Probleem aansluiten platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sooff
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Een poosje geleden heb ik de oude platenspeler (Technics SL-D3) van mijn opa mogen erven. Gezien ik zelf een leek ben op het gebied van platenspelers en audio ben ik het internet af gaan struinen om uit te vinden hoe ik de platenspeler goed kan aansluiten en welke toebehoren ik nodig heb.

Er zat al een versterker bij, namelijk de Kenwood Integrated Amplifier KA-4020. Ook een set kabel met oa RCA-kabels en bananenplugs heb ik. En het liefst zou ik het aan willen sluiten op m'n actieve House of Marley speakers.

Ik heb de platenspeler op de phono-ingang en aarde-aansluiting van de versterker. De versterker verbind ik vervolgens met RCA-kabels aan de speakers.

Maar het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat er dus geen geluid uitkomt en dat ik er zelf niet achter kan komen waar het aan ligt.

Heb ik bijvoorbeeld een preamp nodig? Ik dacht van niet omdat er een phono-ingang op de versterk zit. Ook weet ik niet zeker welke uitgang ik nodig heb op de versterker en of het mogelijk is om de platenspeler uberhaupt op deze speakers aan te sluiten.

Hebben jullie eventuele tips of oplossingen? Hulp zou door deze leek zeer gewaardeerd worden!

Producten
- Platenspeler Technics SL-D3
- Kenwood Integrated Amplifier KA-4020
- Marley Get Together Duo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmDMRxJT078JFYg46X3wxyoABLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7m6gLEvNxYBZXEYtENx4uKV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXMiqO3p5IzyHdErZ4Jzvdtk67E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTGSOsz5eyO36QXcTPMYZQH5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:42

Xanax959

relax...

Staat alles ingesteld zo als op de foto? Record out selector zou ik denk ik op "source" zetten en is die mute knop nou ingedrukt?

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zonder luidsprekers zal je inderdaad weinig horen. En waar gaat die Tape2 out naar toe? Ga je iets opnemen soms?

Edit: ok, ik zie al wat je doet. Die speakers hebben line-in ingang. Dan inderdaad wat @Xanax959 zegt: Record out op Source zetten. Als het goed is gaat het ingangssignaal van je source (phono) in dit geval naar de record uitgangen van tape1 en tape2.

[ Voor 57% gewijzigd door Microkid op 02-05-2021 18:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Met deze set-up stuur je dan een vast signaal naar je actieve speakers (dat zijn speakers met een ingebouwde versterker), het volume met je met die Marley's regelen.

Als je een stel (2e hands) passieve speakers erbij koopt uit deze tijd - eind jaren 80/begin jaren 90 - voor 50 a 100 euro heb je een hele leuke set-up. Op de bekende tweedehands site vind je veel aanbod van merken als B&W, Mission, Tannoy, Monitor Audio, JBL, Infinity, Heco, KEF, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sooff
martyw schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:53:
Met deze set-up stuur je dan een vast signaal naar je actieve speakers (dat zijn speakers met een ingebouwde versterker), het volume met je met die Marley's regelen.

Als je een stel (2e hands) passieve speakers erbij koopt uit deze tijd - eind jaren 80/begin jaren 90 - voor 50 a 100 euro heb je een hele leuke set-up. Op de bekende tweedehands site vind je veel aanbod van merken als B&W, Mission, Tannoy, Monitor Audio, JBL, Infinity, Heco, KEF, etc.
Bedankt, ik moest even flink aan het volume draaien voordat er geluid uit kwam!

En ook bedankt voor de tip, het is de bedoeling dat er nog een setje passieve speaker komt ook inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sooff
Xanax959 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:35:
Staat alles ingesteld zo als op de foto? Record out selector zou ik denk ik op "source" zetten en is die mute knop nou ingedrukt?
Op source zetten werkte inderdaad, hij doet het nu! En gelukkig stond de mute-knop niet ingedrukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sooff
Microkid schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:41:
Zonder luidsprekers zal je inderdaad weinig horen. En waar gaat die Tape2 out naar toe? Ga je iets opnemen soms?

Edit: ok, ik zie al wat je doet. Die speakers hebben line-in ingang. Dan inderdaad wat @Xanax959 zegt: Record out op Source zetten. Als het goed is gaat het ingangssignaal van je source (phono) in dit geval naar de record uitgangen van tape1 en tape2.
Dank voor de hulp, het loopt nu goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 18:42

Xanax959

relax...

Super :)

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1