1 (voip)nummer makkelijk doorschakelen naar een groep 06

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-03 14:57
We hebben een vereniging van pioneers die met elektrische motorfietsen circuitrijden. Daar komt momenteel nog wat meer bij kijken, dan met traditionele motoren. Bij eventuele calamiteiten en berging na een glijpartij, staat Racecontrol in contact met 1 van de experts op het paddock, om eventueel te assisteren.

Om naast portofoons onze bereikbaarheid te vergroten, wil ik het volgende.

- 1 vast voip nummer
- doorgeschakeld naar één 06nummer, als we niet op het circuit zijn
- doorgeschakeld naar +/- 4 06nummers als we op het circuit.

De deelnemers aan wie doorgeschakeld wordt zijn niet altijd hetzelfde. Voorkeur zou zijn, dat dit relatief makkelijk in te stellen is met een app, ipv een interface die alleen op een desktop leesbaar is.

op zich hoeft het doorschakelen naar fysieke 06nummers van de deelnemers nog niet perse, als ze ipv daarvan een app moeten downloaden is het ook prima.

Kosten component is erg belangrijk. Het gaat om zo'n 10 dagen per jaar, waarvan we realistisch gezien 0 tot 5 telefoontjes over het hele seizoen mogen verwachten.

-Is een voip oplossing de goede denkrichting? zo ja, welke aanbieder kan dit goedkoop?
-Zijn er andere alternatieven, met een app, of wellicht iets met skype of teams oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 12:56
signet icm freepbx
bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
@boyette ik ben niet bekend met freepbx, maar klopt het dat ik daarvoor freepbx als een server ergens moet hebben draaien? Als dat het geval is, dan lijkt me dat over gecompliceerd. Een server in de lucht houden, vraagt ook aandacht en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Ik ken Voys die redelijk lijkt aan te sluiten bij wat je wil. Hoewel me niet precies duidelijk is welke kosten je moet rekenen bij hun als je één voip telefoonnummer wil, maar tegen meerdere mobiele nummers.

[ Voor 20% gewijzigd door OnTracK op 02-05-2021 10:40 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:19
Je zou het nummer bij Cheapconnect kunnen zetten. Kost ongeveer 9 euro per jaar. Daar kun je 5 SIP accounts aanmaken welk je weer kunt koppelen aan een SIP cliënt.

Op Android en iOS kun je dan een SIP Cliënt zetten. Ik gebruik Acrobat Softphone. Kost eenmalig wel geld zodat je ook gebruik kunt maken van hun ‘push service’.

Overigens kun je ook doorschakelen naar mobiele nummers. Echter alleen in de web interface.

[ Voor 12% gewijzigd door king006 op 02-05-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
@OnTracK dank je wel. Ik weet dat Voys kan wat we willen, ook met slechts 1 aansluiting (EUR18,- x 12) is het mogelijk door te schakelen naar meerdere 06-nummers. Zij gaven mij echter het advies even rond te kijken of er goedkopere alternatieven zijn. Want 216,- is volgens hun zelf best overkill, voor 5 telefoontjes per jaar.

Een aanbieder die zijn marketing minder mooi op orde heeft als Voys, maar in de basis hetzelfde kan, lijkt een goede oplossing. Ik kan het alleen zo niet vinden, in het oerwoud van telefonie en voip aanbieders. (de jongens die hun marketing en kostenplaatje het hoogst opgeschroefd hebben, staan tevens het hoogst in Google :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:28
Maar je hoeft het toch niet voor een heel jaar af te nemen? Als ze zeggen per dag opzegbaar?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_map
@OnTracK ik ga ze vragen of ze daar met ons willen meedenken, ben benieuwd. Gewoon opzeggen, als we het niet nodig hebben is een probleem, omdat het nummer daarmee niet meer van ons is. Dan hebben we ieder seizoen een nieuw nummer, met het risico dat we dan alsnog onbereikbaar zijn, omdat iemand het oude nummer belt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b_map
@king006
Dank je wel voor de winnende tip.
Nummer bij cheapconnect genomen. Doorschakellijst prima op mobiel in te stellen en klaar.
8,95 per jaar + een paar cent prepaid tegoed voor het geval het nummer gebeld wordt.
Perfect voor het doel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:19
@b_map,

Goed om te lezen dat het is gelukt en alles werkt :)
Pagina: 1