HomeKit automatiseringen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonh1973
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01 19:47
Mijn vraag
ik heb in HomeKit (woning app) tal van automatisering gemaakt die eigenlijk zijn gebaseerd op afwezigheid bij vakantie.

Deze automatiseringen zet ik bij vertrek allemaal aan en bij thuiskomst weer allemaal uit. Ik vraag mij af of en zo mogelijk hoe ik dit dan weer kan automatiseren.

Dus hoe zet ik in 1 keer meerdere automatiseringen aan en uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple HomeKit / woning app

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanoman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024
Je hebt dan eigenlijk een dummy switch nodig. Die kun je maken mbt Homebridge of door een slimme stekker te gebruiken zonder er iets op aan te sluiten. Jammer genoeg zit er standaard geen dummy switch in HomeKit.
Vervolgens kun je in al je automatiseringen een voorwaarde inbouwen die de automatisering alleen laat werken als de dummy switch (of de slimme stekker) aan staat.

Misschien is het ook mogelijk 1 vakantie automatisering te maken die alles uitvoert wat jij nu met meerdere automatiseringen uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leonh1973
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-01 19:47
hanoman, ik snap je denkrichting. En heb in Homebridge al eens als test een dummy switch aangemaakt. Ik ga kijken hoe ik de extra voorwaarde zou kunnen inbouwen.

Het lastige van Apple HomeKit is dat je niet meerdere lagen in de voorwaarde kan aangeven.

Ik heb een groot aantal automatiseringen gemaakt om een grote diversiteit te creëren. Zodat er grote mate van willekeur ontstaat. Met de gedachte dat mijn huis er aan de buitenkant steeds anders uit ziet.