Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Ik zoek een?
Tablet/iPad

Wat is je budget?
€100-€200 (tweedehands?)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Comics te lezen. Ik zou graag Marvel comics willen lezen via een abonnement op Marvel Unlimited. Nu vind ik lezen op de computer heel vervelend en m'n mobiel is te klein. Een tablet klinkt ideaal, maar voor andere zaken zou ik het niet gebruiken waarschijnlijk, ik wil dus niet te veel geld uitgeven.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur gaat naar een iPad (tweedehands) want die heb ik eerder gehad, maar andere suggesties zijn ook zeer welkom.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe nieuw moet een apparaat zijn om moderne apps te kunnen draaien? Klopt het dat tablets etc. op een gegeven moment niet meer ondersteund worden?

Als dit echt onmogelijk is voor een goed prijsje dan spaar ik nog even door voor een duurdere iPad met pencil en Procreate, maar dat heeft nu niet mijn hoogste prioriteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-07 10:46

FeaR

In GoT we trust

Tablets vallen niet onder Consumentenelektronica maar onder Tablets en Telefoons (what's in a name....): CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Savkate
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01 16:16
Misschien is half 2 niet mijn meest heldere tijdstip om berichten te plaatsen haha, excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Savkate schreef op zondag 2 mei 2021 @ 01:20:
Klopt het dat tablets etc. op een gegeven moment niet meer ondersteund worden?
IPads worden 5 jaar ondersteunt met ios updates bij release en erna nog voor kritische security problemen. Ik gebruik laatste tijd de Apple iPad Air 1 die al geen ios updates krijgt maar qua apps nog wel geluk heb dat het draait. Kijk bij aanschaf van een tweedehands IPad of de ios versie die het nog ondersteunt ook werkt met je apps die je wilt gebruiken. Je kan nog geluk hebben dat een oudere versie van een app nog werkt als het niet het geval is maar in zo'n iPad investeren zou ik niet doen, dan kan je blijven upgraden aangezien zo'n app ooit niet meer gaat werken.

Verder dan V&A kijken kan ik je niet helpen wat betreft IPads. Als je toch openstaat voor Android en je hebt geen eisen aan het scherm kan een pricewatch: Samsung Galaxy Tab A7 Wi-Fi (2020) 32GB Grijs of pricewatch: Lenovo Tab M10 FHD Plus (2nd Gen) (ZA5T0302SE) Grijs of als je iets boven je budget gaat zelfs een pricewatch: Lenovo IdeaPad Duet Chromebook (ZA6F0027NL, Qwerty toetsenbord) B... halen. Met die laatste krijgt het goede reviews, heeft Chrome OS maar je kan wel gewoon android apps draaien en zit je voor een tijdje wel goed vanwege de redelijk goede update policy van Chrome OS. Je hebt dan ook de keuze tussen de website gebruiken (als je service dat ondersteunt) en de app. De Samsung en overige Android tablets die nieuw zijn krijgen niet echt fantastische reviews voor apps zoals NPO en Ziggo wat in mijn ogen ook iets over de tablets zeggen qua kracht.

Edit: Mocht je willen tweaken kan je via Amazon.de ook een Amazon Fire HD 10 tablet voor 150 euro overwegen die nu in de aanbieding is of de nieuwe versie pre-orderen die einde van de maand uitkomt mocht je het aandurven om APK's handmatig te installeren. (aangezien ik niet denk dat je op dag 1 Google Play Store erop kan zetten met de nieuwe versie)

[ Voor 7% gewijzigd door polopolo150 op 02-05-2021 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:35
Ik zou een nieuwe iPad instapmodel kopen, en dan kun je de komende jaren vooruit. 355 Euro:
pricewatch: Apple iPad (2020) Wi-Fi 32GB Grijs

Kijk ook bij Marvel wat hun update en ondersteuning beleid is als je tweedehands wil gaan...