Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ik ben wat aan het experimenteren met filmpjes van mijn auto (het ding uit mijn icon 8) ). Het leek me wel leuk om een microfoon bij de uitlaat te monteren zodat je bij filmpjes tijdens het rijden het geluid van buiten de auto hoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9-ctucsG_ffx6y5ASC2I_YBhXM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MK1KbBaUdIzKFi4DRmvopCdf.jpg?f=user_large
Ik heb een bedrade lavalier (dasspeld) microfoon (deze) uit de kofferbak hangen en met het klemmetje vastgezet op de nummerplaat. De microfoon werkt perfect waar hij voor bedoeld is (er in lullen) maar bij deze toepassing is het geluid overstuurd en valt het soms weg.

Let even niet op het windgeruis, met een deadkitten erop ipv de standaard foam plopkap is zal dat al grotendeels verdwenen zijn denk ik.

Maar de microfoon lijkt het niet goed aan te kunnen. Getest met de microfoon in de "on / camera" stand en in de "off / smartphone" stand. Het eerste is versterkt (helemaal shit). Het tweede onversterkt, klinkt al beter maar nog steeds overstuurd.

Teveel decibel? Wat is het probleem? Ik wil best een duurdere Røde halen ofzo, maar wil dan wel weten waar op te letten qua specs.

Hier het test videootje. YouTube: Microfoon test

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Zou een microfoon met -10 dB dempings knopje al helpen?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:53
Heb je in de software die je gebruikt iets van metertjes op de input? Mijn eerste gedachte bij het op die manier wegvallen van het geluid is dat je opnamesoftware over z'n nek gaat en het geluid afkapt.
Je kan sowieso natuurlijk eens spelen met de plaatsing van het microfoontje, want ook als je het wegvallen weet op te lossen ben je nog steeds je signaalketen aan het oversturen.

Ticking away, the moments that make up a dull day