Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.I. Jane
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik weet niet meer wat ik nog kan doen zonder de telefoon onder garantie terug te sturen of eerst een harde reset te doen om te kijken of dat de oplossing is voor het probleem.
Ik heb een Xiaomi Redmi Note 8T in juli 2020 gekocht en de telefoon kan alleen nog maar verbinden met een 2G netwerk (de E van Edge staat bovenin ipv 4G in ene). Ik heb niks gewijzigd en ben bang dat het stuk is in mijn mobiel als dat kan.

Ik gebruik de Google producten en niet de geïnstalleerde Mi producten, heb Android 10 met Miui 12.0.3 (de laatste).

Wat ik al geprobeerd heb:

Ik heb contact met T-Mobile gehad omdat mijn zoon exact dezelfde telefoon en abonnement heeft. Hij heeft wel gewoon 4G zoals ik ook voorheen. Alle instellingen staan hetzelfde, qua T-mobile server, voorkeur voor LTE netwerken staat ingesteld etc. In de Instellingen staat dus alles hetzelfde.
Volgens T-mobile zijn er geen problemen met het netwerk.

Ik heb nog een systeemupdate gedaan (naar Miui 12.0.3).
Mobiele data aan en uit gezet. Vliegtuig modus en opnieuw opstarten en weer aan.

APN gereset en daarna telefoon opgestart gaf ook geen soelaas.

Bij netwerk automatisch selecteren heb ik eens uitgezet en handmatig zoeken maar dan vind de mobiel alleen 2G netwerken.

Daarna een helder moment en kijken of het aan de SIM kaart ligt, dus mijn SIM kaart in mijn man zijn iPhone en ja hoor gaf gewoon verbonden met 4G aan. Daarna SIM kaart van mijn man in mijn Xiaomi en toen gaf deze alleen weer E aan. Met mijn zoon zijn Xiaomi hetzelfde gedaan maar weer 4G op de zijne en met zijn SIM kaart weer E in mijn telefoon. Ik weet dus zeker dat het aan mijn telefoon ligt.

Wie weet nog wat ik kan doen? Kan ik een gehele backup (soort image) van mijn telefoon maken en die dan geheel terugzetten na een harde reset of terug zetten naar fabrieksinstellingen?
Dit om te kijken of er na een harde reset hetzelfde blijft of dat 4G weer werkt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.I. Jane
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben bang dat het echt defect is de 4G module of zoiets. In een andere thread nog een code gevonden die ingetoetst kon worden en dan een andere netwerk combinatie gekozen kon worden. Helaas werkte dat ook niet, zie de laatste 2 foto's hij blijft Edge als netwerk als gegevens netwerk aangeven. Iemand anders nog een idee?
Is er een app waarmee je een 1 op 1 kopie van je mobiel kan maken (mag betaald zijn wat mij betreft) zodat je een image terug kan zetten als ik hem naar fabrieksinstellingen terug zet om dat te proberen of het dan wel werkt?