Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjitske90
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-04-2024
Hoi iedereen,

ik heb gesolliciteerd voor een functie bij de provincie die ik echt heel graag wil. Ik kreeg gister een uitnodiging of ik maandag op sollicitatie wil komen. Veel sneller dan verwacht! Het is een part-time baan wat voor mij perfect is omdat ik de laatste 2 jaar veel struggles heb gehad met behandeling tegen kanker en mijn energielevel niet meer is wat het ooit was. Ik ben flink opgeknapt en toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben nu aan het afstuderen en dit neemt zo weinig tijd in beslag dat ik alvast aan het werk wil.

Mijn issue is... ik ben 30 en ik studeer nu pas af. Ik ben later gaan studeren omdat mijn ouders mij tot mijn 18e tegenhielden om hoger onderwijs te volgen omdat wij in een strenge religie/sekte zaten. Dus na mijn 18e ben ik nog havo gaan doen en daarna hbo. Tijdens mijn huidige studie kreeg ik kanker en daarom heb ik 7 jaar gedaan over mijn studie, in plaats van 4.

Ergens wil ik tijdens het sollicitatiegesprek aangeven dat ik goede redenen heb om nu pas klaar te zijn met mijn studie, omdat ik bang ben veroordeeld te worden op mijn gebrek aan werkervaring op deze leeftijd. Maar ik ben bang dat het afschrikt. wel kan ik door mijn verhaal te delen, laten zien dat ik sterk ben, dat ik een doorzetter ben en niet opgeef ondanks zware tegenslagen. Dus wat te doen, vertellen over mijn verleden of niet?

Hebben jullie tips voor mij? Wat advies zou erg worden gewaardeerd! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:44
Ik neem aan dat ze je uitnodigen op basis van een CV en of sollicitatiebrief die je gestuurd hebt. In dat geval is het helder voor ze dat ze wellicht iemand aan boord willen nemen die een ander traject heeft doorlopen dan de organisatie zou verwachten.

Wat wel handig is, is om te zorgen dat je verhaal helder en consistent is. Dus oefen thuis even op een aantal standaard vragen wat je antwoord is:
- Waarom heb je pas op je 18e de havo begonnen?
- Waarom heb je langer over je hbo studie gedaan?

Onthoud het is een gesprek geen politieverhoor. Bereid zelf ook twee of drie vragen voor die je van de organisatie wilt weten. Denk bijvoorbeeld, aan de werkzaamheden, team of waarom ze jou interessant vinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:03

Roozzz

Plus ultra

Je bent al door de voorselectie gekomen, dus men weet al dat je geen werkervaring hebt. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Ik zou deze voorgeschiedenis in het gesprek zeker benoemen, je neemt eventuele vraagtekens weg en laat zien wat jou gevormd heeft. Het is veel eerder een plus dan een min.

Stip wel even aan dat je inmiddels genezen / gezond bent en de boel weer op de rit hebt, om eventuele twijfels te ondervangen.

[ Voor 17% gewijzigd door Roozzz op 01-05-2021 15:23 ]

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-09 19:43

Roytoch

Nietes

Gaaf dat je op gesprek mag komen! Dat is alvast stap 1, en laat zien dat het gebrek aan werkervaring geen probleem hoeft te zijn.

Als iemand die regelmatig aan de andere kant van de tafel zit: als iemand tegen mij zou aangeven 'ik weet het, apart studieverloop' en daarbij wat openheid zou geven, ik dat eerder als plus zou zien. Dat je ervoor wil gaan spreekt naar mijn idee juist vóór je. Wel zou ik vooral richten op het nu en de toekomst en het gesprek vrij snel naar je motivatie en wil trekken.

Heel veel succes maandag!

Welles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Eens met wat ze hierboven zeggen.

Open en eerlijk zijn, wordt meestal zeer op prijs gesteld. Zou niet te lang er op blijven hangen, vooral blik vooruit.

Daarnaast inderdaad paar goeie “tegen vragen” stellen. Bijvoorbeeld waarom vind jij het zo leuk hier te werken, of wat kan ik de komende 6 tot 12 maanden verwachten. Wat zijn de leer mogelijkheden, etc etc.

Tevens ook handig om de interviewer vast even op linkedin op te zoeken en je even te verdiepen in die persoon.

Veel succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Dracula op 01-05-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 14:55
Ook ik kan beamen wat ze hierboven zeggen. Wees open en eerlijk.
Ik ben nog in behandeling voor kanker (bijna klaar met chemo) en ik heb toch gesolliciteerd, ben er open over geweest en ik ben aangenomen.

Dus wees niet bang, laat zien dat je voorgeschiedenis en je leeftijd geen probleem mogen zijn.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-09 01:02
Ik heb ook langer over mijn studie gedaan (was 25 dat ik afstudeerde) zonder enige medische indicatie en ik heb daarover 0 vragen gehad bij mijn solliciteren... Behalve bij een bedrijf dat alleen maar stomme vragen stelde (waarom er bijvoorbeeld heel veel 1, 2 en 3 op mijn cijferlijst stond. Zoiets heten studiepunten), dus die tel ik niet mee.

Als uit jouw CV blijkt dat jij pas bij 18 havo bent gaan doen en bij 30 je HBO klaar hebt, denk ik niet dat je heel veel vragen gaat krijgen. Je hebt dan 12 jaar gedaan over een programma volgens de regeltjes 9 jaar, maar vaak 10 of 11 jaar duurt. Lijkt mij redelijk netjes.

Vergeet overigens ook niet de voordelen van al wat ouder zijn te benoemen: Je jeugdige naïviteit is eraf, je bent wat stabieler en rustiger in je doen en laten, wat volwassener in je handelen en kan beter vooruit kijken.

[ Voor 43% gewijzigd door Pizza_Boom op 01-05-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjitske90
Super bedankt voor jullie reacties!
@ljsquare wat goed om te horen dat je bent aangenomen ondanks dat je nog bezig bent met je kuur! Dat geeft mij ook hoop :)

Ik ben blij verrast door de uitnodiging, volgens mij hebben er veel mensen gesolliciteerd naar deze functie.

Natuurlijk wanneer ze vragen stellen naar mijn vertraging zal ik alles vertellen wat relevant is, ik ben niet van plan om iets te verzwijgen maar vraag me af of ze er überhaupt naar zullen vragen.

Ik vraag mij vooral af: moet ik er over beginnen (bij het eerste gesprek) ook als ze er niet naar vragen? Natuurlijk is het handig dat ze weten van mijn situatie, omdat ik ook door mijn chronische zenuwpijn regelmatig een stukje moet kunnen lopen en dit dus een beetje flexibiliteit vraagt van de werkgever.

Nogmaals super bedankt voor alle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Succes en wees vooral jezelf ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Draai het om, het spreekt juist voor je die hele situatie, op eigen kracht een opleiding gedaan, vervolgens grote tegenslag met ziekte maar toch het doorzettingsvermogen om het af te ronden. Bij mij zou je 3-0 voorstaan met dit verhaal aangezien mentaliteit en werkhouding belangrijker is dan opleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ben het eens met bovenstaande dat het geen probleem of zelfs positief is om het te benoemen. Een ding waar ik wel op zou letten is dat je er niet teveel over doorgaat of telkens op terug komt, dan kan het op een gegeven moment als negatief overkomen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Ik was 29 toen ik was afgestudeerd. Ik ben ook ernstig ziek geweest en jaren eruit gelegen toen ik jong was. Ik zal waarschijnlijk nooit meer fit worden, maar dat hoeft niet te betekenen dat je niet goed kan presteren op het werk.

Je hebt laten zien dat je in staat bent om een opleiding op goed niveau af te ronden. Dat zegt wat over je doorzettingsvermogen. Het gevecht en het doorzettingsvermogen zijn aspecten die werkgevers zeker waarderen.

Het is ook niet nodig dat je details vertelt tijdens het gesprek. Als je de vraag krijgt waarom je langer over je studie hebt gedaan, kan je gewoon aangeven dat je ernstig ziek bent geweest maar dat het laatste jaren goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
Tjitske90 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:38:
Natuurlijk is het handig dat ze weten van mijn situatie, omdat ik ook door mijn chronische zenuwpijn regelmatig een stukje moet kunnen lopen en dit dus een beetje flexibiliteit vraagt van de werkgever.
Iemand moet toch koffie halen, ze zullen blij met je zijn! :+

Maar je hebt een goed verhaal, het is niet dat je een gat in je CV hebt door een slecht verleden.
Go for it! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Ik heb mijn studie halverwege mijn 27e afgerond zonder middelbare school diploma omdat ik een ongeïnteresseerd stuk stront vreten was zonder ambities.

Dit heb ik ook (iets diplomatieker) verwoord tijdens al mijn sollicitatie gesprekken tijdens en na mijn studie, en iedereen vond het zeer positief dat ik toch voor een betere toekomst heb gekozen, ondanks dat dit alles ook mijn eigen keuze is geweest.

Het is jou op meerdere manieren onmogelijk gemaakt om te doen wat je altijd al wilde doen. Je hoeft uiteraard niet alles te benoemen, maar als een bedrijf jouw verhaal niet op waarde kan beoordelen, dan ben je wellicht ook beter af zonder ze.

Zonder bot te willen klinken, maak er uiteraard geen melodrama van. Neem het heft in eigen handen, wacht niet op dé vraag, verwerk het in een luchtig maar duidelijk introductie stukje. Dan wordt je ook niet overrompeld of verrast door een vraagstelling waar je je net niet op hebt voorbereid, of juist waar je je op loopt te stressen gedurende het gesprek terwijl de vraag nooit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Tjitske90 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:13:
Hoi iedereen,

ik heb gesolliciteerd voor een functie bij de provincie die ik echt heel graag wil. Ik kreeg gister een uitnodiging of ik maandag op sollicitatie wil komen. Veel sneller dan verwacht! Het is een part-time baan wat voor mij perfect is omdat ik de laatste 2 jaar veel struggles heb gehad met behandeling tegen kanker en mijn energielevel niet meer is wat het ooit was. Ik ben flink opgeknapt en toe aan een nieuwe uitdaging. Ik ben nu aan het afstuderen en dit neemt zo weinig tijd in beslag dat ik alvast aan het werk wil.

Mijn issue is... ik ben 30 en ik studeer nu pas af. Ik ben later gaan studeren omdat mijn ouders mij tot mijn 18e tegenhielden om hoger onderwijs te volgen omdat wij in een strenge religie/sekte zaten. Dus na mijn 18e ben ik nog havo gaan doen en daarna hbo. Tijdens mijn huidige studie kreeg ik kanker en daarom heb ik 7 jaar gedaan over mijn studie, in plaats van 4.

Ergens wil ik tijdens het sollicitatiegesprek aangeven dat ik goede redenen heb om nu pas klaar te zijn met mijn studie, omdat ik bang ben veroordeeld te worden op mijn gebrek aan werkervaring op deze leeftijd. Maar ik ben bang dat het afschrikt. wel kan ik door mijn verhaal te delen, laten zien dat ik sterk ben, dat ik een doorzetter ben en niet opgeef ondanks zware tegenslagen. Dus wat te doen, vertellen over mijn verleden of niet?

Hebben jullie tips voor mij? Wat advies zou erg worden gewaardeerd! :)
Oefenen, gesprek oefenen. Jouw verhaal moet je kunnen verkopen als sterktepunt, niet als mechanisme van empathie. Koppel dat met waardering voor uitnodiging op basis van je CV. Om eerlijk te zijn, ik zie enkel plussen, geen minnen.

Iemand die de focus heeft om zo lang te worstelen is iemand die ik graag zou zien, want het is een indicatie van commitment. Niet enkel op strijd en in verlengde werk. Maar ook in focus naar kring en conditie. Ik heb een stafmedewerkerster met een voorgeschiedenis van ontworstelen aan extreem toxische familie, vertraging met studie daardoor inclusief een omzwerving via een tussenjaar en een studie switch. Haar voorselectie was op basis van aansluiting studie bij vereisten. Haar gesprek heb ik gevolgd, het was een sterk moment van het vinden van sterktepunten en resonantie.

Kijk, als puntje bij paaltje komt, werken bij een overheid houdt in dat je doorgelicht wordt. Dat kan bij sollicitatie, dat kan later, maar je wordt doorgelicht. Daar zijn verschillende niveaus en mechanismen bij, van antecedenten tot het inlichtingenbureau (ja, dat is een ding). Dit soort informatie komt gewoon op tafel.

Mijn invalshoek is dan ook dit: leg het zelf op tafel. Want je kan er mee aantonen dat je een focus hebt, kracht kan toepassen, goed ontwikkeld zelfbewustzijn hebt en nadenkt.

Geen empathieverhaal, demonstratie van focus en continuïteit van kracht. Tevens waardering voor beoordeling op basis van resultaten. En het aangeven van het resultaten zoeken te geven.

Dit kan heel kort, gewoon to the point. Ja, dit is waar ik vandaan kom. Dat stelde mij voor uitdaging zus, daar kwam bij complicatie zo. Ik heb dit en dat geleerd, en zus en zo pas ik graag toe. Ik was dan ook verheugd om ondanks mijn leeftijd gewogen te worden op CV en opleiding. Nu ben ik hier. Schouders eronder.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik bij de sollicitatie aan de andere kant van de tafel zou zitten en je zou me vertellen wat je in je startpost vertelt dan heb ik alleen maar respect voor je. Dat je gemotiveerd bent straalt er vanaf en ik kan lezen dat de motivatie intrinsiek is.

Zou dat gewoon vertellen. Je bent uitgenodigd, ze vragen wie je bent, vertel dat gewoon. Want daarom zit je ook aan tafel, omdat je aan de slag wilt en om te kijken wat jullie daarin voor elkaar kunnen betekenen :)

Meer is echt niet nodig.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 20:15
@Tjitske90
Zelf heb ik ook niet een standaard route gelopen qua onderwijs en starten met werken.
Maar ik heb gemerkt dat je het vooral moet zien als extra levenservaring en zo wordt het door veel werkgevers ook gezien.
Ik begon met een HBO-studie toen ik 24 was. Dus ik had studiegenootjes die soms net 16 jaar waren. Alle docenten behandelde mij ook anders, want ik was gewoon al volwassen en had meer van de wereld gezien.
Idem bij stages en afstuderen, later beginnen is nooit een issue geweest.

Dus gewoon trots zijn om het feit dat je toch nog op je 18e havo heb gedaan en later een HBO-studie en die zelf af gemaakt heb ondanks dat je kanker hebt gekregen!

Als jij in het gesprek kan aangeven voor positieve invloed dit op je heeft gehad is dit enkel een pluspunt.
Zie het gewoon dat een bedrijf iemand van 30 krijgt met veel meer levenswijsheid dan iemand die netjes alles nominaal heeft gedaan en 21 jaar is zonder iets van tegenslag.
Salaris is hetzelfde en ze krijgen er gratis 9 jaar levenswijsheid bij ;)

Oja, als een bedrijf hier negatief op reageert, heel hard wegrennen!

[ Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 02-05-2021 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Vooral inderdaad hoe je het brengt is belangrijk. Ik ben ook pas op mijn 27e afgestudeerd, nou stond er op mijn CV een aardige lijst van studieverenigingszaken (commissiebestuur etc), dus in sollicitatiegesprekken vroegen ze eigenlijk direct daarnaaar. Want dan schijn je sneller hart voor de zaak te hebben en ook interesse te hebben in bijvoorbeeld de personeelsvereniging (waar ik nu ook af en toe wel mee help). :) Dus al heb ik een paar jaar studievertraging gehad door persoonlijke zaken, ik heb er in de gesprekken verder niet over hoeven spreken en het gaf eigenlijk alleen maar een positieve draai aan het hele verhaal. En er was geen woord aan gelogen!

In jouw geval zou open kaart spelen juist ook een hoop krediet kunnen brengen, geef aan wat de voordelen zijn van jou in dienst nemen. Je weet hoe je ergens voor moet vechten, bent volhardend en sterk! Dat zijn topkwaliteiten. Levenservaring is ook een hoop waard.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjitske90
ljsquare schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 15:37:
Ook ik kan beamen wat ze hierboven zeggen. Wees open en eerlijk.
Ik ben nog in behandeling voor kanker (bijna klaar met chemo) en ik heb toch gesolliciteerd, ben er open over geweest en ik ben aangenomen.

Dus wees niet bang, laat zien dat je voorgeschiedenis en je leeftijd geen probleem mogen zijn.
Mag ik vragen hoe je dat precies hebt aangekaart? Heb je er iets over verteld wanneer ze je vroegen om jezel voor te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjitske90
Echt enorm bedankt voor al jullie reacties! Ik denk dat ik me aardig goed heb voorbereid op het gesprek voor morgen. Echt super spannend!! Ik twijfel alleen een beetje over wanneer wat te vertellen. Stel ze vragen me meteen om mezelf voor te stellen.. Als ik meteen met de deur in huis van met 'Hoi ik ben Tjitske, en ik heb dit meegemaakt' kan dat misschien heftig zijn? Ik neig er wel naar om het kort te benoemen maar wil niemand laten schrikken haha.

Doordat ik tijdens mijn studie ziek werd en mijn minoren niet af kon maken, liep ik vertraging op maar het heeft mij ook veel gegeven. Ik moest namelijk op een andere manier mijn studiepunten binnen zien te krijgen, en ben eigenlijk heel blij met de oplossingen die ik toen heb gevonden. Mijn studie heeft hierdoor langer geduurd maar ik heb veel meer ervaring in gave projecten opgedaan dan dat ik had gedaan als ik snel was afgestudeerd. Ja het heeft eigenlijk allemaal een positieve invloed op me gehad en ik moet dat gewoon weten over te brengen!

Misschien overdenk ik het teveel ;) ik waardeer jullie input in ieder geval enorm. Ik zal morgen een update geven over hoe het ging!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou in ieder geval proberen om jezelf niet teveel te verdedigen. Het is immers geen politieverhoor. Als ze er zelf niet mee komen, zou ik denk ik bij de sterke en zwakke punten even deze kwestie aanstippen.

Doorzettingsvermogen is blijkbaar een sterk punt van jou. Zoiets als "één van mijn sterke punten is dat ik veel doorzettingsvermogen heb en gemotiveerd ben". Noem daar bij dat je op je 18e nog begonnen bent met de havo en daarna ondanks een levensbedreigende ziekte toch een manier hebt gevonden om je studie af te maken.

Dan heb je precies gezegd wat je wil zeggen, is het duidelijk waarom je pas op je 30e klaar bent, maar hou je het wel positief. Iemand die zichzelf probeert te verdedigen, geeft mij de indruk dat die niet heel sterk in z'n schoenen staat. Bovendien moet je iemand niet de kans geven om iets positiefs als negatief te interpreteren.

[ Voor 13% gewijzigd door hoi1234 op 02-05-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 14:55
Tjitske90 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat precies hebt aangekaart? Heb je er iets over verteld wanneer ze je vroegen om jezel voor te stellen?
Aan het eind van het gesprek heb ik aangegeven dat ik op dit moment ziek ben en chemo onderga. Daarbij aangegeven dat de prognose goed is en dat het nog een x aantal behandelingen zijn.
Voornamelijk m’n conditie zal een uitdaging zijn, dus kan ik op dit moment niet de gewenst uren (in mijn geval 24u) werken.

Er was altijd positief gereageerd en allen stonden open om het aantal uren op te bouwen.

Laurens-Jan Merkx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLS_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:33
Als het goed is ben je al op sollicitatie geweest? Ik hoop dat het positief voor je is verlopen!

Persoonlijk ben ik in ieder geval onder de indruk van je doorzettingsvermogen, je motivatie om aan de slag te gaan en je openheid in dit topic!

Een van de allerbeste loopbaancoaches die ik ken, Aaltje Vincent, heeft iedere maandagochtend een open spreekuur voor mensen die iets willen vragen of een dilemma hebben bij het solliciteren. Ik kan je van harte aanraden om haar te volgen op Linkedin voor de open sessies die ze daar geeft, of bel haar eens op de maandagochtend. https://aaltjevincent.nl/contact/ Ik weet zeker dat ze eerder deze vraag heeft gekregen en hier ervaring mee heeft.

Voor een toekomstige werkgever bestaat er een no riks polis die maakt dat evt kosten bij ziekte niet bij hem terecht komen. Deze is er speciaal voor mensen die ziek zijn (geweest) en heeft als doel de drempel te verlagen om iemand aan te nemen. Wellicht is dit ook op jou van toepassing?
https://www.uwv.nl/werkge...is/scholingsbelemmeringen

Heel veel succes en geluk gewenst bij het vinden van een nieuwe baan!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjitske90
@NLS: super bedankt voor deze tip! Ik ga hier zeker naar kijken. Mijn volgende gesprek is vóór maandag al, dus kan helaas niet in de tussentijd contact opnemen met haar.

En even een update :)

Ik heb twee korte sollicitatiegesprekken gehad, waarvan vooral de eerste voor mijn gevoel helemáál niet goed ging want ik was echt enorm nerveus en kwam niet uit m'n woorden.

Bij het tweede gesprek werd gevraagd of ik een laatbloeier ben ivm wat ze op mijn CV konden zien en toen heb ik kort toegelicht waarom ik nu pas afstudeer. De teamleider zei dat ik dan in ieder geval een doorzetter ben.

Verder stelden ze allerlei lastige inhoudelijke vragen waardoor ik het idee kreeg dat ze eigenlijk niet op zoek zijn naar een junior maar naar iemand met ervaring.

Toch kreeg ik een paar uur later een mailtje met een uitnodiging voor een vervolg gesprek met alle teamleden, met een opdracht erbij.

Ik ben flabbergasted want ik dacht ik hoor nooit meer wat van ze! Ik mag een beetje aan mijn zelfvertrouwen werken. Op naar hhetvolgende gesprek, dat is donderdag al! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Tjitske90 op 04-05-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
Veel succes donderdag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muismat1991
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:46
Heel veel succes donderdag! Volgens mij kom je er wel hoor!

Van wat ik lees heb je allemaal goed advies gekregen :)

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Tjitske90
Nou, ik werd gisteren gebeld met de boodschap dat ze mij graag als collega willen :) Dus in mijn ervaring werkt open kaart spelen zeker het beste! Ze vonden het tweede gesprek heel leuk en willen me terug zien. Er zijn ook 2 andere mensen aangenomen voor dezelfde functie. Ik heb maandag al het arbeidsvoorwaardengesprek en kan waarschijnlijk op korte termijn beginnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Van harte gefeliciteerd, mooi nieuws. Heel veel succes en gezondheid toegewenst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:58
Gefeliciteerd. Geniet er vooral van en blijf gezond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLS_
@Tjitske90 Wat een mooi nieuws. Gefeliciteerd en veel succes en gezondheid gewenst.
Pagina: 1