5V ventilatortje op HDMI uitgang Denon AV-X2700 receiver?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Onze nieuwe Denon AV-X2700 receiver staat in een meubel waarvan we graag het deurtje gesloten willen houden. Er zit een redelijke kier tissen het meubel en de deur, maar de temperatuur loopt toch (te veel) op. Ik overweeg om een 5V 0,2 A. ventilatortje achterin de kast te zetten die aan en uit geschakeld wordt als de versterker aan en uit wordt gezet. Pinnetjes 17 en 18 van de 'monitor 2' uitgang zouden dan voor de voeding zorgen.
Kan ik dit ongestraft zo doen of zijn er problemen en/of risico's?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-05 19:44
Ik zou de 5v van een usb connector afhalen. De 5v in een HDMI aansluiting is voor de Hotplug detection. En is hier niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:59

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Dat kan, maar we zitten op tweakers. Een oude pc fan en een oude usb kabel met een soldeerbout is goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Waar ga je vervolgens met de warme lucht naar toe? Een ventilator zelf koelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
@harmz er zit idd een USB aansluiting aan de voorkant. Nu een haakse stekker vinden en dan komt het goed.
@Microkid het moet met een haakse stekker zijn, de versterker kan niet ver genoeg naar achteren.
@eLScha als ik de warme lucht eruit zuig en er is voldoende opening voor verse lucht, koelt het.

Allen bedankt, ik ben eruit. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmz
jgkt schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:50:
@harmz er zit idd een USB aansluiting aan de voorkant. Nu een haakse stekker vinden en dan komt het goed.
@Microkid het moet met een haakse stekker zijn, de versterker kan niet ver genoeg naar achteren.
@eLScha als ik de warme lucht eruit zuig en er is voldoende opening voor verse lucht, koelt het.

Allen bedankt, ik ben eruit. d:)b
Zorg ervoor dat de fan boven de versterker zit en lucht naarbuiten blaast. Warme lucht stijgt op. Onder de versterker heb ik ventilatieroosters voor de aanvoer van frisse lucht.
Pagina: 1