Mijn vraag
Een vriendin wilde haar MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) updaten.
Bij opstarten zie je nu een wit scherm met een map met een vraagteken. De MBP boot dan niet verder.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) met een voor mij onbekende macOS versie.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Recovery opgestart met β-R waarna de installatie van OS X 10.8 Mountain Lion wordt gestart. Er is dan echter geen schijf zichtbaar waarop geΓ―nstalleerd kan worden.
Hierna de installatie afgebroken en "Schijfhulpprogramma" gestart en geprobeerd de schijf te wissen, formatteren, herstellen, partitie verwijderen/aanmaken. Helaas zonder goed resultaat.
Terminal gestart en fsck uitgevoerd. Alles in orde.
Wat kan ik nog doen?
Hieronder een aantal foto's met mogelijk relevante informatie. Bijvoorbeeld in het rood.
Een vriendin wilde haar MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) updaten.
Bij opstarten zie je nu een wit scherm met een map met een vraagteken. De MBP boot dan niet verder.
Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) met een voor mij onbekende macOS versie.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Recovery opgestart met β-R waarna de installatie van OS X 10.8 Mountain Lion wordt gestart. Er is dan echter geen schijf zichtbaar waarop geΓ―nstalleerd kan worden.
Hierna de installatie afgebroken en "Schijfhulpprogramma" gestart en geprobeerd de schijf te wissen, formatteren, herstellen, partitie verwijderen/aanmaken. Helaas zonder goed resultaat.
Terminal gestart en fsck uitgevoerd. Alles in orde.
Wat kan ik nog doen?
Hieronder een aantal foto's met mogelijk relevante informatie. Bijvoorbeeld in het rood.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
ππ» Blog ππ»