Medion X55088 (MD 20888) lag / roze.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertb1996
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-08-2021
Hallo allen,

Ik heb een nieuw beeldscherm gekregen van een maat van mij.
Een X55088 (MD 20888).

Vraag 1:
Heb deze aangesloten zoals het hoort en bij het aan doen van deze beeldscherm was alles dof en rozig.
Na wat onderzoek heb ik op de monitor de kleur 'rood' aangepast en ziet er nu wel okay-ish uit.
Helaas is dit nog wat doffig, de helderheid en contrast staan op 100% en weet niet hoe ik het scherm nog witter/duidelijker krijg en minder doffig.

Vraag 2:
Bij het opstarten van een spel 'Rocket League' was alles zeer laggy. Kon de game niet spelen zoals het hoort wat lekker smooth hoort te zijn. Ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpassen. Heb vele video's gekeken maar kwam 9 van de 10 x op niks uit dus vandaar deze forum post. De vraag is dus, hoe fix ik deze lag wanneer ik aan het gamen ben?

Ik heb een i5-4430 CPU, 64-bits besturingsysteem en x64 processor. Windows 10, een GTX650 en 8GB RAM.

Wie oh wie kan me helpen.

Game-PC noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 21:21
En die lag komt door het beeldscherm?

Heb je daar geen last van met een ander scherm? een GTX 650 is natuurlijk geen powerhouse.

Dus is het een scherm probleem of grafischekaart / grafische instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:43
Monitor valt niet veel over te zeggen zonder het te zien. Het kan zijn dat je instellingen zoals Hz niet goed staan het kan zijn dat de monitor zijn beste tijd gehad heeft het kan zijn dat de monitor even ge reset moet worden omdat er te veel in de instelligen veranderd is, het kan zijn dat de kabel naar de monitor niet goed is. het kan zijn dat de gpu instellingen niet goed staan of het kleurprofiel slecht is.

Meten is weten. MSI Afterbrner+ rivatuner installeren opstarten en waardes doorgeven en dan weet je mogelijk waar het door komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertb1996
legendareN schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:35:
En die lag komt door het beeldscherm?

Heb je daar geen last van met een ander scherm? een GTX 650 is natuurlijk geen powerhouse.

Dus is het een scherm probleem of grafischekaart / grafische instellingen?
Ik gebruik 1 scherm en dat is de scherm die genoemd is in deze thread.
Ik heb ook tutorials en dergelijke opgezocht van hoe en wat ik het scherm wat duidelijker kan hebben en minder lag wanneer ik aan 't gamen ben maar antwoord is moeilijk te vinden blijkbaar.

Game-PC noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-06 21:21
Nee maar wat een lag heb je, lage fps, ghosting, stotters? Want ligt het wel aan het beeldscherm (rare kleuren niet meegeteld)?

Precies wat computerjunky zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertb1996
Ik had eerst een LG22EA63 maar uit het niets flikkerde het beeld en noem maar op. Ging aan en uit.
Nu heb ik dus een Medion X55088 (MD 20888).
Met mijn LG kon ik gewoon alles zonder problemen spelen. Rocket League, CS:GO, Battlefield noem maar op zonder die stutters. Nu heb ik dus een Medion en heb ik die stutters wel. Heb kallibratie gedaan en dergelijke en alles op het hoogste gezet qua 60hz als het goed is. Nog steeds heb ik die stutters en wat dof beeld.
Ik zal zo naar m'n kabels kijken maar ga er niet vanuit dat dit het is.

Game-PC noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:32

nelizmastr

Goed wies kapot

de LG22EA63 was een IPS scherm met betere kijkhoeken en overall beter beeld.
Met zijn 22" is de pixeldichtheid ook marginaal hoger dan bij de Medion 23" die je nu hebt,
die een TN paneel heeft.

Het is dus ook mogelijk dat je minder mooi beeld hebt omdat je Medion een kwalitatief minder scherm heeft en een minder hoge pixeldichtheid waardoor het geheel minder scherp is, ookal hebben ze beide een 1920x1080 resolutie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertb1996
Hmm, okay. Bedankt voor je reactie.

Update:

Ik ben eventjes naar mijn NVIDIA-Configuratiescherm gegaan en vervolgens op 'bureaubladkleurinstellingen aanpassen' geklikt. Hierbij kreeg ik wat opties waarbij ik iets duidelijker beeld heb gekregen. Ben benieuwd hoe dit gaat met gamen.

Ik erger me er niet 100% aan, maar is gewoon weer even wennen dan denk ik.

Game-PC noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertb1996
Gamen gaat op zich wel prima, moet alleen even wat andere instellingen instellen qua graphics en dergelijke.
Verder kan ik geen oplossing vinden om het scherm wat 'witter' / 'duidelijker' te maken.

Game-PC noob.

Pagina: 1