Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Synology] Docker Unifi-controller niet stabiel

Pagina: 1
Acties:

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:20
Ik heb al jaren Unifi met een controller op mijn desktop.
Ik heb nooit problemen gehad met Unifi op de desktop.
Recent heb ik een Synology met Docker mogelijkheden.
Tijd dus voor een migratie van Unifi naar Synology Docker.

Nu heb ik best de nodige ervaring met Docker, dus kwestie van de juiste image vinden, beetje configuratie instellen, backup maken van de desktop en restoren naar mijn Docker versie.
Dat dacht ik.
Niet dus.
De Docker applicatie lijkt totaal niet stabiel.
In eerste instantie lijkt alles compleet en aanwezig in Unifi, maar bij het klikken door de menu opties (Dashboard, Topology, Unifi Devices, Clients), krijg ik heel vaak het scherm: "Unifi is having trouble with this direction".
Maar, ik krijg dit scherm ook niet altijd. Beetje 50% van de tijd gaat het goed en 50% niet?
Vaak moet ik na het foutscherm opnieuw inloggen, soms ook niet.

Dit heb ik op de desktop app nog nooit meegemaakt, daar deed Unifi het altijd goed.

Volgens Synology loopt de Docker image probleemloos.
Geen rare dingen in de logs, geen restarts van de container, geheugen gebruik binnen de grenzen.

Hier de details.
De desktop app heb ik vlak voor de migratie geupgrade naar 6.1.71.
De Docker image is ook 6.1.71
Ik gebruik image: jacobalberty/unifi
Ik draai de image op het host netwerk, zodat unifi de apparaten kan vinden (beetje in strijd met Docker regels, maar goed)
Ik heb DATADIR, LOGDIR en CERTDIR gemapt naar /unifi/data, /unifi/logs en /unifi/certs
BIND_PRIV en RUNAS_UID0 heb ik op false gezet.
CPU staat op moderate.
Geheugen initieel op 1GB, later handmatig verhoogd naar 2GB (1GB leek me wat krap voor een Java proces + MongoDB)
Synology is model DS1621+

In de server.log zie ik meerdere keren deze warnings voorbij komen:
code:
1
2
3
4
5
<request-performance-report> WARN  tracer - Unable to read request stats from /usr/lib/unifi/data/request_metrics.csv - File '/usr/lib/unifi/data/request_metrics.csv' does not exist

<inform_stat-1> WARN  event  - Unrendered device from unknown type ap_from while trying to render device name

<inform_stat-1> WARN  event  - Unrendered device from unknown type ap_to while trying to render device name

Maar dit is niet op de momenten dat de GUI hangt of in de soep loopt.

In de mongodb.logs lijken alleen wat INFO messages te staan omtrent connecties en gebruik. Niets geks.

Nu heb ik zelf al jaren software ontwikkeling ervaring.
Het "voelt" alsof de applicatie wellicht op corrupte configuratie/data staat te "kouwen", maar vervolgens alle foutmeldingen hierover inslikt.
Verder, omdat de desktop app altijd goed werkte, heb ik nooit echt opgelet op wat voor soort meldingen in de logs "okee" zijn of niet.

Mogelijk heeft iemand van jullie een hint naar de oplossing en/of vergelijkbare problemen?
Misschien is een andere Docker image stabieler?

[ Voor 0% gewijzigd door GarBaGe op 01-05-2021 07:31 . Reden: opmaak ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:20
Ik heb de oplossing.
Het heeft niets te maken met Synology of Docker.

Het probleem zit hem in de Unifi controller gedeelte wat in de browser draait en DNS.
Ik gebruik een domeinnaam, maar had het certificaat nog niet goed geregeld.
Dit levert kennelijk enorme problemen op in de browser (de Unifi app, dus).

Nu ik een LetsEncrypt certificaat heb geregeld voor de Unifi Controller (op mijn interne domeinnaam), gaat alles goed en zoals verwacht.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD