Krassen PVC floor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-05 11:28
Iemand ervaring met het verwijderen van krassen in een PVC vloer? Helaas een paar grote krassen veroorzaakt door het verschuiven van een zware kast, had zelfs karton onder de pootjes gelegd maar mocht niet baten :-(.

Krassen zitten echt in de toplaag, maar lijken niet heel diep te zitten op het eerste gezicht. Vloer is van type mFLOR in visgraatmotief.
Voorbeeld van een van de krassen: https://ibb.co/dQK75HF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Hier laatst geprobeerd met een vuller, maar daarvoor was de kras te ondiep. Ik ga eerdaags maar kijken of ik een stift in de juiste kleur kan vinden, net zoals dat je auto's lakt.... Misschien dat dat werkt, maar dat werkt met jouw patroon sowieso niet

Oeps, ik dacht dat het om laminaat ging maar het gaat om pvc

[ Voor 11% gewijzigd door President op 02-05-2021 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimploo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:31
Is dat juist niet het voordeel van PVC dat je de stroken die lelijk zijn eruit haalt en vervangd door nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:15
Wimploo schreef op zondag 2 mei 2021 @ 18:41:
Is dat juist niet het voordeel van PVC dat je de stroken die lelijk zijn eruit haalt en vervangd door nieuwe?
Als het gelijmd is dan kan dat. Niet makkelijk, maar het kan wel. Vaak krijg je het nooit zo netjes terug als hoe het eerst was, bijvoorbeeld vanwege lijmresten. In dit geval zou ik het echter wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-05 07:34

FFW

wij hebben sinds vorige maand ook een pvc visgraat vloer en kregen er een pak reservetegels bij. PVC is sterk maar niet zo hard als een eikenhouten vloer (dat hebben we in de woonkamer).

Een voordeel van PVC hebben we al mogen ervaren , want na een lekkage hoefde ik alleen maar te dweilen. De vloer in de woonkamer had waarschijnlijk zwaar beschadigd geweest (als de lekkage daar was geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
jppilot schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:25:
[...]

Als het gelijmd is dan kan dat. Niet makkelijk, maar het kan wel. Vaak krijg je het nooit zo netjes terug als hoe het eerst was, bijvoorbeeld vanwege lijmresten. In dit geval zou ik het echter wel proberen...
Liever niet eruit halen, want vraag mij af of zo’n pvc strook wel netjes terug te plaatsen is. Naar mijn idee blijf je dat altijd terugzien. De PVC is trouwens gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:15
j_cda schreef op zondag 2 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Liever niet eruit halen, want vraag mij af of zo’n pvc strook wel netjes terug te plaatsen is. Naar mijn idee blijf je dat altijd terugzien. De PVC is trouwens gelijmd.
Ja, je blijft het altijd zien waarschijnlijk. Deze kras ook, want dit krijg je nooit mooi opgevuld. De vraag is wat je liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-05 23:18
Met vloeibare groene zeep inwrijven, heb het zelf ook gehad op een verlijmde pvc vloer, kras is er uiteraard nog wel, maar wel minder zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Volgens mij is vervangen je enige optie. Ik heb dat hier ook gedaan en daar zie je echt helemaal niets meer van. Ze snijden het deel eruit wat lelijk is, en leggen er een nieuw deel voor in de plaats. Aangezien het naadloos op elkaar aansluit zie je er echt niets van. Ze maken hem warm zodat de lijm zacht wordt en dan wippen ze hem er zo uit.. Lijm eronder weer beetje opwarmen (evt wat extra lijm) zodat het plakt en nieuw stuk erin.. Met zo'n speciale roller duwen ze hem stevig aan zodat hij op dezelfde hoogte komt als de rest van de vloer..

Dit soort krassen blijf je iig altijd zien omdat de toplaag beschadigd is. Je kan het wat maskeren maar volgens mij is vervangen je beste optie. Ik zou juist weer huiverig zijn met fillers oid maargoed, als dat het erger maakt kan je alsnog vervangen..

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 03-05-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 21:49

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Wat je zou kunnen overwegen is links en rechts van de kras af te plakken en dan met transparante kit of epoxy op te vullen.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
loewie1984 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:32:
Wat je zou kunnen overwegen is links en rechts van de kras af te plakken en dan met transparante kit of epoxy op te vullen.
Lijkt me dat je dan een glimmende kras gaat zien en het eigenlijk alleen maar erger wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Dank voor de tips iedereen!

Heb het volgende al geprobeerd n.a.v. informatie op diverse websites. Erop wrijven met een tennisbal (ja echt waar), dat heeft een aantal krassen wel wat geholpen in die zin dat het minder erg zichtbaar is. Een andere kras heb ik ingewreven met WD40, dat hielp ook wel iets. Desondanks en dat is natuurlijk niet gek blijft het zichtbaar. De wat diepere krassen zeker.

Nav de post van ID-College overweeg ik toch maar om het te vervangen heb echt nog zat reserve planken liggen. Denk maar het klusje op werkspot zetten, hopelijk vind men het de moeit om hiervoor langs te komen.
En anders maar mee leren leven, je moet goed kijken vanaf de zijkant met het licht erop om de krassen te zien.
Dat is wel weer het voordeel van bewerkt PVC in visgraat motief gelegd :) In ieder geval een wijze les geleerd, nooit een kast verschuiven met wat karton eronder, gebruik hiervoor altijd een paar dikke handdoeken ;)

@ID-College Om hoeveel planken ging het bij jou en weet je nog wat ongeveer de kosten waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
pagani schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:35:
[...]

Lijkt me dat je dan een glimmende kras gaat zien en het eigenlijk alleen maar erger wordt?
Vrees ik ook. Vloer is mat en onbewerkt, waar ik mee bedoel niet met een beschermingsmiddel oid bewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_cda
Dragonfly83 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:24:
Met vloeibare groene zeep inwrijven, heb het zelf ook gehad op een verlijmde pvc vloer, kras is er uiteraard nog wel, maar wel minder zichtbaar.
Misschien probeer ik dat eerst nog even voordat ik ga vervangen. Komt de kras na verloop van tijd dan niet terug qua zichtbaarheid omdat je de vloer regelmatig dweilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ik heb succes gehad met matte blanke lak royaal erop te wrijven en vervolgens met een doekje het restant weg te halen. Test dit natuurlijk eerst op een stuk pvc dat je over hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:18
Ik gebruik hiervoor meubelstiften tegen krassen in de PVC vloer, werkt prima. (al had ik overigens wel meer verwacht van de krasvastheid van PVC, gezien dat 1 van de USP's is, maargoed andere discussie)

Als ik het net heb aangebracht wrijf ik het met mijn vinger nog wat uit zodat het met de groef van het motief meegaat zegmaar.

https://edding-shop.nl/meubelstift/
https://www.bol.com/nl/p/...2-delig/9200000103857199/

Ik denk dat die van Edding wel betere kwaliteit zijn dan die generieke van Bol, maar dat mag je zelf inschatten.

[ Voor 13% gewijzigd door Turismo op 06-05-2021 14:46 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
j_cda schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:30:
Dank voor de tips iedereen!

Heb het volgende al geprobeerd n.a.v. informatie op diverse websites. Erop wrijven met een tennisbal (ja echt waar), dat heeft een aantal krassen wel wat geholpen in die zin dat het minder erg zichtbaar is. Een andere kras heb ik ingewreven met WD40, dat hielp ook wel iets. Desondanks en dat is natuurlijk niet gek blijft het zichtbaar. De wat diepere krassen zeker.

Nav de post van ID-College overweeg ik toch maar om het te vervangen heb echt nog zat reserve planken liggen. Denk maar het klusje op werkspot zetten, hopelijk vind men het de moeit om hiervoor langs te komen.
En anders maar mee leren leven, je moet goed kijken vanaf de zijkant met het licht erop om de krassen te zien.
Dat is wel weer het voordeel van bewerkt PVC in visgraat motief gelegd :) In ieder geval een wijze les geleerd, nooit een kast verschuiven met wat karton eronder, gebruik hiervoor altijd een paar dikke handdoeken ;)

@ID-College Om hoeveel planken ging het bij jou en weet je nog wat ongeveer de kosten waren?
Niks! Bij mij hadden ze te korte stukken gebruikt bij de aansluiting op de verdeler van de vloerverwarming. Er ging een kastje overheen (als ombouw) en toen zag je nog steeds een stukje egalisatiemortel liggen (te kort afgesneden dus). Ze hebben er toen iets van 4 a 5 uitgehaald en langere teruggelegd. Het was wel een nieuwe vloer dus geen kleurverschil oid met wat er al lag. Ik zou dat eerst ff testen..

Het was een heel simpel klusje.. Verwarmen met een heater, loshalen dat stukje, de lijm eronder eventueel bijverwarmen en dan wat lijm erbij (niet teveel) en weer vastlijmen, vervolgens met zo'n ding eroverheen en klaar: https://www.viehoff.nl/pvc-hand-aandruk-wals-nr442

Waarom niet gewoon zelf doen? Bij werkspot krijg je straks weer een beunhaas of ze vragen een paar honderd euro.. Ik zou het denk lekker zelf doen op mijn gemak obv wat YouTube tutorials. Zoek de juiste lijm (vraag desnoods even aan de leverancier welke zij toen gebruikt hebben), doe het op een rustige zaterdag en tis klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

In het PVC-topic worden verschillende methodes benoemd om krassen te verwijderen, van autowas tot schuursponsjes.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1