Budget Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een laptop voor simpele uitvoerende taken, heel af en toe zal ik wat videobewerking doen van mijn vakanties. Dit zijn 4k videobestanden.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

450-550max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Asus Vivobook het liefst een Intel processor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik kom zelf uit in dit budget uit op een i3 processor, daar zit mijn punt ook een beetje. Gaat dit snel genoeg zijn?

Met een i5 kom je direct fors over mijn budget, vraag in hier ook is of dit het geld waard is aangezien videobewerking niet veel voorkomt.

Alle reacties

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36

SpamLame

niks

Gaat dit snel genoeg zijn?
Voor wat? videobewerking? Je geeft het antwoord daar zelf al op, tevens is er niet genoeg info om daar iets zinnigs op te zeggen, 4k klinkt leuk, maar hoelang, hoeveel lagen/effecten/kleuraanpassingen etc staat er niet bij.

Daarbij zijn de parameters waarin je zoekt (budget/merk/serie/cpu) dusdanig dat je er eigenlijk niet veel anders overblijft bv;

-FHD of iets anders.
-welke screensize
-welke accucapaciteit
-HDD of SSD (en dan M2 of SATA)
-aantal threads
-verkrijgbaarheid

Dus ik zou met de longlist van Intelbased ASUS Vivobooks, kijken naar de overige zaken, kom je vanzelf bij 1 of 2 exemplaren uit

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
Kijk eens in de Best Buy Guide

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-11 18:26
SpamLame schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:43:
[...]

Voor wat? videobewerking? Je geeft het antwoord daar zelf al op, tevens is er niet genoeg info om daar iets zinnigs op te zeggen, 4k klinkt leuk, maar hoelang, hoeveel lagen/effecten/kleuraanpassingen etc staat er niet bij.

Daarbij zijn de parameters waarin je zoekt (budget/merk/serie/cpu) dusdanig dat je er eigenlijk niet veel anders overblijft bv;

-FHD of iets anders.
-welke screensize
-welke accucapaciteit
-HDD of SSD (en dan M2 of SATA)
-aantal threads
-verkrijgbaarheid

Dus ik zou met de longlist van Intelbased ASUS Vivobooks, kijken naar de overige zaken, kom je vanzelf bij 1 of 2 exemplaren uit
Simpele videobewerking, knip en plak werk met Windows Movie Maker en nog wat muziek op achtergrond. Heb veel 4k beelden vastgelegd waar ik nog eens mee aan de slag wil en een 60min. durende film van wil maken.

Maakt het een significant verschil als je een 60min. 4k film rendert met i3 of i5 processor?

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 07:36

SpamLame

niks

rutgergron schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Maakt het een significant verschil als je een 60min. 4k film rendert met i3 of i5 processor?
Nogmaals, Ik denk dat in je budget je niet veel te kiezen hebt.
Of anders gezegt als je je er druk overmaakt, vraag je dan of of je budget klopt met je verwachting.
Voor de tools die je gebruikt, even uitzoeken of ze bv gebruik kunnen maken van de iGPU. indien dat zo blijkt wil je waarschijnlijk de CPU met de beter iGPU.