Balkon verf

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej88
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
Beste mensen,

Elk jaar moet ik mijn balkonvloer opnieuw verven/bijwerken. Dit doe ik met speciale balkonvloer verf. Echter blijft de verf elk jaar afbladderen. Ik schuur goed, stof en vet vrij, dan deze verf erop.
Wat te doen?
Balkon staat in de volle zon!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Twanniej88 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 12:28:
Beste mensen,

Elk jaar moet ik mijn balkonvloer opnieuw verven/bijwerken. Dit doe ik met speciale balkonvloer verf. Echter blijft de verf elk jaar afbladderen. Ik schuur goed, stof en vet vrij, dan deze verf erop.
Wat te doen?
Balkon staat in de volle zon!
Wat heb je tot nu toe gebruikt ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej88
Rust-Oleum 7100 Vloercoating

Daar weer voor betonverf van histor dacht ik. Dit werkte niet, toen is mij rust oleum geadviseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je wel een primer op het beton zitten? En is het beton goed droog? Dat laatste controleer je ook aan de onderkant, als je daar vocht/druppels ziet dan is het niet droog en ga je nooit goede hechting bovenop krijgen. En schuiven met meubels is killing voor je verflaag, je beschadigd makkelijk de laag en een klein scheurtje is al genoeg om er vocht onder te krijgen en dus blaasvorming.

Jaren geleden voor de VvE uitgezocht hoe de galerijen en balkonvloeren weer goed beschermd konden worden. Daar zijn toen heel wat lagen (ik dacht 7, samen met kwartszand voor de stroefheid) opgekomen, maar in de 5 jaar nadien heb ik er geen beschadiging meer in gezien. Was niet heel goedkoop, systeem wat toen gebruikt is door de aannemer was van Triflex.

Maar woon je in een appartement met VvE? Doorgaans vallen balkons onder het beheer van de VvE en hoef je die niet zelf te onderhouden.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Twanniej88 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 14:18:
Rust-Oleum 7100 Vloercoating

Daar weer voor betonverf van histor dacht ik. Dit werkte niet, toen is mij rust oleum geadviseerd.
Lees dit even door

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanniej88
Dank voor het meedenken. 430 euro vind ik iets aan de hoge kant voor 1,5m2 haha.
Dat triflex is nog een optie, hoewel dit lijkt op wat ik heb.

De vloer is ooit in primer gezet, daarna meerdere lagen betonverf, en 3 lagen rust oleum.. nu dus bijwerken.
Beton is droog, althans, zo op het oog te zien;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

https://www.mrboat.nl/epoxy-vloercoating/

Of als je het kunt vinden een epoxycoating op oplosmiddelbasis.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Pagina: 1