Foto's overzetten naar Lightroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 16:58
Mijn vraag
...
Ik wil foto's m.b.v. een card reader van Kingston FCR-HS4 importeren via Lightroom (LR) naar een losse harddisk (D-schijf, 1TB). Zowel de card reader als de D-schijf zijn in Finder te zien en te gebruiken (onderling kan ik foto's overzetten). Zodra ik in LR het commando "Importeren" geef, wordt de D-schijf als "niet te lezen of vol" aangegeven en is daarna ook niet meer te zien in Finder. Dezelfde foto's in de camera van hetzelfde schijfje importeren (zelfde wijze) lukt wel. Het ligt dus blijkbaar aan de card reader Iemand enig idee? Card reader en losse harde schijf zijn met USB-C adapter aangesloten op de MacBook Pro 2019.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Forum Lightroom gebruikers, geen resultaat.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Hoe is je “D schijf” geformatteerd?

Dit moet exFAT, macOS extended of APFS zijn.
Als dit NTFS is kan je het schudden en zal je eerst moeten formatteren
naar een niet-Windows exclusief formaat. Alle data wordt dan van de schijf gewist,
dus maak een back-up.

NTFS is niet schrijfbaar onder macOS. Je mag alleen bestanden lezen.

[ Voor 11% gewijzigd door nelizmastr op 01-05-2021 21:00 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
Hij is APFS. Hij heeft het altijd goed gedaan. Alleen deed mijn card reader het niet meer van de week. Heb een nieuwe gekocht (die Kingston) en nu heb ik die problemen. Via Finder gaat alles naar wens (foto's overzetten van en naar reader en "D schijf").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
Ik denk dat ik het heb. Je moet de 2 afzonderlijke USB-C aansluitingen gebruiken. 1 voor externe schijf en de andere voor de reader. En niet beide op dezelfde hub met meerdere USB-A aansluitingen. Kan dat het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:18
Nestorix60 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:31:
Ik denk dat ik het heb. Je moet de 2 afzonderlijke USB-C aansluitingen gebruiken. 1 voor externe schijf en de andere voor de reader. En niet beide op dezelfde hub met meerdere USB-A aansluitingen. Kan dat het zijn?
Welke 2 afzonderlijke USB-C aansluitingen? Die op de Mac? Dan gebruik je dus niet de USB hub? Kan me niet voorstellen dat dat zo hoort, een beetje fatsoenlijke USB hub moet deze apparaten makkelijk beide tegelijkertijd kunnen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
Ik heb zo’n adapter van C naar A usb besteld. Dan kan ik die 2 aansluitingen apart gebruiken. Kijken of het helpt. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nestorix60
Dat was het dus. Ik heb de 2 poorten nu apart in gebruik en het werkt weer. 1 voor de reader en 1 voor de externe schijf.
Pagina: 1