32" of groter beeldscherm + VESA muurbeugel voor 2 schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Long story short:

Ik zoek twee dingen:
- een 32" of hoger, 1080 ultrawide of 1440p, beeldscherm met een horizontale breedte van rond de 70cm met sowieso DP aansluiting, geluid of USB HUB is irrelevant
- een goede muurbeugel of vloerstaander om dit scherm én mijn huidige 29" ultra-wide pricewatch: LG 29UB67-B Zwart aan op te hangen. Zwenkarm is een must, beide schermen moeten naar alle kanten versteld kunnen worden.

Prijs: Zo laag mogelijk. :) Ik ga er geen zware 3D dingen op doen. Het is puur voor gebruik in mijn "studio", mijn muzieknerdhoekje dus. Daar staat nu die LG 29UB67-B, maar ik merk dat ik toch graag wat meer schermruimte wil. Omdat ik het zonde vind die LG weg te doen, wil ik graag een 32" of hoger, niet-ultra-wide scherm, er boven of onder hangen. (Alternatief is exact zo'n zelfde scherm aanschaffen en die er boven hangen, dat hoeft niet eens onredelijk te zijn.)

IPS is voor mij wel een eis. De LG is ook IPS. Ik vind de kijkhoek en helderheid daarvan erg fijn werken.

Als ik kijk naar 32" 1440p met 100mm VESA, krijg ik het volgende lijstje:
https://tweakers.net/moni...8tR_2rivw-RpcU2MOfLwnn-AA

Hiervan lijken deze schermen het meest interessant:
https://tweakers.net/pric...;1617786;1434234;1691982/

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenDell P3221D Zwart€ 433,50€ 433,50
1MonitorenHannspree HS 329 PQB Grijs, Zwart€ 302,96€ 302,96
1MonitorenLenovo ThinkVision T32h-20 Zwart€ 418,94€ 418,94
1MonitorenLG 29UB67-B Zwart€ 347,94€ 347,94
1MonitorenSamsung S70A 32" Zwart€ 375,26€ 375,26
1MonitorenViewSonic VX3276-2K-mhd-2 Zilver€ 269,-€ 269,-
Totaal€ 2.147,60

Dus vraag 1 is: Welke van deze opties, naast een nieuwe versie van de LG die ik al heb, is de meest logische keuze?

Vraag 2 is: Welke muurbeugel of vloerstaander kan ik hier voor het beste aanschaffen? (Waar dus sowieso mijn LG met 100mm VESA op past naast een ander scherm.)

Als ik daar op zoek lijkt de keuze nogal beperkt en word het heel snel heel duur (lees: het gaat rap over de €300 heen):
https://tweakers.net/muur...XFD9Gb0CFtUCXfx90kZdcvCwf

Lastige is ook dat zwenkarmen een must zijn. Schermen moeten zowel in hoogte, breedte als diepte te verstellen zijn. (Muur staat iets schuin ten opzichte van mijn gewenste kijkhoek en het bovenste scherm komt vrij hoog te hangen, dus moet naar beneden gekanteld kunnen worden.)

Totale package hoop ik binnen de €500 te houden.

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 01-05-2021 20:19 . Reden: Eisen muurbeugel aangevuld ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Alle reacties

• unezra

unezra

Topicstarter
Anyone?

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Is het niet een optie om voor 2 aparte muurbeugels te gaan? Dan heb je een stuk meer keuze.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 21:42
Ik heb een plafond beugel en een 43" tv. Werkt goed maar kan ook met een 32" scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bBlu9fkvOomIH-HcU1w9tINDOzY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yBSBo5gtIMQNDbMRGIAgkjuO.png?f=fotoalbum_large

Ik zou je niet blind staren op 1 beugel, 2 losse beugels is veel flexibeler. Ik gebruik 3 verzchillende beugels bijvoorbeeld

• unezra

unezra

Topicstarter
Wekko306 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 18:25:
Is het niet een optie om voor 2 aparte muurbeugels te gaan? Dan heb je een stuk meer keuze.
Edwin88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 21:18:
Ik heb een plafond beugel en een 43" tv. Werkt goed maar kan ook met een 32" scherm:
[Afbeelding]

Ik zou je niet blind staren op 1 beugel, 2 losse beugels is veel flexibeler. Ik gebruik 3 verzchillende beugels bijvoorbeeld
Hmm.
Twijfel.

Aan de ene kant wil ik ze graag boven elkaar hebben en liefst als 1 geheel willen kunnen verstellen, tegelijkertijd, die luxe heb je met 1 beugel misschien ook niet en 2 beugels is wel flink flexibeler. (En, met dat ik dit schrijf, hoe vaak zal ik werkelijk mijn schermen verstellen. Scherm staat nu op 1 plek en ik heb vrij vaak de behoefte aan meer ruimte. Vandaar een 2e scherm, niet specifiek aan het verplaatsen van dat ene scherm.)

Ik twijfel ook nog steeds of ik een muurbeugel wil (dus boren, dus sowieso de hele setup verwijderen en opnieuw opbouwen), of dat ik toch wil gaan voor een klembeugel die ik aan de vensterbank kan monteren. (Die lijkt stevig genoeg.)

Plafondbeugel twijfel ik over, ik heb het idee dat het plafond niet super stevig is. De muur wel, dat is steen, lijkt het. Plafond zou wel eens gipsplaat of multiplex kunnen zijn.

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 21:42
Pas op met je vensterbank, dat is soms minder stevig dan je denkt
Zeker als je een TV/scherm er op hangt die met wat hefboom-kracht toch meer kracht nodig heeft dan je denkt (ik spreek uit ervaring, vandaar de plafond-steun nu..)

• unezra

unezra

Topicstarter
Edwin88 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:39:
Pas op met je vensterbank, dat is soms minder stevig dan je denkt
Zeker als je een TV/scherm er op hangt die met wat hefboom-kracht toch meer kracht nodig heeft dan je denkt (ik spreek uit ervaring, vandaar de plafond-steun nu..)
Plafond is helaas gipsplaat.
Net even gechecked.

Dat durf ik niet aan.

Dus dan moet het de muur in, of toch een vloerstaander. Nadeel van vloerstaander is de ruimte. Dat hoekje is ehm, nogal krap.

Vensterbank is van hout, ik weet niet wat voor constructie er onder zit en of een hefboom-effect daar de boel los gaat wrikken of niet.

Dus dan misschien toch maar een muurbeugel. Hoekje wil ik een keer helemaal opnieuw opbouwen, inclusief nieuwe verlichting. Dan moet alles tóch weg. Tegelijkertijd, met een dag staat de boel ook weer op zijn plaats en heb ik weer ruimte op de vloer over.

Zijn er eventueel muurbeugels met armen, waarbij de VESA mount plaat vervangbaar is of er meerdere bij zitten? (Of zijn er adaptors van 10x10 naar andere formaten.) Beetje zonde nu een muurbeugel aan te schaffen voor 1 specifieke set monitoren en misschien over een paar jaar een andere beugel moeten aanschaffen om dat ik mijn monitoren wil vervangen.

Qua formaat monitoren lijken genoemde 32" vooralsnog goed te zijn. Ik wil liefst een scherm dat dezelfde breedte heeft als mijn 27" 29" ultra-wide zodat ze mooi boven elkaar kunnen. Breder is onpraktisch.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
unezra schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:35:
Ik wil liefst een scherm dat dezelfde breedte heeft als mijn 27" ultra-wide zodat ze mooi boven elkaar kunnen. Breder is onpraktisch.
29" had je toch? ;)
Je wilt dus iets van 2560 x 1080 x2? Is 1x 3840 x 2160 dan niet de simpelste oplossing?

• unezra

unezra

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:06:
[...]
29" had je toch? ;)
Je wilt dus iets van 2560 x 1080 x2? Is 1x 3840 x 2160 dan niet de simpelste oplossing?
Eh, ja. In mijn OP had ik ook al 27" gezet terwijl het 29" ultra-wide 1080p is. :)

Ik neig er naar er een 1440p bij te zetten, waardoor ik in totaal uit kom op 2560x2520 als ik de schermen boven elkaar zet. (Vind het ook zonde die 29" niet in te zetten. Het is een prima scherm en als ik 'm verkoop levert dat misschien een paar tientjes op.)

De twijfel die ik heb is dat bij 3840 x 2160 ik denk ik de pixels in de breedte missen, terwijl ze in de hoogte te klein worden. Plus, juist hier trekt het concept van 2 losse schermen me heel erg.

Ik ga ze echt enkel gebruiken om wat met muziek te rommelen. (Daarom is IPS wél een vereiste, maar hoeft de responsetijd niet super te zijn. Ik ga er niet op gamen.)

In de ene use case werk ik veel met een score editor werk en wil ik die fullscreen op 1 scherm kunnen plaatsen, terwijl ik mijn DAW tegelijkertijd fullscreen open heb op het andere.

Andere use-case (domweg andere vorm van muziek maken) is dat ik een DAW op het ene scherm fullscreen draait, terwijl ik op het andere scherm virtuele synths zichtbaar kan hebben.

Laptop zelf heeft ook nog een scherm, maar die staat wat verder weg en gebruik ik soms om even wat dingen op te zoeken. (Scherm van mijn laptop is ook relatief klein. 13,4", 1080p.)

In die scenario's zijn 2 losse schermen in het voordeel. F11, fullscreen, blijft beperkt tot 1 scherm. Terwijl als ik 1 groot scherm op hang, ik weer zit te klooien met allerlei borders en resizing.

• unezra

unezra

Topicstarter
Ik zit ondertussen nog even te kijken naar de schermen.
Mijn LG heeft een dpi van 96dpi, het zou mooi zijn als dáár een 1440p scherm bij zou aansluiten.

Dat lijkt helaas alleen niet te bestaan. Bij 96dpi, kom ik automatisch uit op 29" ultra-wide schermen:
https://tweakers.net/moni...cyDyMTSii19-zAOwRM7Rq31Dw

92dpi is er wél genoeg keuze, allemaal 31,5" breed:
https://tweakers.net/moni...EDcZikNdb0bUG7HziwiKDW-gc

Ik denk dat het dan alsnog 31,5" word gezien de extra hoogte me erg prettig lijkt en ik misschien ooit de 29" ultra-wide vervang door een 2e 315". (Al puzzel ik toch ook op 2x32" of groter bij 92dpi.

Pagina: 1