Yup... het is hier al gezegd, maar de CPU turbo't van nature naar 130w, en afhankelijk van moederbord kan dat meer zijn.
Let echter op dat dat niet het verbruik is, er hangt een hoop af van:
- VRM efficiëntie (95% is best goed)
- Geheugen verbruik: ~16GB DDR4 2133 zit rond de 12W: sneller geheugen zal meer gebruiken, voltage gaat omhoog
- SSD: sommige high performance SSD's kunnen naar 25W gaan
- USB poorten: vergeet niet dat de 5V en 5Vsb bus ook een factor zijn (en dus niet alle 150W op de +12v rails zitten)
- PCIe lanes/gebruik daarvan
- Audio en andere on-board devices die via 12V werken
- PCH + Chipset (~10-15W niet ongewoon)
Mijn CPU heeft een TDP van 225W... daarvan gaat niet alles naar de CPU zelf. In enkel CPU load (géén GPU zelfs, heb geen IGP) knalt het systeem 'off socket' al naar 380W gemeten voeding, 394W stopcontact. Dat is met 4 SSD's welliswaar die actief zijn (idle zijn ze zuiniger), maar zelfs dan: alles idle zit mijn systeem op 90W, terwijl de CPU slechts 14W slurpt. Nu heb ik wel veel meer geheugen (4 slots vol op 3600MHz). Dat zal (ik zit op een HEDT platform) voor een i5-like platform minder zijn, maar alsnog: kijk niet enkel naar de CPU voor verbruik.
Onderbuik gevoel: 150W is te weinig. Ik zal eerder voor iets wat SFX ondersteund qua voeding-formaat. Ook qua response rate (kleine voeding heeft weinig uptime/ripple bescherming: moderne CPU's vliegen met gemak van 5W - een veelvoud daarvan, en weer terug) zijn er best forse eisen.
DennisKr schreef op maandag  3 mei 2021 @ 11:39:
Dit was mijn plan en is ook allemaal al besteld. Ik zit ook te kijken naar eventueel het vervangen van de PSU in de Chopin maar dat kan een klus worden om een PSU te vinden die past.

Ik zou kijken naar SFX. Het is een power supply formaat wat standaard is, en afgeleid is van ATX (maar klein). Ideaal voor ITX. Hier zijn gewoon filters voor. Een niet-standaard voeding zoals in die inwin case zou ik nooit kiezen. Al was het maar omdat je in geval van een defect écht hangt. Hier is een kant-en-klaar zoekfilter:
https://tweakers.net/behu...FUmytjpKJiQGysKWRMVC4thYA
                                                [
                        Voor 20% gewijzigd door
                                                     Umbrah                                                 op 03-05-2021 12:01
                                            ]