Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44
Beste,

Ik zit met de volgende vraag (ja ik heb eerst gegoogled).
Van Clover heb ik paar dagen geleden een en ander ingekocht bij de ICO op Coinlist.co
Het is vastgezet voor 1 jaar. Een andere optie was voor 6 maanden vastzetten.
Nu keek ik toevallig op CMC en zag dat de huidige waarde ongeveer 25 dollar was. Wel IOU.
Deze IOU kan je alleen "traden?" op Exchange Blitz.
Maar ik kom niet achter wat een IOU is en waarom er een waarde op gebaseerd is.
Op telegram aan de mods van Clover gevraagd maar het enige wat ze zeggen is dat ik de FAQ moet lezen, waar het benoemd is, maar niet uitgelegd.

Ze zeggen wel dat de prijs niet te bepalen is aan de IOU waarde.

IOU = I OWN YOU

Waarom is er een IOU waarde, als de coin nog NIET op de markt is. Tijdens de ICO is duidelijk gezegd dat op zijn vroegst na 6 maanden de coin wordt vrijgegeven.
Waarom is de waarde dan nu al te bepalen? En mag ik vanuit gaat dat de IOU waarde een realistische waarde is?

Ik heb de coins voor 20c per stuk ingekocht en zijn nu 25 dollar waard. Ik weet dat als over 1 jaar mijn coins beschikbaar zijn een hele andere waarde aan kan zitten.
Toch snap ik het hele IOU (en daarmee ook de te hoge waarde) niet.
Persoonlijk vind ik het niet realistisch dat een ICO prijs binnen 1 week al meer dan 100x is..

Of zie ik het helemaal verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

Rannasha

Does not compute.

IOU staat voor "I Owe U". Wat net iets anders is dan jouw interpretatie.

Het komt soms voor dat een exchange een nieuwe coin of token al wil verhandelen voordat deze daadwerkelijk uitgegeven is. Dan beginnen ze de handel in iets waarvan de exchange zegt dat het equivalent is aan de coin en dat wanneer de coin uitkomt wordt omgewisseld.

Zo kun je handelen in een coin die nog niet bestaat, door te handelen in dingen die beloven ooit omgewisseld te worden voor de coin.

Er kleven natuurlijk nogal wat haken en ogen aan. De allereerste is wie garandeert dat die IOUs uiteindelijk ooit netjes worden omgewisseld. Vaak zijn dergelijke IOUs niets anders dan een entry in de database van de exchange. Als de exchange er geen zin meer in heeft, dan zit je uiteindelijk met waardeloze IOUs.

Maar ook al vertrouw je de exchange, dan is er nog een ander probleem en dat is de vraag in hoeverre de prijs realistisch is. Bij een eerlijke exchange, zullen ze op een of andere manier voor iedere IOU die ze uitgeven een bijbehorende coin ingekocht moeten hebben. Maar als de exchange relatief weinig heeft ingekocht kunnen ze dus ook weinig IOUs op de markt brengen. Het is voor een buitenstaander vaak niet mogelijk om je eigen coins om te ruilen voor IOUs, want jouw coins zitten vast en de exchange heeft geen garantie dat je je belofte ooit nakomt om de ruil te voltooien. De prijs van dergelijke IOUs is daarom vaak onnatuurlijk hoog, omdat er maar een zeer beperkt aantal van in omloop zijn en er geen goede marktwerking is.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:44
Ah duidelijk. Dus het is niet realistisch om te zeggen dat momenteel de coin zoveel waard is. Het moment dat Clover de coins uitgeeft aan de mensen die het hebben vastgezet voor 6 maanden, weten we pas echt wat die waard is.

Een bijbehorende vraag, wie bepaald de prijs van de IOU?
Blitz (echange) heeft de coin namelijk voor bijna 200x op de markt gezet. Deze is ondertussen wel iets lager geworden, maar is dit typisch hoe de exchange werkt? lekker hoog inzetten en hopen dat het omhoog gaat, zodat er veel getrade kan worden?

Want zowel met Clover, Casper en Mina (alle 3) zijn ze heel hoog ingezet door Blitz.