besparen.

Succes! (8>

Intel Z97, i5-4670K, 8GB Corsair DDR3@1600, nVidia 780Ti, SSD M2 256GB, Obsidion 250D Case, K95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor geheugen zit erin??? 1 DIMM??? 2 verschillende??? welke typen, merk etc???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Hm, 'k heb hier momenteel precies hetzelfde probleem op m'n P133-servertje sinds een herinstall van Windows.. Daarvoor heeft ie nooit stabiliteitsproblemen gehad en verder is er ook helemaal niets aan veranderd. Het is idd erg irritant. Maar de oplossing? :? Geen idee...

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipsec
  • Laatst online: 09-09 20:37
windows = random crash prog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 dezelfde dimm's van 128mb, Trancend 133 A-merk..
ik heb nu mijn oude voodoo2 kaart met een andere kaart erin gepleurt en dat is het probleem ook niet.
Ook nog pc100 geheugen geprobeerd en het probleem blijft.
Heb ook nog alle kabels vervangen enook HD...

Dus, cpu of mobo :(
Zal maar eens morgen bij de sjop gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppie4ever
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Heb je al eens een ander keyboard geprobeerd? Ik heb dergelijke klachten al eens gehad. Toen ik een ander keyboard probeerde waren mijn klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is t een a-bit probleem. ik heb namelijk t zelfde sinds ik mijn oude pci banshee verruilde voor een agp geforce 2. 't is een warmteprobleem:een open kast en een tafelventilator erop en je kast zo onder de 25o proberen te krijgen en hij crasht niet meer. voor gamen 22o en dat lukt niet met dit weer... kijk voor de rest op onderwerp "teringcrash"
Pagina: 1