Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:26
Mijn vraag
Zijn mijn drive bays stuk?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- HP Microserver Gen8
- Intel Xeon E3-1260L
- Samsung SSD 840 250GB
- 2x WD HDD 500GB
- B120i RAID controller
- Windows Server 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al de boot mode veranderd naar Legacy, Windows Server re-installed, RAID controller drivers gedownload en laatste Windows update.

Ik heb een HP Microserver Gen8 met daarin de genoemde hardware en software. Als de server gestart is en ik ga naar mijn disk management dan zie ik alleen de SSD met m'n OS erop en m'n harde schijf van 500GB. Ik heb 4 bays waar ik HDDs/SSDs kan in stoppen, in de 1e bay heb ik m'n SSD en de 2e bay m'n HDD en de 3e ook mijn HDD. Als ik m'n SSD in bay 3 of 4 stop waar Windows Server opstaat, dan ziet mijn server de SSD niet ook als ik daar de HDD in heb ziet hij die schijf ook niet. Het 'lijkt' erop dat bay 3 en 4 van mijn server het niet doen of disabled zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door MRiesje op 02-05-2021 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbloemendal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-04 10:04
Heb je al eens andere schijven in bay 3 of 4 geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
Jbloemendal schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:24:
Heb je al eens andere schijven in bay 3 of 4 geprobeerd ?
Ja dat heb ik gedaan, ik heb ook de SSD al is in bay 3 of 4 gezet en ook de andere harde schijven is verwisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jbloemendal
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 23-04 10:04
MRiesje schreef op maandag 3 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Ja dat heb ik gedaan, ik heb ook de SSD al is in bay 3 of 4 gezet en ook de andere harde schijven is verwisseld.
Dan is het wel aannemelijk dat de drive bays kapot zijn, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
Heb je de kabel die van het moederbord naar de drive bays loopt al eens losgehaald en even opnieuw goed aangedrukt? Misschien zit die een beetje los.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Het is even een tijdje geleden dat ik met HP heb gewerkt, maar heb je op die RAID-Controller geen optie om die poorten uit te schakelen ? Of heeft de drivebay maar één kabel richting je RAID-controller lopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
nextware schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:25:
Het is even een tijdje geleden dat ik met HP heb gewerkt, maar heb je op die RAID-Controller geen optie om die poorten uit te schakelen ? Of heeft de drivebay maar één kabel richting je RAID-controller lopen ?
Daar zat ik ook al naar te kijken of ze misschien uit staan bay 3 en 4 maar zover ik weet kan je dat niet uitschakelen of inschakelen.
FireDrunk schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:13:
Heb je de kabel die van het moederbord naar de drive bays loopt al eens losgehaald en even opnieuw goed aangedrukt? Misschien zit die een beetje los.
Ja toen ik dit ontdekte dat bay 3 en 4 niet werkte heb ik de server al uit elkaar gehaald, ik zal vanmiddag nog is even kijken of er nog iets los zit maar dat denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
FireDrunk schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:13:
Ik heb de kabel die van de drive bays naar het moederbord los gehaald en weer opnieuw aangesloten, maar nog steeds geen resultaat. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

MRiesje schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:22:
[...]
Daar zat ik ook al naar te kijken of ze misschien uit staan bay 3 en 4 maar zover ik weet kan je dat niet uitschakelen of inschakelen...
Misschien staan port 3 en 4 als raid geconfigureerd?
https://hwf.com.ua/conten...40i-user-guide%281%29.pdf

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRiesje
@Duinkonijn Ik heb de instellingen betreft het linkje nagelopen en ik zie dat de instellingen al bij mij staan ingesteld. Dankjewel voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Duinkonijn

Huh?

MRiesje schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:33:
[...]

@Duinkonijn Ik heb de instellingen betreft het linkje nagelopen en ik zie dat de instellingen al bij mij staan ingesteld. Dankjewel voor de moeite!
Ook de firmware van de raid/bios geüpdatet?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
Duinkonijn schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Ook de firmware van de raid/bios geüpdatet?
Ook al laatste firmware daarvan gedownload, nog steeds hetzelfde resultaat :(. Ik denk dat ik misschien moet kijken naar een andere RAID controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
De B120i zit toch onboard? Die kan je niet zomaar vervangen?
Kan je eens een linux livecd opstarten, en kijken wat de kernel log zegt? Misschien kan je daar wel iets vinden over initialisatie fouten van de controller.
Misschien kan je daar wel alle drives zien, en blijkt het achteraf aan je windows installatie te liggen ;)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 18:08

dijkmane

biertje ?

wat zegt ILO ?
is daar iets te vinden / foutmelding ?

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roon!
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:13
Er zit 1 losse sata aansluiting op het moederboord zelf.
Als je daar de SSD op aansluit en dan de overige HDD's Via de drive bays.
Je hebt dan wel nog een stroompje nodig voor de SSD maar die kan je van de cdrom gebruiken met een extra stroom kabeltje.

Misschien zie je m dan wel verschijnen?
Pagina: 1