Domein bij vimexx ineens verhuisd naar derde partij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Topicstarter
Hebben jullie dit ooit meegemaakt?
Vorig jaar was een .com domein verlopen bij vimexx, niet direct een probleem, ik kon hem weer verlengen door de jaarlijkse domein kosten te betalen. Kort daarna was het domein, (en de daarmee samenhangende website) weer online. In het dashboard staat het domein ook netjes betaald tot augustus. factuur staat op betaald. Niks aan de hand.

Tot vorige maand.
Website offline, staat ineens een Chinese site op, bij de whois staat ineens een andere eigenaar etc.
En nee ik heb natuurlijk niet op een evt verhuis mail geklikt, het lijkt dat hij gewoon is verlopen en een scalper deze meteen heeft geregistreerd. Hoe kan dit?

Helpdesk vraagt om factuur nummer, -alsof ze die niet zelf hebben- nah ja, even kijken of en hoe ze dit gaan oplossen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Lijkt mij het meest aannemelijk dat de registratie toch is verlopen. In ieder geval iets om na te (laten) gaan door de provider zelf. Als het domein is verhuisd zouden ze dat ook moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Apart, wanneer een domein verloopt komt deze standaard in een quarantine terecht (geen registratie mogelijk) van iets van een maand om dus problemen zoals door jou beschreven te voorkomen. Het domein kan in deze periode geheractiveerd worden door de oorspronkelijke eigenaar wat zo te lezen ook is gedaan (het werkte weer).

Als de heractivering niet correct is gedaan dan vrees ik dat je het domein kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is toch raar? Het werkte allemaal prima sinds afgelopen zomer, en in het hosting admin panel staat geldig tot eind augustus. Ze moeten dan toch een fout hebben gemaakt om een juiste nieuwe registratie datum door te geven oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Het is bij vimexx (en wellicht bij anderen ook) wel zo dat de datum van verlenging niet dezelfde als die in de Whois. Ik heb met mijn domeinen gehad dat in de Whois stond dat dit ging verlopen op een bepaalde datum, die ruim voor het aflopend van de jaartermijnen bij vimexx lag. Ik maakte me zorgen dat in jouw situatie terecht zou komen en heb navraag gedaan bij vimexx. De helpdesk verzekerde mij dat als ik betaald had, de verlenging automatisch zou moeten komen. Ik heb even peentjes gezweet op de datum van verlopen, maar het kwam goed inderdaad. Maar ik kan me voorstellen dat zoiets een keer misgaat. Maar dan nog zou je domein 30 dagen in quarantaine terecht moeten komen. Heb je daar niets van gemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 278217

lifecycle van een .com is behoorlijk ruim;

Na expiration komt deze eerst nog in een auto-renewal-grace periode terecht van 45 dagen. ( dan werkt het domein/diensten al niet meer gedurende deze periode.

Daarna komt het domein in quarantaine, welke 30 dagen duurt en dan nog 5 dagen pending_delete.

Je domein moet dus minimaal 2 maanden down zijn geweest voordat deze weer is vrijgekomen. Heb je daar niks van gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is niet een hoofd domein, en ik bekijk niet alle websites die ik heb dagelijks. Maar dat die site ruim een maand expired zou moeten hebben staan kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Ik kijk er altijd elke zoveel tijd wel even naar.

Maar ik zou dan toch op zn minst een mail hebben moeten hebben gehad (evt van de register dat hij verlopen is)? Bij vimexx krijg je altijd mails als een domein gaat verlopen. Echt raar, dit heb ik in 20 jaar nog nooit meegemaakt. En hun helpdesk is ook bizar traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Response van op het ticket, ze gaan er naar kijken en ik krijg binnenkort antwoord. Man man, snel zijn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Anoniem: 454358 En, al meer bekend?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@albino71 nope, alleen dat ze aan het overleggen zijn met hun registrar, vimexx zegt dat daar de fout ligt.
Totaal waardeloos bedrijf dus.

Ik vond ze altijd prima werken, lekker snel etc. Maar zodra iets fout gaat dien je dat toch meteen op te lossen, of in iedereen in gesprek te blijven met je klant? Maar gewoon nul reactie, bij fouten maken (en dat gebeurd overal) onderscheiden de echt goede bedrijven zich van de rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrossYY
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 16:40
Heb iets soortgelijks gehad, ook bij Vimexx, waar de website gehackt was. 4x Wordpress opgeschoond, herinstallatie etc. etc. (met tips en assistentie van Vimexx helpdesk). Probleem bleef terugkomen.

Bleek dat de DNS gehackt was, en op dat niveau werd doorverwezen. Verder onduidelijk hoe dat heeft kunnen gebeuren. Sindsdien wel opgelost, maar wel bijzonder dat dat kan. Ook nooit een excuus gehad voor de uren/dagen aan opschonen van de website en zoeken naar het (niet bestaande) lek.

Misschien een soortgelijk issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@CrossYY nee, lijkt er niet op, het lijkt echt een fout van hun. Alsof ze de einddatum van de verlening niet goed hebben doorgegeven aan het registrar.

Echt wat een compleet waardeloos bedrijf, gewoon geen enkele reactie van hun anders dan 'ja we kijken ernaar'. Ik ben bang dat dit een zaak gaat worden zo, echt wat een club
👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels een reactie, en ze willen een klein gedeelte vergoeden, helaas minder dan 10% van de totale kosten die ik opnieuw moet maken, als aangesloten API en advertenties.
Nah ja, ik geef ze nog een kans, en dan heb ik mijn best gedaan, en mag de rechter zich erover buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:35
@Anoniem: 454358 Ik kwam toevallig op dit topic toen ik naar ervaringen met Vimexx zocht. Denk dat ik op basis hiervan maar niet met ze in zee ga :+ maar ben nu wel benieuwd hoe dit nu uiteindelijk is afgelopen?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:37
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 14:25:
Inmiddels een reactie, en ze willen een klein gedeelte vergoeden, helaas minder dan 10% van de totale kosten die ik opnieuw moet maken, als aangesloten API en advertenties.
Nah ja, ik geef ze nog een kans, en dan heb ik mijn best gedaan, en mag de rechter zich erover buigen.
Maar dan betalen ze dus voor een nieuwe naam en kosten die jij maakt? De domeinnaam ben je alsnog voor altijd kwijt. Als dat een goede naam was, dan heb je recht op veel meer.

Ik zou de nieuwe eigenaar proberen te mailen en te vragen voor welk bedrag ze het domeinnaam weer willen overdragen. En als ze dit willen doen, dit bedrag + downtime verhalen op Vimexx.

[ Voor 4% gewijzigd door harrr op 14-12-2021 18:20 ]

Mijn PompAO statistieken: https://pompao.isgehost.nl/

Pagina: 1