Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."
Verwijderd
Koop gewoon een extra SQL server en laat die in een Cluster draaien en de IIS servers ook. Met windows 2000 kan dat makkelijk (nou ja makkelijk) maar het kan. Dan heb je een 4 weg systeem.
Kan wel, alleen lever je dan wel in wat performance betreft.
Op de normale manier (zoals je eerste schets) hoeft ook de database server geen officieel IP adres te krijgen. Op deze manier stel je deze server dus veilig(er).
Op de normale manier (zoals je eerste schets) hoeft ook de database server geen officieel IP adres te krijgen. Op deze manier stel je deze server dus veilig(er).
Ja, dat kan. Tis alleen duur, aangezien je dan SQL enterprise moet kopen(à 25.000 per licentie**), en een extra bak, en extra rack ruimte, en extra beheer.Koop gewoon een extra SQL server en laat die in een Cluster draaien en de IIS servers ook. Met windows 2000 kan dat makkelijk (nou ja makkelijk) maar het kan. Dan heb je een 4 weg systeem.
Performance is niet zo'n issue, er zullen maar zo'n 200.000 pageviews per dag komen. Eventueel kunnen we nog 2-cpu machines neerzetten, of een groot gedeelte van de pagina's af en toe omzetten van asp=>html.Kan wel, alleen lever je dan wel in wat performance betreft.
En veiligheid, tja... Als de sp's+hotfixes up to date gehouden worden en alle functionaliteit die niet gebruikt word uitgezet wordt, dan is het toch wel redelijk veilig, me dunkt.
Wat belangrijk is, is dat als 1 van de machines uitvalt, de andere gewoon blijft draaien, en als er een wijziging in de DB is, dat die dan gesynchroniseerd wordt. Mocht de performance echt te traag worden, kunnen we nog een derde bak erbij zetten, die dan ook z'n eigen DB server gaat draaien.
**heb ik me laten vertellen, moet nog prijzen e.d. van SQL gaan uitzoeken
Toch weer even dit omhoog schoppen... Kan iemand hier zijn licht over laten schijnen?
Maakt het qua performance voor een webserver nog uit of ie 2 CPU's heeft? En, zou ik bovenstaand idee willen uitvoeren, dan heb ik zeker wel een sloot geheugen nodig he?
Is het niet zo, dat als je intern de SQL server raadpleegd, dat veel sneller gaat?
Maakt het qua performance voor een webserver nog uit of ie 2 CPU's heeft? En, zou ik bovenstaand idee willen uitvoeren, dan heb ik zeker wel een sloot geheugen nodig he?
Is het niet zo, dat als je intern de SQL server raadpleegd, dat veel sneller gaat?