Hoi mede-Tweakers ,
Ik zit met een vraag ivm de stabiliteit van mijn internet...
Ik heb de laatste tijd wat problemen op mijn netwerk, niet zo zeer dat ik geen internet heb, alles "werkt" in principe gewoon zoals het hoort op vlak van snelheid : 900 down / 50 up. ( as advertised )
Maar het is alles behalve stabiel, ook niet met een lange (15m) naar de modem
wat houdt niet stabiel volgens mij in, de symptomen zijn als volgt :
- ik disconnect regelmatig uit teams meetings en / of krijg de melding " slechte netwerk kwaliteit"
- ik heb niet zo zeer lag maar gewoon disconnects in games , met andere woorden bijvoorbeeld ping 9ms in Battlefield 4 , maar dan plots "connection to server lost"
- Remote desktop sessies kappen er regelmatig ook mee
- Wanneer ik in CMD "ping google.com -t" doe dan komt hier geregeld "request timed out" voorbij
Wat zit er op mijn netwerk : (alle kabels zijn CAT 6 A )
- Telenet modem ( DOCSIS 3.1 E-ROUTER )
- Telenet tv box
- 2x Netgear GS105E ProSafe Plus ( DHCP uit )
- 2 TP link Archer AX50 in accespoint modus
- 2 Workstations
- 2 Laptops
- wat mobile aparaten op WIFI
Wat hebben we al geprobeerd om het te troubleshooten
- Telenet heeft al 3 technische medewerkers langs gestuurd , maar geen van hen heeft een verklaring kunnen geven.
- Alle kabels werden recent vernieuwd.
- De modem werd door telenet vervangen
- er werd getest met meerdere pc's (zowel op kabel als op Wifi
Laatste bevindingen
als ik dan de modem reset dan gaat het weer 1 a 2 dagen goed ,maar dan begint het feest weer
Heeft een van jullie een idee wat ik verder zou kunnen doen om dit probleem verder op te sporen en liefst ook te verhelpen?
Ik zit met een vraag ivm de stabiliteit van mijn internet...
Ik heb de laatste tijd wat problemen op mijn netwerk, niet zo zeer dat ik geen internet heb, alles "werkt" in principe gewoon zoals het hoort op vlak van snelheid : 900 down / 50 up. ( as advertised )
Maar het is alles behalve stabiel, ook niet met een lange (15m) naar de modem
wat houdt niet stabiel volgens mij in, de symptomen zijn als volgt :
- ik disconnect regelmatig uit teams meetings en / of krijg de melding " slechte netwerk kwaliteit"
- ik heb niet zo zeer lag maar gewoon disconnects in games , met andere woorden bijvoorbeeld ping 9ms in Battlefield 4 , maar dan plots "connection to server lost"
- Remote desktop sessies kappen er regelmatig ook mee
- Wanneer ik in CMD "ping google.com -t" doe dan komt hier geregeld "request timed out" voorbij
Wat zit er op mijn netwerk : (alle kabels zijn CAT 6 A )
- Telenet modem ( DOCSIS 3.1 E-ROUTER )
- Telenet tv box
- 2x Netgear GS105E ProSafe Plus ( DHCP uit )
- 2 TP link Archer AX50 in accespoint modus
- 2 Workstations
- 2 Laptops
- wat mobile aparaten op WIFI
Wat hebben we al geprobeerd om het te troubleshooten
- Telenet heeft al 3 technische medewerkers langs gestuurd , maar geen van hen heeft een verklaring kunnen geven.
- Alle kabels werden recent vernieuwd.
- De modem werd door telenet vervangen
- er werd getest met meerdere pc's (zowel op kabel als op Wifi
Laatste bevindingen
als ik dan de modem reset dan gaat het weer 1 a 2 dagen goed ,maar dan begint het feest weer
Heeft een van jullie een idee wat ik verder zou kunnen doen om dit probleem verder op te sporen en liefst ook te verhelpen?