Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andarin
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-10-2022
Hoi allemaal,

kantoortijger hier. Ik word enorm afgeleid door mails die de hele dag door binnenkomen in mijn MS Outlook inbox. Ik heb alle popups en meldingen al uit gezet, maar ik werk graag met de taken/to do lijst in outlook en moet vaak dingen terugzoeken in mijn mailarchief. Dus werk veel in Outlook. Ik wil dan niet worden afgeleid door weer een nieuw mailtje dat binnenkomt. Het liefst wil ik mails 1-3x per dag binnenhalen op een vooraf vastgesteld tijdstip.

Ik heb al geprobeerd om de instellingen voor verzenden en ontvangen aan te passen, maar daar kan ik geen tijdstip instellen, alleen een interval, en geen idee wanneer de cyclus dan start. Bovendien wil ik als ik een mail verstuur wel dat die direct wordt verzonden.

heeft iemand hier nog tips/links hoe ik dit kan oplossen?

groetjes
Andarin

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:44

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Maak een mailrule aan die alle inkomende email naar een bepaald mapje zet. Indien gewenst kun je ze dan ook gelijk als gelezen markeren zodat je het aantal ongelezen emails niet naast de mapnaam ziet staan. Tevens kun je het mapje een naam geven die met z of zzz begint zodat ie in ieder geval helemaal onderaan je overige mappen komt te staan. Dan hoef je alleen 1-3x per dag zelf dat mapje even te checken om je inkomende mail te verwerken.

Coding in the cold; <brrrrr />