Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Goedemiddag, ik heb eigen onderzoek gedaan, maar werd er niet wijzer op. Voordat ik een miskoop ga doen, wil ik het eerst aan iemand vragen die er wel verstand van heeft. Ik hoop dat Tweakers mij verder kan helpen, want ik begrijp er geen bal van. Dit is niet mijn vak, als het aan mij ligt is het gewoon plug & play.. :9

Ik zoek een?
Goedemiddag, ik heb nu een grafische kaart gekocht. Ik game graag in mijn vrije tijd, maar ik heb absoluut geen verstand van hardware/kabels. Ik heb de AORUS RTX 3060 ELITE gekocht (ja in deze tijd :) ), maar ik moet hier kabels bij kopen, omdat ik deze niet heb. Nu moet ik "1x 6-pins aansluiting, 1x 8-pins (6+2) aansluiting" kopen... Maar ik heb mij suf lopen googlen... kan het echter niet vinden! Momenteel heb ik een GTX 1050Ti, die geen enkele kabel nodig heeft.

Wat is je budget?
Geen budget

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kabel is kabel?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor mijn AORUS GeForce RTX 3060 ELITE 12G grafische kaart

Bedankt voor het nemen van je tijd om dit te lezen, zoals gezegd heb ik absoluut geen verstand hier van. Ik weet niet goed of dit de juiste plek is om te vragen, maar dat zal ik snel genoeg horen!

Bedankt!!

[Voor 14% gewijzigd door Sambalman op 03-05-2021 10:33]

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-03 17:20
Kabel is helaas niet kabel..
Dit zijn 2 voedingstekkers die vanuit je voeding moeten komen. Veelal heb je dan 2x8pins, waarbij je de stekkertjes in 2 kan delen (waardoor 1x 8pins ook 1x6+2pins is).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:53
Welke voeding heb je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Sambalman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:30:
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Kabel is kabel?
Nee, kabel is merk afhankelijk. Het ligt dus eraan welke voeding je hebt. Een kabel van een ander merk past niet en merkloos is brandgevaarlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
LopendeVogel schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:33:
Kabel is helaas niet kabel..
Dit zijn 2 voedingstekkers die vanuit je voeding moeten komen. Veelal heb je dan 2x8pins, waarbij je de stekkertjes in 2 kan delen (waardoor 1x 8pins ook 1x6+2pins is).
Hmm bedankt voor je reactie.. ;)
Ik heb de Corsair Cx750 750W
Djarune schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:42:
[...]

Nee, kabel is merk afhankelijk. Het ligt dus eraan welke voeding je hebt. Een kabel van een ander merk past niet en merkloos is brandgevaarlijk.
Oke, dank voor je reactie. Goed dat ik het dus even na vraag voordat ik het klakkeloos bestel! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04:23
Tenzij je ze eraf geknipt hebt horen er 4 6+2-stekkers aan de kabelboom te hangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:45
Loop eens alle kabels vanaf de voeding na. Je zou er dan een paar tegen moeten komen met PCI-E op de zijkant geprint, dat zijn ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03:53
hcQd schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:53:
[...]

Tenzij je ze eraf geknipt hebt horen er 4 6+2-stekkers aan de kabelboom te hangen.
Ja dit dus.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
De CX750 is niet modulair en de kabels zul je tegenkomen in de “boom” de CX750M is wel modulair, maar in dat geval zou ik de voeding vervangen ipv nieuwe kabels aangezien die van een stuk mindere kwaliteit is in vergelijking met de niet modulaire variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
Djarune schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:02:
De CX750 is niet modulair en de kabels zul je tegenkomen in de “boom” de CX750M is wel modulair, maar in dat geval zou ik de voeding vervangen ipv nieuwe kabels aangezien die van een stuk mindere kwaliteit is in vergelijking met de niet modulaire variant.
Oke, dat is ook een goeie optie. Is de Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750W voeding eentje die ik hier voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Nieuwe kabels/voeding lijkt mij overbodig om dat die er gewoon op zitten.

@Sambalman Heb je goed gekeken? Maak anders een foto van de voeding en kabels die eraan zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-03 19:44

Just me !

Ik leer nog steeds......

Bij de specs van deze voeding pricewatch: Corsair Builder CX750 Bronze staat 4x 6+2-pins vermeld.
Dus de aansluiting die jij zoekt moet gewoon aanwezig zijn! :?

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 05:06
Je hoeft geen nieuwe voeding/kabels aan te schaffen. Gewoon ff je kast openmaken en de voedingskabels vinden die je nodig hebt. Vervolgens aansluiten op je nieuwe videokaart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:34
Oude CX750 heeft een double forward design wat niet lekker gaat icm nVidia Ampere. Hoge transient response time kan zorgen voor problemen en een grote mate van coilwine is eerder regel dan uitzondering. Haal een nieuwe voeding met een LLC+SR intern design als pricewatch: Corsair TX550M, pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart, pricewatch: Corsair RM550x (2018) (EU-model) Zwart of pricewatch: Enermax Revolution D.F. 650 watt

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 03-05-2021 18:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Djarune
Kortom we missen nog wat informatie in de TS. De CX750 uit 2017 is trouwens wel oké: pricewatch: Corsair CX750

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sambalman
Ik zit intern bij Defensie, morgen ben ik thuis, zal ik goed kijken of ik de kabels heb. Ik weet wel, dat ik een aantal jaar geleden mijn PC gebouwd had, wat overigens een week lang duurde... kabels heb weggegeven, omdat ik niet verwachtte dat ik dit ooit nodig had. Achteraf niet slim, hahah. Leermoment.

Iedereen, bedankt voor jullie reactie en tijd! Ik laat het weten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-03 17:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lijkt me sterk dat je kabels die vastzitten aan je PSU hebt weggegeven, toch? ;)

Zelfs bij een modulaire voeding zou dat gek zijn overigens, aangezien die kabels niet gestandaardiseerd zijn.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee