Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
[ Voor 100% gewijzigd door _eLMo_ op 08-02-2018 14:17 ]
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
exit.exe<Enter>
invoegen
beetje oud topique he?Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:38:
ik zou graag ook dat bestand hebben maar weet niet hoe wat is de opmaak daarvan dan.
maargoed, er staat waarschijnlijk een regel in dat batfiletje met deze strekking:
1
2
| route add xxx.xxx.xxx.xxx MASK 255.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx METRIC 1 IF 1
<bestemming> <subnetmask> <gateway> <distance metric><interface> |
Verwijderd
Kan je via batch ook aangeven dat ie een ander venster sluiten
bijvoorbeeld gewoon een windows venster, waarbij je eigenlijk op OK
zou moeten drukken, of is dit een hele domme vraag
Zou kunnen hoor, wordt hier goed dom gehouden op me stage
Verwijderd
ff dos schermpje (run->cmd of run->command)Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:50:
maar hoe zet je dan zo batch file op want dat kan ik niet vinden.
1
2
| edit domo.bat [enter] ..die regel vanFireWurX invoeren hoe je zelf wil.. |
vervolgens sla je het bestand op (neem aan dat je dat weet)
sluit edit af en start domo.bat
nop.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:46:
Topic heeft een vrij algemene naam, dus vraag ik dit ook maar even.
Kan je via batch ook aangeven dat ie een ander venster sluiten
alleen als het programma een commandline switch kent om hem af te sluiten kan het.
Ook als het een system service is (onder NT based windows) kan je via "net service" system services aan en uit doen.
dom gehouden op stage?
dit soort dingen heb ik op school geleerd, en van mijn pa die systeembeheerder is.
ik zit nu trouwens ook op mijn stage, morgen is et afgelopen voor mij, weer nar school toe.
kan ook gewoon met notepad hoor, moet je alleen bij het opslaan even opletten dat je er .bat achter zet in plaats van .txtVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:52:
[...]
ff dos schermpje (run->cmd of run->command)
code:
1 2 edit domo.bat [enter] ..die regel vanFireWurX invoeren hoe je zelf wil..
vervolgens sla je het bestand op (neem aan dat je dat weet)
sluit edit af en start domo.bat
batfiles zijn namelijk gewoon textscripts die je uit kan voeren in een commandoshell.
[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 22-01-2004 10:54 ]
Waarbij de X-jes het IP adres is... Zet dit alles in een TXT-file, sla het op, en rename het naar .BATFireWurX schreef op 22 januari 2004 @ 10:43:
[...]
beetje oud topique he?
maargoed, er staat waarschijnlijk een regel in dat batfiletje met deze strekking:
code:
1 2route add xxx.xxx.xxx.xxx MASK 255.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx METRIC 1 IF 1 <bestemming> <subnetmask> <gateway> <distance metric><interface>
FireWurX schreef op 22 januari 2004 @ 10:52:
[...]
nop.
alleen als het programma een commandline switch kent om hem af te sluiten kan het.
Ook als het een system service is (onder NT based windows) kan je via "net service" system services aan en uit doen.
offtopic:
dom gehouden op stage?
dit soort dingen heb ik op school geleerd, en van mijn pa die systeembeheerder is.
ik zit nu trouwens ook op mijn stage, morgen is et afgelopen voor mij, weer nar school toe.
Hmmm... Toevallig... Ik ben morgen ook klaar met me stage...
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2004 10:54 ]
Verwijderd
FireWurX schreef op 22 januari 2004 @ 10:52:
[...]
offtopic:
dom gehouden op stage?
Ja dat krijg ik allemaal niet op school.
Op school wordt ik nog veel dommer gehouden.
Wat ik weet, weet ik uit zelf studie
Ach, MBO opleidingen he, tis nie anders
Verwijderd
Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:02:
ik bedoelde hoe zo'n batch file eruit moet komen te zien want ik weet wel hoe de code is van route maar weet niet hoe je een batch file opzet en dat zou ik graag weten
Je hoeft alleen nog maar het IP-adres in te vullen op de kruisjes!!FireWurX schreef op 22 januari 2004 @ 10:43:
[...]
beetje oud topique he?
code:
1 route add xxx.xxx.xxx.xxx MASK 255.0.0.0 xxx.xxx.xxx.xxx METRIC 1 IF 1
Zou een 'beetje' Tweaker toch moeten weten IMHO
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-01-2004 11:10 ]
Verwijderd
@echo off
run route ADD 216.51.232.100 MASK 255.255.255.255 191.0.0.253 IF 1
en opgeslagen als *.bat maar als ik hem run doet hij er nix mee. waar ligt dat aan
zoals al eerder uitgelegd:Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:02:
ik bedoelde hoe zo'n batch file eruit moet komen te zien want ik weet wel hoe de code is van route maar weet niet hoe je een batch file opzet en dat zou ik graag weten
een batfile (Batch script) is gewoon een lijst met commando's die je normaal op de commandline invoert.
gewoon textformat, te maken in elke plaintext editor.
dus gewoon die regel in een texteditor overtypen en dan opslaan als .bat bestand. (desnoods zelf de extensie intypen)
zoals je op de commandline intypt.Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:21:
ik heb noteboek geopend en vervolegns de volgende regels ingetypt
@echo off
run route ADD 216.51.232.100 MASK 255.255.255.255 191.0.0.253 IF 1
en opgeslagen als *.bat maar als ik hem run doet hij er nix mee. waar ligt dat aan
sowieso kent de commandline geen commando "run"
Run is een knopje in het startmenu van windows.
gewoon zoals je typt dus.
doe voor de lol anders eens: start->-run->typ: cmd-> klik OK
dan zie je de commandprompt.
in je bat file moeten de commando's exact zo gedaan worden als het daar gaat.
[ Voor 38% gewijzigd door McKaamos op 22-01-2004 11:24 ]
Oeh maar er is ook buiten een stageadres zat om te leren hoorVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 10:46:
Neuh, geen domme vraag. Nee, dat gaat niet zomaar. http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pstools.shtml is een goede plaats om mee te beginnen. In de SA FAQ staan wat links naar uitleg van de basic DOS/batch commando's trouwens - maar dit is niet een van de basicsKan je via batch ook aangeven dat ie een ander venster sluiten
the-domo:
ook gezien je andere topics wordt het toch wel nodig om voortaan even heel duidelijk te maken wat nu je precieze vraag is (en wat je al wel weet en gedaan hebt). Aan raden heeft niemand wat. Een topicstart van 100 woorden en eventueel een plaatje hoeft echt niet te veel te zijn
Open kladblok, type in wat je op de prompt zou typen, sla op als bla.batVerwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 11:02:
Dat is het antwoord die ik uit die vraag krijg - terwijl het antwoord op je eerste vraag route /? zou zijn geweest. Oftewel: maak even duidelijk wat je bedoelt
En lees FAQ topicstart + [FAQ]FAQ[/FAQ] even door ajb
edit:
hmmm. Ik type te langzaam. Nevermind
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan hoef je geeneens een batch bestand aan te maken.
Gebruik hiervoor de parameter -p
dus:
1
| route add -p blaap blaap blaap |