wat is plasma snijden want ik kan mijn case laten snijden met plasma. of wat dat ook mag zijn
iemand enig idee?]
thnx
iemand enig idee?]
thnx
Geen inspiratie
Anoniem: 32691
gewoon lekker met een dremel doen dat gaat primaOp donderdag 16 augustus 2001 18:28 schreef computerdude het volgende:
wat is plasma snijden want ik kan mijn case laten snijden met plasma. of wat dat ook mag zijn
iemand enig idee?]
thnx
Hoezo is dit geen fatsoenlijke titel ?Op donderdag 16 augustus 2001 18:33 schreef martijn12345 het volgende:
als je nu een fatsoenlijke topic titel kiest, kunnen mensen zien waar je vraagje over gaat
antwoord: ik zou het niet weten, nooit van gehoord.
ja, het eerste waar ik aan dacht was een plasma televisie, en die zijn heeeeeel duurOp donderdag 16 augustus 2001 19:01 schreef rick17 het volgende:
klinkt duur
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Titel is veranderd.Op donderdag 16 augustus 2001 18:56 schreef Lawtje.com het volgende:
[..]
Hoezo is dit geen fatsoenlijke titel ?
Geen inspiratie
Plasma snijden is niet echt geschikt voor het verwerken van dun plaatmateriaal zoals een kast.Op donderdag 16 augustus 2001 18:28 schreef computerdude het volgende:
iemand enig idee?]
thnx
Anoniem: 5988
Ja ik dacht ook al, plasma is een beetje overkill voor een plaat van 1 mm, dat wordt hier gebruikt op platen van 5 - 10 mm dik geloof ikOp donderdag 16 augustus 2001 20:47 schreef DaBit het volgende:
LASER betekent Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation. De werking van een laser ga ik ff niet uitleggen: nu geen zin in. Google kan je verder helpen.
Bij het snijden van metaal met een laser word meestal een CO2 laser gebruikt met een golflengte van 10.6 micrometer (en soms ook een Nd:YAG ??). Door het licht te focussen op een klein punt loopt de temperatuur lokaal zeer sterk op, en smelt het metaal. Het effectiefste is deze laser in pulsmode; dan krijgt het metaal vele kleine klapjes, en we weten allemaal wat er gebeurt als je een stuk metaal veel heen en weer buigt. Dat, maar dan in het klein, gebeurt ook bij een laser in pulsmode.
Lasersnijden levert een zeer nette snede op. Plasmasnijden in metaal ook, mits de apparatuur goed is afgesteld. Alleen is de meeste apparatuur veel te zwaar voor dat 1mm dikke plaatmateriaal.
Oftewel: lasersnijden, frezen, dremelen of zagen. Dat zijn je echte opties.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Zoals in mijn lange verhaal te lezen: bij plasma zal die plaat toch onder die kop moeten. Bij lasersnijden ook. Dus kast rechtzetten en later weer terug in vorm zetten?! Lijkt mij meer een 'Les 1 hoe m'n kast te vern**ken'Oftewel: lasersnijden, frezen, dremelen of zagen. Dat zijn je echte opties.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq