Ps4 controller gaat niet meer aan.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvanveen17
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-01-2023
Mijn vraag

Ik heb een kras op mijn moederbord van mijn ps4 controller, hij gaat niet meer aan. Ik vroeg me dus af of dat komt door de kras op mijn moederbord want hij gaat wel door sporen heen maar er zit geen diepte in. In bijstaande afbeelding kunt u de kras zien. :-(

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb niks geprobeerd tot nu toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0qoN4NnkV_EJyyzEMcz6ZQoHvGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w18A8bW5Hr1dyB6QlB2IP92V.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je wilt weten of dat het probleem is, zul je met een multimeter alle traces moeten gaan controleren
of er onderbrekingen zijn of niet. Als je de kras met je vinger al niet kunt voelen zou ik niet direct denken dat er een trace onderbroken is, echter.

Ik zou ook eens kijken naar de andere kant van de printplaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvanveen17
Bedankt voor uw reactie, hoe controleer ik dat dan met een multimeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 12:24
Je zet de multimeter in diode stand (met het diode teken)
---|>|-- ziet er ongeveer zo uit

en dan meet je aan weerszijden van de kras en dan zou je 0 moeten zien (of een piepje, als je mulitimeter piept). In ieder geval dezelfde waarde als wanneer je die 2 meetstiften van de multimeter tegen elkaar houdt

je meet dan bijvoorbeeld op deze 2 pads
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1QSNc6TgyPn8-plsKki2B4HnaQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SvSILwm0v2gU6IvJ5baEpay7.png?f=fotoalbum_large

maar wat
@nelizmastr al zegt, lijkt me haast niet dat die kapot is.

Heb je gekeken of de flatkabel tussen de oplaadpoort en het moederbord er goed in zit? als je in de connector op het moederbord kijkt zie je aan 1 kant metalen pennetjes zitten, aan die kant moeten de metalen pads op de flatcable zitten.

[ Voor 18% gewijzigd door proditaki op 04-05-2021 12:36 . Reden: toevoeging. ]

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Dikke kans dat die omcirkelde VIAs geen continuiteit geven wegens het soldeermasker wat erover ligt.
Of je gaat dan op zoek naar een plek waar je wel meten kan, bv een gesoldeert componenten of je krast voorzichtig een stukje van die groene laag weg.

Ik neem maar aan dat toen die controller nog wel aanging er geen kras op het PCB zat, verhaal is daar niet geheel duidelijk in.
Dat gezegd, ik vind de kras niet uitzonderlijk er is nergens koper bloot komen te liggen dus diep (lees doorgekrast) kan die niet wezen (zegt niks over andere manieren van stukgaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
Mja goed punt vwb de solder mask.

ik heb al een keer meegemaakt dat iemand de flatcable verkeerd om in de connector had gedaan, vandaar dat ik dat nog even aanhaalde.

op deze connector zou je in ieder geval de 5v laadspanning moeten kunnen meten (weet zo even niet op welke pin). Als je daar al geen 5v hebt zit het waarschijnlijk in de flatkabel of in (het printje van) de usb poort.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5Fp4OeNueXKd6LaKsAbxLORq0Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SuYg6AWLWvgydNTuwCODTfvk.png?f=user_large

edit: oh aan de foto te zien heb je een Gen3 controller, dan zit die connector rechts naast de thumbstick.
(Dus zeg maar aan de rechterkant van je kras, zoals gezien op die foto)

edit2:
Als je het moederbord eruit hebt gehad kan het ook nog zijn dat de flatcable die de knoppen met het moederbord verbind geen goed contact meer maakt doordat die scheef zit of iets dergelijks, kun je ook nog controleren.

[ Voor 26% gewijzigd door proditaki op 04-05-2021 13:37 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvanveen17
Bedankt allemaal, ik heb nog nagedacht over de controller en je hebt toch zo'n ribbon cable erin zit. Die cable zat heel erg gebogen dus ik dacht dat niet hoorde en deed die kabel gwn recht terug buigen. Dus ik dacht dat ik die kabel kapot heb gemaakt door die actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
jayvanveen17 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:17:
Bedankt allemaal, ik heb nog nagedacht over de controller en je hebt toch zo'n ribbon cable erin zit. Die cable zat heel erg gebogen dus ik dacht dat niet hoorde en deed die kabel gwn recht terug buigen. Dus ik dacht dat ik die kabel kapot heb gemaakt door die actie.
Die kabels kun je voor een paar euro kopen. Even goed kijken welk controller type je hebt.

Pagina: 1