Toon posts:

Buienradar overtreedt appstore regels?

Pagina: 1
Acties:
  • 984 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Buitenradar overtreedt mogelijk de appstore regels.. 1ste popup is de vraag of je buienradar+ wil nemen, wanneer je dat niet wilt moet je op nu niet klikken, waar daarna wordt gevraagd of je de tracking wil aanzetten.

Dit is vgm niet toegestaan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat zou niet toegestaan zijn? De vraag om Buienradar+ te nemen? De twee vragen achter elkaar? De vraag om tracking aan te zetten?

De vraag of bedrijven je mogen tracken kun je heel eenvoudig uitzetten, dan krijg je die vraag niet meer en mag je er vanuit gaan dat er niet tot nauwelijks nog getracked wordt. Instellingen -> Privacy -> Tracking -> "Sta trackingverzoeken van apps toe" uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Waarom meldt je dat niet bij Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:32:
Waarom meldt je dat niet bij Apple?
Omdat ik niet weet waar ik dat moet doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
En wat moeten wij er dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:32:
[...]

Omdat ik niet weet waar ik dat moet doen
Kan me niet voorstellen dat er niets staat op de appstore pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:36:
[...]

Kan me niet voorstellen dat er niets staat op de appstore pagina
Heb al zitten zoeken maar ik kon niks vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:24:
Buitenradar overtreedt mogelijk de appstore regels.. 1ste popup is de vraag of je buienradar+ wil nemen, wanneer je dat niet wilt moet je op nu niet klikken, waar daarna wordt gevraagd of je de tracking wil aanzetten.

buienradar+ Is een in-app aankoop. Dus dat lijkt wel goed te zitten. De tracking gaat nu via een cookie, dat mag op dit moment nog. De nieuwe regels rond AppTrackingTransparency zijn afgelopen week actie geworden, de laatste buienradar update is van daarvoor.

Nu niet aan de hand zo lijkt het.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:24:

Volgens mij is er tracking nodig omdat buienrader de weerinformatie van de plaats waar jij je bevind correct moet kunnen weergeven? Lijkt mij niet zo gek dan dat hij om tracering vraagt? Anders ben je in Rotterdam en krijg je de weerinformatie van Amsterdam voorgeschoteld.

Of gaat dit om hele andere soort tracking? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2021 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:07:
[...]

Volgens mij is er tracking nodig omdat buienrader de weerinformatie van de plaats waar jij je bevind correct moet kunnen weergeven? Lijkt mij niet zo gek dan dat hij om tracering vraagt? Anders ben je in Rotterdam en krijg je de weerinformatie van Amsterdam voorgeschoteld.

Of gaat dit om hele andere soort tracking? :?
Tracking gaat om dat je als gebruiker op internet “gevolgd” wordt door bedrijven, zij een profiel aanmaken qua webgedrag en daar hun reclame op afstemmen. Jij hebt het over locatie, iets heel anders (ook weer heel anders dan traceren btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de app in de app store staat, is het vooralsnog goedgekeurd door Apple. Als je desondanks denkt dat er iets fout is, kun je dat melden via https://reportaproblem.apple.com/ Aangezien we hier verder weinig mee kunnen, en er weinig discussiewaarde aan dit topic zit, gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.