Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het ontwikkelen van games (Unity, Blender, etc) en er zal ook regelmatig op ge-gamed worden. Dit zijn games zoals GTA 5, Horizon zero dawn. Bij het samenstellen van de componenten heb ik verschillende bestaande builds van anderen vergeleken en daarvan de componenten gekozen die ik denk nodig te hebben. Hierbij weet ik dus niet 100% zeker of deze goed samen zullen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het kopen van de videokaart heeft een groot deel van mijn budget gekost. De kosten van de overige componenten mogen rond de €900,- euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overige zaken zoals scherm, headset, etc, bestel ik hier los van.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat voor het grootste deel de PC niet volluit gebruikt hoeft te worden dus hierin vind ik het belangrijk dat het systeem op die momenten redelijk energie zuinig is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil middels dit forum checken of alle beoogde componenten compatibel zijn. Er mag afgewijkt worden van het budget +- 200 euro. Zijn er nog grote aanpassingen nodig voor mijn beoogde PC of zijn de gekozen componenten voldoende?
Het systeem zal voornamelijk worden gebruikt voor het ontwikkelen van games (Unity, Blender, etc) en er zal ook regelmatig op ge-gamed worden. Dit zijn games zoals GTA 5, Horizon zero dawn. Bij het samenstellen van de componenten heb ik verschillende bestaande builds van anderen vergeleken en daarvan de componenten gekozen die ik denk nodig te hebben. Hierbij weet ik dus niet 100% zeker of deze goed samen zullen werken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het kopen van de videokaart heeft een groot deel van mijn budget gekost. De kosten van de overige componenten mogen rond de €900,- euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | AMD Radeon RX 6900 XT | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overige zaken zoals scherm, headset, etc, bestel ik hier los van.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 319,- | € 319,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 138,46 | € 138,46 |
1 | Behuizingen | Sharkoon TG5 Glass Blue | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Processorkoeling | Enermax ETS-T50 AXE | € 43,99 | € 43,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 109,- | € 109,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 124,90 | € 124,90 |
Totaal | € 915,24 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat voor het grootste deel de PC niet volluit gebruikt hoeft te worden dus hierin vind ik het belangrijk dat het systeem op die momenten redelijk energie zuinig is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil middels dit forum checken of alle beoogde componenten compatibel zijn. Er mag afgewijkt worden van het budget +- 200 euro. Zijn er nog grote aanpassingen nodig voor mijn beoogde PC of zijn de gekozen componenten voldoende?