Cinewall - soundbar zonder speakers aan zijkant en omhoog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:19
Beste tweakers,

Dit jaar willen wij een cinewall laten maken met uitsparing voor een soundbar. Nu valt mij op dat bijna alle nieuwe soundbars speakers omhoog en aan de zijkant hebben. Merken als Sonos, Samsung etc vallen dus af.

Nu heb ik twee types gezien:

Bang en Olufsen Beosound Stage
NAIM MU-SO 2

Van de Beosound heb ik begrepen dat deze volledig strak ingebouwd kan worden. Van de Naim ben ik hier nog niet zeker van.

Waar gaat jullie voorkeur naar uit, of hebben jullie andere types? Ervaringen met ben ik heel benieuwd naar.

Vereiste vind ik dat alles aan en uit moet gaan met de afstandbediening van de tv.

Dit is het idee van de Cinewall.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o6P99k7eDh11qOodxyFIjlZiYM4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSqQ8sNxa54EM3Gp2TpE4oF2.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als alternatief zou je ook eens naar een LCR (Left, Center, Right) speaker kunnen kijken. Was je van plan het geheel (eventueel in de toekomst) aan te vullen met een subwoofer of niet?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Daar heb ik nog niet over nagedacht.
In het geval van een l, r en center moet er wel nog een versterker tussen?

Wat zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

In GoT we trust

Cc88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:17:
Daar heb ik nog niet over nagedacht.
In het geval van een l, r en center moet er wel nog een versterker tussen?
De LCR-speakers die ik ken zijn passief en dienen inderdaad gevoed te worden door een surround receiver (surround omdat je drie kanalen aan moet sturen). Afhankelijk van de eisen kunnen die receivers relatief laag zijn (10 centimeter), de breedte van 43 centimeter is wel redelijk standaard.

Ik ben niet heel erg thuis in de markt van sound bars, dus pin me er niet op vast qua aanbod, maar je zoekt in principe een sound bar zonder surround en/of Dolby Atmos. Voor die codecs zijn de speakers naar boven en zijkant. Aangezien de gemiddelde consument dat soort functies wel wil hebben zal het gros van de soundbars die speakers hebben. Lastig...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-04 19:47
*KNIP* offtopic

[ Voor 86% gewijzigd door FeaR op 03-05-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-04 15:20

JTfoto

Work hard

Naast wat FeaR zegt denk ik ook dat je met losse LCR-speakers + receiver beter geluid gaat krijgen. Google maar eens op "LCR in wall *merk*" dan vind je al de nodige resultaten. Denk bijvoorbeeld aan Focal, Klipsch of Kef. Het is wel meer werk om in te bouwen en aan te sluiten op een receiver, maar je krijgt er wel beter resultaat voor terug.

Het voordeel van een ingebouwde soundbar is dat het wat makkelijker is in het aansluiten en gebruik. Het nadeel van een soundbar zo inbouwen is dat het geluid van de soundbar erg rommelig kan worden, heb je bijvoorbeeld wel eens een bluetooth speaker in een kleine ruimte geprobeerd te zetten? Dan hoor je dat het hele geluidsbeeld verandert (meestal in negatieve zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cc88
Bedankt voor het reageren. Ik ben naar een audio winkel geweest voor het beluisteren van de B&O Soundstage. Ik ben uiteindelijk thuis gekomen met een Sonos Arc.

Het geluid van de B&O viel enigszins tegen door het ontbreken van een separate subwoofer. Er was ook geen mogelijkheid om er een te plaatsen. Daarbij was de prijs met 100 euro verhoogd en bleek het lastig om vanaf een telefoon te streamen. Qua design wel heel mooi!

Qua prijs zal ik waarschijnlijk met Sonos duurder uitkomen. Ik ben er, in tegenstelling, tot wat op internet geschreven word , er al achter gekomen dat een subwoofer wel degelijk nodig is voor de lage tonen.

[ Voor 19% gewijzigd door Cc88 op 07-05-2021 16:08 ]

Pagina: 1