Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-08 00:11
Hoi allen,

Ik heb een mining rig gebouwd op HiveOS:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Pentium Gold G6400 Boxed€ 61,11€ 61,11
1MoederbordenGigabyte B460M DS3H V2€ 82,-€ 82,-
1VideokaartenAsus Dual GeForce GTX 1660 Super 6GB OC Edition GDDR6 EVO€ 345,09€ 345,09
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 36,91€ 36,91
1Usb-sticksSamsung FIT Plus 32GB Zwart€ 13,90€ 13,90
4Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 9,85€ 39,40
1Geheugen internCrucial CT4G4DFS8266€ 23,79€ 23,79
Totaal€ 602,20

Ik zoek hulp om deze efficient te laten draaien. Ik heb het idee dat ik iets fout doe.

Erg bedankt voor enige reactie.

Met vriendelijke groet,

Pierre

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

Osxy

Holy crap on a cracker

Wat heb je zelf al geprobeerd?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN

Ik ben net begonnen en merk het volgende:

- Kw/h is ver van wat ik meet.
- Ik maak me zorgen over mijn OC: -200; -1004 MEM; 65% FAN Speed.
- Wat is de invloed van het netwerk dat ik kies op mijn rendement, en welke beste kiezen (nu op Hiveon + Ethminer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Kwh is waarschijnlijk het verbruik van de 2GPU's en dan mis je dus nog verbruik van moederbord, cpu etc plus het conversie verlies van de PSU.

Ik gok dat de OC -200core en +1000 memory is. Dit is een prima uitgangspunt, je kan ook no de powerlimit van de GPU verlagen. Dit scheelt nog wat verbruik. Ethereum wilt vooral snel geheugen en de core maakt niets uit. Met mijn 3070 draai ik op 65% power limit, -400core en +1300 memory.

Netwerk / Mining Pool maakt zeker een verschil, hier moet je goed onderzoek naar doen welke voor jou aansluit. Persoonlijk zit ik op ethermine. Zou niet op 2 pools tegelijk gaan zitten minen en je focussen op 1. Zie dat Hiveon pas uitbetaald als je 0.1Eth hebt bereikt, met 60MH/s zal dit 1,5-2 maanden duren, houd hier rekening mee. Ze hebben wel een uitbetaling na x tijd inactiviteit.

(Overigens, 60MH/s met 2 1660 is best netjes)

[Voor 51% gewijzigd door Osxy op 01-05-2021 14:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN
Erg bedankt voor je feedback. Waardeer ik enorm.
Ik gok dat de OC -200core en +1000 memory is
De mem. klok is echt wel Negatief (-1004). Logisch gezien zou dit positif moeten zijn, aangezien de brandbreedte van belang is. Is dit sftware gerelateerd?

[Voor 6% gewijzigd door PierreN op 01-05-2021 16:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

PierreN schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 16:52:
Erg bedankt voor je feedback. Waardeer ik enorm.

[...]

De mem. klok is echt wel Negatief (-1004). Logisch gezien zou dit positif moeten zijn, aangezien de brandbreedte van belang is. Is dit sftware gerelateerd?
Geen ervaring met HiveOs, draai het op Windows met MSI Afterburner. Maar gezien je hashrates twijfel ik of het echt wel -1004 is en dat het mogelijk een verkeerde weergave is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN
HiveOS is gebaseerd op Linux. Veel efficienter ingericht, zonder KB, monitor,....

Ik verbruik 185 Watt op de meter. eurotje per dag.

Met deze hashrate en de trend hoop ik terug op 0 te komen binnen 8 maanden. GPU's waren belachelijk duur.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

PierreN schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:20:
HiveOS is gebaseerd op Linux. Veel efficienter ingericht, zonder KB, monitor,....

Met deze hashrate en de trend hoop ik terug op 0 te komen binnen 8 maanden. GPU's waren belachelijk duur.
Hoop het voor je, houd eth2.0 goed in de gaten. De Eth koes helpt wel mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN
Zal ik doen :). Zal er veel veranderen? Ik las dat het enkel meer voordelen zou bieden. Whats the catch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Mining verdwijnt, ze gaan van een proof-of-work (mining) naar proof-of-stake model. Er zijn echter heel veel voordelen voor Eth in algemeen maar voor miners slecht nieuws dus.

[Voor 35% gewijzigd door Osxy op 02-05-2021 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PierreN
Proof Of stake laat mij denken aan het bankverhaal van de 1830....het hele rente verhaal all over again?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-09 12:47
PierreN schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:20:

PierreN schreef op zondag 2 mei 2021 @ 13:28:
Zal ik doen :). Zal er veel veranderen? Ik las dat het enkel meer voordelen zou bieden. Whats the catch?
Ik weet niet wat je betaald hebt voor de GPUs, ik neem aan niet de prijs die in je overzicht staat?

Wanneer ETH2.0 PoW zal vervangen met PoS (en dus mining einde verhaal is), is volgens mij nog niet duidelijk. Sommige zeggen eind 2021, anderen zeggen dat ETH pas over zal gaan in ETH2.0 als de laatste volledig up and running is. Dan zou ook pas in 2022 kunnen gebeuren.

Echter, EIP1559 gaat op 14 juli live, en men verwacht dat dat de mining profits met 30% - 50% zal verminderen.... of het nu nog waard is om van scratch een mining rig te bouwen vraag ik me af. Iemand daar een mening over?
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee