Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympact
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn vraag
Ik probeer mijn schijfen in mijn laptop goed te beveiligen met encryptie. Bitlocker heb ik geprobeerd maar ik krijg constant TPM (Trusted Platform Module) errors. Daar durf ik niet aan te zitten dus bitlocker was geen optie. Kennen jullie iets om mijn 2 schijven waarvan een een C: schijf te encrypte?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Microsoft Windows 64 Bit
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows Bitlocker. Veracrypt

[ Voor 0% gewijzigd door sympact op 02-05-2021 17:58 . Reden: Typefoutje (sorry) ]

Beste antwoord (via sympact op 02-05-2021 19:41)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:36
Bitlocker werkt prima en wordt zakelijk ook zeer veel ingezet. Wat voor TPM errors krijg je? Andere software zal ook gebruik willen maken van de TPM chip.

Als je geen TPM chip hebt dan kan bitlocker ook prima werken.

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Bitlocker werkt prima en wordt zakelijk ook zeer veel ingezet. Wat voor TPM errors krijg je? Andere software zal ook gebruik willen maken van de TPM chip.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympact
HKLM_ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:30:

Ik heb bitlocker net gefixt. Ik moest was even vergeten dat ik bepaalde instellingen verkeerd had ingesteld. Bitlocker staat aan. Is dit ook veilig genoeg om professionals tegen te houden? Denk aan de overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Als je laptop aan staat zou iemand je nog steeds kunnen hacken natuurlijk. Als je laptop uit staat of ze jatten je harddisk dan zit je save.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympact
Ah top. Bedankt voor het helpen @HKLM_ Ik gebruik Onion Over VPN en nog wat andere leuke tools dus ik zit voorlopig wel even safe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

sympact schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:22:
[...]
(...)Is dit ook veilig genoeg om professionals tegen te houden? Denk aan de overheid?
Encryptie zorgt dat de inhoud van je schijf niet zomaar bekeken kan worden, tenzij de juiste key wordt meegegeven. Die key is nu de TPM-chip in je PC (in combinatie met je je gebruikersnaam en wachtwoord op Windows). Zolang je PC aanstaat en jij ingelogd bent, kan iedereen met toegang tot je PC de data benaderen. Jij, je bezoek, en een hacker of malware op je PC.
Maar ook als je een Veracrypt ofzo zou gaan gebruiken geldt: op het moment dat jij de boel ontgrendelt, kan iedereen met toegang tot de PC bij de data. Alleen zonder jou gegevens is je data veilig.

Over het algemeen is de gebruikte encryptie sterk genoeg om hackers en overheid te weerhouden om zomaar aan je data te komen. Als je PC gestolen wordt (of in beslag genomen) kan niemand met goed fatsoen je data inzien.

Overigens zou ik me geen zorgen maken om discencryptie, als je je zorgen maakt of de overheid met je mee wil lezen. Want dan denk ik dat je met een Windows-machine niet paranoide genoeg bent O-) (En ook niet met onion over vpn...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1