Ik krijg geen geluid over de kanalen van mijn digital realtek output. (5.1) In het configuratiescherm staat het ingesteld op 5.1 Als ik daar geluid ga testen via de knop dan krijg ik geluid. Alleen als ik een luidspreker aansluit op de kaart bijv sur1 of sur2 dan heb ik geen geluid. In het menu audio apparaten zie ik het geluidsbalkje van de digital output wel bewegen. Ik kan de digital output in dat menu niet configureren (de knop is er alleen kan er geen gebruik van maken) Om de kanalen te testen speel ik een mp3 af via VLC speler.Ik wil de kanalen gebruiken om ze naar een mengpaneel te sturen. Wie kan mij helpen?
Als je hem bij de audio apparaten wel ziet bewegen gaat er dus output naartoe. Kan het zijn dat er buiten je pc iets niet goed aangeslyis? Post je volledige keten is. Waar gaat het vanaf je pc heen, wat zijn evt instellingen receiver, etc.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Bevat het bronbestand ook daadwerkelijk gegevens voor de afzonderlijke kanalen? Als het bijvoorbeeld alleen een stereo signaal is, dan zal je hooguit alleen over de twee frontspeakers iets te horen krijgen. De surround speakers zullen dan stil blijven, tenzij je daar weer iets op toepast zoals bijvoorbeeld Stereo-X, wat een stereo signaal over vier speakers geeft.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Iemand vertelde mij dat ik verschillende kanalen ter beschikking heb om die op een mengpaneel aan te sluiten. Zodat ik geen externe geluidskaarten hoef te kopen. Het gaat dus eigenlijk alleen maar over simpel mp3 muziek.(stereo) Om een kanaal te testen bijv. suround1 Heb ik er een simpel boxje op aangesloten, die het normaal altijd doet via front. Ik wil graag de kanalen tere beschikking hebben.
het is een simpele luidspreker waar niks valt in te stellen, verder heb ik niets aangesloten op de pc
het is een simpele luidspreker waar niks valt in te stellen, verder heb ik niets aangesloten op de pc
Het gaat je blijkbaar NIET over de digitale output maar de analoge surround kanalen!
Zoals _Dune al aangeeft blijven die standaard stil al het bron signaal hier geen gegevens voor heeft!
Je zou bij de instellingen van de player eens kunnen kijken of je het signaal naar zowel front als rear kunt stuuren ( Ik zou 4.0 Surround output to Front and Rear proberen).
Geen idee of het werkt heb geen speakers op rear.
Zoals _Dune al aangeeft blijven die standaard stil al het bron signaal hier geen gegevens voor heeft!
Je zou bij de instellingen van de player eens kunnen kijken of je het signaal naar zowel front als rear kunt stuuren ( Ik zou 4.0 Surround output to Front and Rear proberen).
Geen idee of het werkt heb geen speakers op rear.
jeetje, ik weet eigenlijk niet hoe ik daarbij kwam. Heb trouwens een beschrijving gevonden misschien bedoel jij dit ook: https://verdonschot.eu/site/language/nl/geluidskaart/
met VLC player lukte het niet, maar die wist misschien de weg niet te vinden naar de kanalen
met VLC player lukte het niet, maar die wist misschien de weg niet te vinden naar de kanalen
Heb het hier eens uitgetest, DeaDBeef 0.7.2 geeft met Audio Device 4.0 gewoon stereo geluid op de rear en front kanalen.
VLC 2.2.2 blijft met dezelfde instellingen stil.
Ik denk dus dat je een ander afspeel software nodig hebt (of andere drivers als meerde stil blijven) .
VLC 2.2.2 blijft met dezelfde instellingen stil.
Ik denk dus dat je een ander afspeel software nodig hebt (of andere drivers als meerde stil blijven) .
Het is nu gelukt met freeplayer dat is een dj programma, die heeft allerlei instellingen voor de geluidskaart. Mijn geluidskaart heeft de volgende aansluitingen achter, blauw lijn in, Zwart (rear), Grijs (zijkant), Oranje (center) en Groen (front) In de link die ik hier boven plaatste staat dat grijs alleen aanwezig is op 7.1. Dacht toch wel dat ik een 5.1 kaart heb, maar daar zit een grijze bij. Met insteken in de grijze geeft hij zijkant aan, is volgens mij gewoon 2e achter. In ieder geval heb ik nu zeker 2 kanalen apart, verder heb ik nog niet gekeken, zullen er wel meer zijn.
Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over audio horen in Audio & HiFi
Move OH -> AH
Move OH -> AH
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1