PS5 controller _niet_ als muis gebruiken in Windows (Steam)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart_99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 16:12
Met het gevaar dat ik al in oplossingen denk, toch ook maar hier de vraag neergooien.

Ik gebruik mijn PS5 controller op mijn laptop. Hiervoor heb ik de Steam Beta client geïnstalleerd. Op zich werkt dit goed, games als Fall Guys zijn goed te spelen.

Het opnieuw mappen van knoppen in games gaat echter niet, omdat de spellen de controller niet als zodanig herkennen. Ook in de controller instellingen van Windows (Apparaten en printers > Wireless Controller) bewegen de assen en knoppen niet bij het indrukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqXW96MyvtfDTrbsdwP_ApQ-RfI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AbSb2Nr5ntM3Ds00b3hk5vGl.png?f=fotoalbum_large

Wat wél werkt is dat bijvoorbeeld de rechter-thumb stick zich als muis gedraagt. En het rondje is bijvoorbeeld de spatiebalk.

In de settings van Steam staan de knoppenmappings ook zo ingesteld. Helaas herkennen games dit niet; als je de spatiebalk op een actie mapt in een game, dan reageert deze niet tijdens het spelen en het drukken op rondje op je controller.

Het lijkt mij dus de oplossing om deze hele laag van knoppen/muis-emulatie uit te schakelen, zodat de echte controller knoppen beschikbaar worden. Maar misschien is er wel een betere oplossing om zelf knoppen te mappen in games met de PS5 controller.
Alvast bedankt voor enige tips!

[ Voor 22% gewijzigd door Mart_99 op 02-05-2021 14:41 ]

Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Even in Steam Big picture mode de Playstation support voor controllers aanzetten, dan zouden de PS5 knoppen gewoon te mappen moeten zijn

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart_99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 16:12
Meelobee schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 20:55:
Even in Steam Big picture mode de Playstation support voor controllers aanzetten, dan zouden de PS5 knoppen gewoon te mappen moeten zijn
Staat aan, helaas geen resultaat.

Error #152 - Windows not found: (C)heer (P)arty (D)ance.