Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeindertAcda
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Na wat sneupen op het fora + in handleidingen kom ik nu toch ergens niet uit. Waarschijnlijk zijn er hier genoeg slimme koppen aanwezig die het antwoord zo uit de mouw kunnen schudden.

Ik maak nu iets meer dan een jaar gebruik van een Canon EOS 200D. Een mooie eenvoudige Vlog camera, klein en handig in gebruik. Ondanks de in sommige opties verouderde techniek, werkt deze voor mij prima. Echter zit er maar 1 microfoon aansluiting op. Gezien alle corona maatregelen wil ik gaan werken met 2 microfoons bij interviews.

Kan ik hier een ook splitter op monteren zodat ik 2 microfoons kan aansluiten? Of wordt dat niet ondersteund door de software? In de handleiding + online kan ik het antwoord niet vinden (Waarschijnlijk kan het dan niet ;) ).

Maar aangezien het toestel mij verder wel prima bevalt, vind ik het een beetje zonde om alleen voor de dubbele microfoon aansluiting een nieuwe vlogcamera te kopen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:22
Dit moet wel kunnen want ik denk dat de 3,5mm mic input een stereojack is. Je kan hem in dat geval splitsen naar 2 mono kanalen. Bij het bewerken split je dan het audio kanaal, links is de ene microfoon en rechts de andere. Die dupliceer je dan weer beide om ze stereo te maken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gewoon proberen, je kan inderdaad natuurlijk het naar twee keer mono splitsen (geeft je meer mogelijkheden in de edit) of twee keer stereo parallel aansluiten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-06 19:54

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik kwam toevallig dit kastje tegen, ik heb het zelf niet, maar het zou precies moeten doen wat je wil volgens de uitleg van @Ventieldopje.
https://m.thomann.de/intl...i11l=en_GB%3ANL.EUR%3AEUR

Je kan ook zelf een kabeltje solderen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:37:
Ik kwam toevallig dit kastje tegen, ik heb het zelf niet, maar het zou precies moeten doen wat je wil volgens de uitleg van @Ventieldopje.
https://m.thomann.de/intl...i11l=en_GB%3ANL.EUR%3AEUR

Je kan ook zelf een kabeltje solderen.
Dit is wel een luxe uitvoering natuurlijk met een preamp. Al met al zal je hier beter geluid mee moeten krijgen dan direct vanuit je camera, die amps zijn niet echt super voor zover ik weet.

Maar goed met een simpel kabeltje moet het ook kunnen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeindertAcda
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-08-2022
Bedankt voor jullie reacties. Dankzij de tips heb ik nèt dat laatste stukje informatie kunnen vinden dat ik miste. Voor hoe ik het gebruik, is een los extra kastje niet mogelijk om constant mee te slepen op het circuit. Dus het wordt toch een nieuwe camera.

Bedankt allen!

:slotje:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:56
Er bestaan ook dubbele lavalier microfoons met 1 stereo 3.5mm jack. Boya heeft ze heel goedkoop, maar Saramonic heeft ze ook met een iets betere kwaliteit.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
MeindertAcda schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:13:
Bedankt voor jullie reacties. Dankzij de tips heb ik nèt dat laatste stukje informatie kunnen vinden dat ik miste. Voor hoe ik het gebruik, is een los extra kastje niet mogelijk om constant mee te slepen op het circuit. Dus het wordt toch een nieuwe camera.

Bedankt allen!

:slotje:
Whut? Oke nouja wel een goed excuus om een nieuwe camera te kopen natuurlijk maar er zijn zat oplossingen met alleen een kabeltje (splitter) of een andere microfoon idd.

www.maartendeboer.net

Pagina: 1