Enige tijd geleden is mijn Logitech Streamcam overleden. Er kwam druk op de kabel/stekker te staan, die verboog en toen was het over en uit. Logitech doet niet aan reparaties buiten garantie, dus ik wil een poging wagen om de stekker zelf te fixen. Maar...ik heb hier totaal geen ervaring mee. Stroomkabeltje solderen kan ik wel en qua elektra kan ik met schakelmateriaal ook wel uit de voeten, maar dit is andere koek. Ik kan dus wel wat hulp gebruiken
Ik heb de kapotte connector verwijderd, de kabel gestript en de aders blootgelegd. Ook heb ik een nieuwe 'connector' besteld; een makkelijk te solderen pcb met daarop een usb-female-connector. Via een c-naar-c kabel wil ik de webcam uiteindelijk weer gaan aansluiten.
:strip_exif()/f/image/7HfHg62wj6YwG0fOnbByMRg0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3jaoTlrQQjj9cJ2nFVOSo1I.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn probleem is dat ik niet weet welke ader waarvoor dient en alle pinouts-schema's die ik online kan vinden ten spijt, kom ik er niet uit. Voor de goede orde, dit is wat er in de kabel zit.
Dus heel concreet
Ik heb de kapotte connector verwijderd, de kabel gestript en de aders blootgelegd. Ook heb ik een nieuwe 'connector' besteld; een makkelijk te solderen pcb met daarop een usb-female-connector. Via een c-naar-c kabel wil ik de webcam uiteindelijk weer gaan aansluiten.
:strip_exif()/f/image/7HfHg62wj6YwG0fOnbByMRg0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/H3jaoTlrQQjj9cJ2nFVOSo1I.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn probleem is dat ik niet weet welke ader waarvoor dient en alle pinouts-schema's die ik online kan vinden ten spijt, kom ik er niet uit. Voor de goede orde, dit is wat er in de kabel zit.
- Zwart
- Rood
- Rood
- Groen
- Wit
- Blauw/Wit met groene mantel
- Blauw/wit met paarse mantel
Dus heel concreet
- Heeft er iemand ervaring met usb-c-kabels en kan die mij vertellen wat wat is?
- Is dit pcb met stekker überhaupt geschikt omdat er minder aansluitingen zijn dan ik aders heb? Ik weet dat bij usb-c een heleboel aders optioneel zijn, maar niet precies welke.