Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:37
Mijn vraag
Momenteel heb ik Outlook voor Android geïnstalleerd op mijn oneplus 9 pro.
Ik synchroniseer met een exchange Server.
Mijn probleem is nu dat hij niet alle mail synchroniseert. Slechts tot 1 week geleden. Ik kan nergens een instelling hiervoor vinden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Outlook voor android

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Meerdere sites geven aan dat je in de app de synchronisatietijd kan aanpassen naar ALLE mail, middels: op account klikken en dan synchronisatie aanpassen.
Ik vind dus nergens een instelling hiervoor.

Wanneer ik het account in de gmail app installeer gaat het goed, hier staat dan wel alle mail in.

Iemand een lumineus idee? :? :?

Beste antwoord (via Boomster op 03-05-2021 17:08)

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:47
ik heb de app maar even geïnstalleerd om te kijken waar het 'mis' gaat, maar ik heb niets kunnen vinden. de app heeft ergens in het laatste jaar een flinke update gehad en daarmee zijn ze voor eenvoud gegaan. vroeger kon je instellen of je mails tot een week of een maand terug wilde zien (de rest is wel vindbaar met een zoekopdracht, maar wordt niet standaard ingeladen. dit is altijd zo geweest), maar die hele instelling is nu verdwenen.

het gekke is alleen dat ik zelf wel gewoon al mijn mail te zien krijg. misschien is het toch echt een instelling van exchange, die net niet lekker samenwerkt met de outlook app. dat klinkt onlogisch, maar kan best. en dan kun jij er dus niets aan doen, maar alleen hopen dat de app een update krijgt of dat de exchange server zijn beleid aanpast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:43
Staat batterij optimalisatie uit van de Outlook app? OnePlus' OxygenOS staat bekend om apps in de achtergrond te likken, om batterij te besparen. Ik zet handmatig voor elk belangrijke app de batterij optimalisatie uit. Notificaties en synchroniseren werken dan weer normaal zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
NeverSettle schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:59:
Staat batterij optimalisatie uit van de Outlook app? OnePlus' OxygenOS staat bekend om apps in de achtergrond te likken, om batterij te besparen. Ik zet handmatig voor elk belangrijke app de batterij optimalisatie uit. Notificaties en synchroniseren werken dan weer normaal zoals het hoort.
Bedankt voor je reactie.
Zojuist deze optimalisatie g geprobeerd, geen effect.
Ondertussen ook op mijn tablet geprobeerd Outlook te configureren.
Dut geeft hetzelfde gedrag als in mijn telefoon.

Het is dus niet apparaat afhankelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:43
waarom wil je zo graag outlook gebruiken als je niet weet hoe deze applicatie werkt?

https://play.google.com/s...tails?id=me.bluemail.mail

probeer dit eens

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BBBrt
boyette schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:05:
waarom wil je zo graag outlook gebruiken als je niet weet hoe deze applicatie werkt?

https://play.google.com/s...tails?id=me.bluemail.mail

probeer dit eens
sorry, maar wat een *** antwoord weer. de vraagsteller wil outlook werkend krijgen, niet een alternatief mailprogramma...

ook geeft hij aan dat het in gmail wél naar behoren werkt. maar, zoals ik al zei: hij wil outlook werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20:43
Boomster schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:02:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Zojuist deze optimalisatie g geprobeerd, geen effect.
Ondertussen ook op mijn tablet geprobeerd Outlook te configureren.
Dut geeft hetzelfde gedrag als in mijn telefoon.

Het is dus niet apparaat afhankelijk
Vreemd, hier kan ik wel oude mailtjes lezen met Outlook. Heb verschillende e-mail accounts aan gekoppeld en ze werken allemaal. Zo ver ik het weet heb ik niks aangepast dan alleen de batterij optimalisatie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
Heb je al eens outlook volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd? (En aangemeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
TurnTheLightsOn schreef op zondag 2 mei 2021 @ 23:34:
Heb je al eens outlook volledig verwijderd en opnieuw geinstalleerd? (En aangemeld)
goedemorgen,
dit heb ik al meerdere keren gedaan, het account ook al opnieuw ingesteld.
Het vreemde is dus dat de app van gmail, googlge, wel werkt.
alleen outlook voor android geeft dit vage probleem.
Wanneer ik een zoek actie doe, geeft hij wel oudere mails weer dan een week geleden.

Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intercity
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 15:46
Weet je zeker dat je niet per ongeluk een filter aan hebt staan die alleen mailt van de laatste 7 dagen toont?

Dit kun je checken in de View tab naar View Settings > Filter > Clear All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
Intercity schreef op maandag 3 mei 2021 @ 06:41:
Weet je zeker dat je niet per ongeluk een filter aan hebt staan die alleen mailt van de laatste 7 dagen toont?

Dit kun je checken in de View tab naar View Settings > Filter > Clear All.
Ik heb niet zozeer een ' view' tab.
Maar in het scherm van de e-mail staat rechtsboven een filter: deze staat op 'alle mail'
Deze Haag ik zelf ook gevonden maar zonder resultaat

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
ik heb de app maar even geïnstalleerd om te kijken waar het 'mis' gaat, maar ik heb niets kunnen vinden. de app heeft ergens in het laatste jaar een flinke update gehad en daarmee zijn ze voor eenvoud gegaan. vroeger kon je instellen of je mails tot een week of een maand terug wilde zien (de rest is wel vindbaar met een zoekopdracht, maar wordt niet standaard ingeladen. dit is altijd zo geweest), maar die hele instelling is nu verdwenen.

het gekke is alleen dat ik zelf wel gewoon al mijn mail te zien krijg. misschien is het toch echt een instelling van exchange, die net niet lekker samenwerkt met de outlook app. dat klinkt onlogisch, maar kan best. en dan kun jij er dus niets aan doen, maar alleen hopen dat de app een update krijgt of dat de exchange server zijn beleid aanpast.
Pagina: 1