Raar geluid na Windows Update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-08 20:24
Beste,

Gisteren heb ik mijn Windows ge-update naar de nieuwste versie. Vanaf dat moment doet mijn geluid raar (alsof er een boor doorgaat, of gekraak). Het ligt volgens mij niet aan de speakers, want via mijn hoofdtelefoon hoor ik het gekraak ook. Daarnaast krijg ik ook een blauw scherm als ik mijn computer opnieuw wil opstarten.

Wat heb ik geprobeerd?
Ergens stond dat ik mijn driver moet updaten. Mijn processor is AMD Ryzen 7 en mijn graphic card is AMD Radeon 5700XT. Ik heb geprobeerd te updaten, maar dit lukt niet (foutmelding 1603). En volgens Device Manager is mijn driver up to date.

Wat kan ik doen op van het gekraak af te komen? Alles liep prima voor de Windows update...

Merci :)

Anna.

[ Voor 6% gewijzigd door annazandee op 01-05-2021 19:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 05:04
Kijk eens met BlueScreenView van Nirsoft wat de foutmelding van het blauwe scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Als ik mij goed herinner, is het de DRIVER_POWER_STATE_FAILURE foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:06
Device manager kan geen nieuwe driver vinden in de pool die Windows aanbiedt, dat betekent niet dat er geen nieuwe driver is óf dat deze driver ergens een beetje stuk is gegaan.

Nieuwste driver downloaden, via device manager de driver verwijderen en de nieuwe installeren... ik vermoed dat het probleem dan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Update: Ik zie geen blauw scherm meer, maar het duurt heel lang voordat mijn PC opnieuw opstart. Daarnaast sluit mijn pc niet zo goed af. Het beeldscherm staat uit (geen verbinding), maar de pc blijft aan staan... (al 10 minuten nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
MicGlou schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:00:
Device manager kan geen nieuwe driver vinden in de pool die Windows aanbiedt, dat betekent niet dat er geen nieuwe driver is óf dat deze driver ergens een beetje stuk is gegaan.

Nieuwste driver downloaden, via device manager de driver verwijderen en de nieuwe installeren... ik vermoed dat het probleem dan is opgelost.
Ik heb dit geprobeerd, maar ik krijg een error (error 1603) als ik driver wil downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
error 1603 betekent normaal gesproken dat er niet de juiste rechten zijn om de installatie uit te kunnen voeren.

https://docs.microsoft.co...20to%20install%20software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
En wat kan ik daaraan doen? Ik heb het gedownload van de officiële site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Heb je volledige admin rechten? Hoe staan de rechten op de installatie map ingesteld?

De link die ik net heb gedeeld bespreekt al een aantal mogelijke oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annazandee
Via C:\Program Files\AMD; moet ik het als administrator openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

annazandee schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:25:
Via C:\Program Files\AMD; moet ik het als administrator openen?
Het installatieprogramma zelf ja. Als je die map niet zonder meldingen kunt openen
zit er iets fout in de rechtenstructuur van je schijf.

Ook even een malwarescan doen voor de goede orde.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1