Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:29
Ik ben een (budget) build voor wat office e.d. aan het samenstellen. Deels met tweedehands zaken, deels met wat ik nog heb liggen aan (Noctua)fans. Helaas is alles wat hier is 3-pin en zitten er 4-pin headers op het moederbord (Asrock A320M).

De fans draaien op max RPM en zijn met Argus Monitor niet te reguleren. In het BIOS kan ik geen DC mode vinden voor de fans, wel een "custom", "automatic", "silent" en "max". De fans op custom zetten in het BIOS heeft geen effect. Als ik dan handmatig in Argus monitor de fans op 0% zet draaien ze nog steeds op max RPM.

Ik denk dat hier geen oplossing is en het Noctua 4-pin PWM fans kopen wordt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Je hebt van die goedkope in-line fancontrollers. Die zet je er tussen en werken prima

Edit: ik heb deze: https://www.quietpc.com/fanmate2

[ Voor 24% gewijzigd door M2M op 02-05-2021 21:37 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
M2M schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:35:
Je hebt van die goedkope in-line fancontrollers. Die zet je er tussen en werken prima

Edit: ik heb deze: https://www.quietpc.com/fanmate2
Klopt, maar dan kan je het niet vanaf je toetsenbord meer reguleren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Je hebt geen dure Noctua's nodig voor een office pctje. Eén outtakefan is genoeg en dan voldoen pricewatch: Arctic F12 PWM Zwart, 120mm en pricewatch: Arctic F12 PWM PST CO, 120mm meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
Uszka schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:45:
Je hebt geen dure Noctua's nodig voor een office pctje. Eén outtakefan is genoeg en dan voldoen pricewatch: Arctic F12 PWM Zwart, 120mm en pricewatch: Arctic F12 PWM PST CO, 120mm meer dan goed.
Ben ik me van bewust, maar Noctua's zijn zo mooi en stil O+

Heb gisteren een gratis AM4 upgradeset gekregen voor een Noctua CPU koeler gekocht in 2012.

Noctua O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09-2024
Sommige budgetbordjes ondersteunen geen voltageregulatie. Waarschijnlijk staat dat ook ergens in de handleiding tussendoor vermeld.
Pagina: 1