Replacement accu is groter en steekt uit, is dat normaal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is het min of meer gebruikelijk om een accu te kopen met meer capiciteit, maar de accu daardoor uitsteekt aan de onderzijde? Het ziet er iets wat vreemd uit en dacht dat de accu van hetzelfde formaat zou zijn. Al is een bijkomstig voordeel dat de laptop de warmte beter kwijt kan. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52
Dat een accu met meer capaciteit groter is, is niet perse gek.
Als de accu ook een eigen behuizing heeft, is daar niets mis mee.
Als je nu de onderkant van je laptop niet meer dicht krijgt is dat natuurlijk wel fout.

Verder neem ik aan dat de verkopende partij maten heeft opgegeven of dat dit op foto's vast te stellen was.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyriel85 op 01-05-2021 09:11 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Cyriel85 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:09:
Dat een accu met meer capaciteit groter is, is niet perse gek.
Als de accu ook een eigen behuizing heeft, is daar niets mis mee.
Als je nu de onderkant van je laptop niet meer dicht krijgt is dat natuurlijk wel fout.

Verder neem ik aan dat de verkopende partij maten heeft opgegeven of dat dit op foto's vast te stellen was.
Je hebt gelijk, ik had er niet bij nagedacht dat dit uberhaubt zou kunnen. Op de verkooppagina staat het letterlijk aangegeven. Ik heb het niet eerder gezien, dus dat is een verrassing wat dat betreft. Dan is het 'opgelost'. :)
Doordat deze accu twee keer het normale aantal cellen bevat, steekt deze aan de onderkant van de laptop uit waardoor de laptop aan de achterkant hoger komt te staan. Hierdoor kunt u echter ook twee keer zo lang de laptop gebruiken voordat u hem weer op moet laden.
Het zal me benieuwen wie dit als oplossing zou kiezen, ten opzichte van het standaard formaat.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:59

SpamLame

niks

Luxicon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:18:

Het zal me benieuwen wie dit als oplossing zou kiezen, ten opzichte van het standaard formaat.
Ik kom het tegenwoordig niet meer zo vaak tegen, wss wegens geïntegreerde accus.
In het verleden achter kwam ik dat vaak tegen.
Zowel een accu die aan de achterkant uitsteek en komt ipv de std accu zoals https://www.dell.com/en-u...ssories#techspecs_section als die (net als die van jou) aan de onderkant, al dan niet als 2de accu, bv in de vorm van een "docking station"
Afbeeldingslocatie: https://www.dell.com/community/s/legacyfs/online/en/communityserver.discussions.components.files/3518/3021.Capture.JPG

Als het waarom, roadwarriors. Tegenwoordig met de zuinige CPUs en beter accus niet echt meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
SpamLame schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:39:
[...]

Ik kom het tegenwoordig niet meer zo vaak tegen, wss wegens geïntegreerde accus.
In het verleden achter kwam ik dat vaak tegen.
Zowel een accu die aan de achterkant uitsteek en komt ipv de std accu zoals https://www.dell.com/en-u...ssories#techspecs_section als die (net als die van jou) aan de onderkant, al dan niet als 2de accu, bv in de vorm van een "docking station"
[Afbeelding]

Als het waarom, roadwarriors. Tegenwoordig met de zuinige CPUs en beter accus niet echt meer nodig.
Oke, top. Het gaat om een laptop van 10 jaar, dus inderdaad een ouder model. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Luxicon schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Je hebt gelijk, ik had er niet bij nagedacht dat dit uberhaubt zou kunnen. Op de verkooppagina staat het letterlijk aangegeven. Ik heb het niet eerder gezien, dus dat is een verrassing wat dat betreft. Dan is het 'opgelost'. :)

[...]

Hoezo is een uitstekende accu een nadeel? Ik vind het wel prettig. Kun je door de capaciteit van de accu lekker lang op één lading werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
hoi1234 schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:10:
[...]

Hoezo is een uitstekende accu een nadeel? Ik vind het wel prettig. Kun je door de capaciteit van de accu lekker lang op één lading werken.
Ja, klopt. De capiciteit is verdubbeld naar 96 Wh, maar het ziet er in eerste instantie vreemd uit als je het niet gewend bent. De laptop kan de warmte beter kwijt, wat ook prettig is.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:41
Ik heb ook wel eens een Dell laptop gekocht met af-fabriek een groter model accu en die stak ook uit. Enige nadeel mi was dat het op schoot niet fijn was door de drukrand maar daar was de laptop sowieso niet geweldig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Rukapul schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:40:
Ik heb ook wel eens een Dell laptop gekocht met af-fabriek een groter model accu en die stak ook uit. Enige nadeel mi was dat het op schoot niet fijn was door de drukrand maar daar was de laptop sowieso niet geweldig voor.
Het blijkt dus meer voor te komen dan mijn eerste indruk was. De accu voel je wel inderdaad, maar toch prettig dat de koeling beter werkt op deze manier. Deze laptop is ook wat aan de grote / zware kant ten opzichte van de nieuwste modellen, maar het is te doen. :)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16:41
ook bij oudere HP laptops kwam dit voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon